4

واکنش مولاوردی به انتقاد دانشجویان | از عدم پذیرش کتاب «اخلاق جنسی» تا بلاک‌کردن صفحات دانشجویی

  • کد خبر : 321335
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

معاون سابق زنان و خانواده رئیس جمهور اخیرا در کانال تلگرامی‌اش تصویری را منتشر کرد که انتقاد برخی از دانشجویان را در پی داشت و مولاوردی هم با مسدود کردن صفحات دانشجویان منتقدان به این انتقادها واکنش نشان داده است.

واکنش مولاوردی به انتقاد دانشجویان | از عدم پذیرش کتاب «اخلاق جنسی» تا بلاک‌کردن صفحات دانشجویی

 شهیندخت مولاوردی معاون سابق زنان و خانواده و دستیار پیشین رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اخیرا در کانال تلگرامی خود به مناسبت روز جهانی خانواده تصویری را منتشر کرد که منجر به واکنش‌های بسیاری شد.

در همین راستا بسیاری از دانشجویان هم به انتشار این پست انتقاد کرده و از مولاوردی خواستند قانع کننده درباره این اقدام پاسخگو باشد.

* انتشار پست در عالم خواب و بیداری!

مولاوردی البته درباره این پست توضیحاتی ارائه کرد که در بخشی از آن آمده بود: « اواخر شب و در عالم خواب و بیداری!، به مناسبت ۱۵مه روز جهانی خانواده پستی به نقل از کانالی دیگر بدون دقت و تامل در تصویر بکار رفته و با توجه به کپشن آن که بر شعار امسال این روز و بر اهمیت سرمایه‌گذاری در سیاست‌های اجتماعی برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در بحران‌ها تاکید دارد در کانالم کار شده بود.

سحرگاهان یکی از دوستان با پیامی فورواردی از کانالی موسوم به«رزنانس!» متوجهم کرد که از این پست به «تبلیغ همجنسگرایی در کانال شهیندخت مولاوردی» تعبیر شده است که برای رفع این سوءتفاهم و برای این‌که برخی بیش از این عِرض خود نبرند و زحمت ما ندارند، بلافاصله اقدام به حذف این پست از کانال شد.

* در سراب غرب چه می‌بینید؟

طاهره یاورطلب مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با انتقاد از اقدام شهیندخت مولاوردی می گوید: سازمان ملل و بیشتر کشورهای غربی، پس از سالها فرهنگ سازی، فشار به کلیسا و آماده سازی جوامع، زوج های همجنسگرا را به عنوان والد پذیرفته اند و واحد خانواده از نظر آنها می‌تواند شامل والدهای همجنسگرا و کودک نیز باشد و با همین تعریف است که سازمان ملل ساختار خانواده را تغییر یافته اعلام می کند.

وی ادامه می دهد: حال سوال اینجاست، پانزدهم مه، چه طور می تواند برای ما روز بزرگداشت خانواده باشد در حالی که صحه بر امری گذاشته که با توجه به رهنمودهای دینی و عرف فرهنگی ایران اسلامی، خود، ثبات و بنیاد خانواده را ویران می کند!

یاورطلب تاکید می کند: شاید لازم باشد یاد آوری کنیم ۲۵ مرداد ماه مصادف با ۲۵ ذی حجه، روز تکریم خانواده در پیش است. امیدواریم در این روز هم شاهد حضور فعال خانم مولاوردی در عرصه حیاتی خانواده باشیم. اما این بار با تکیه بر فرهنگ و ارزش های حاکم بر جامعه خودمان و نه با توسل به فرهنگ و تمدنی بی بنیه، که مدت هاست عنصر با ارزش خانواده در آن به قهقرا رفته است.

این فعال دانشجویی ادامه می دهد: ای کاش نصف آن مقداری که در عرصه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی متمسک به تمدن و تفکر غربی بودیم ، به داشته های خود توجه داشتیم! به راستی مسئولین در سراب غرب چه می‌بینند که ملت متدین و با فرهنگ ایران از دیدن آن عاجزند؟ البته که سال هاست این درخواست و پرسش کلیدی قشر دانشجو از مسئولین بی پاسخ مانده است.

* سهوا و یا عمدا …؟

زینب شریفی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دکتر شریعتی هم طی یادداشتی درباره توضیحات مولاوردی نوشت: « این آرزو بر دل ما ماند که یکبار هم در عالم خواب و بیداری به جای استفاده از ادعای بی پایه‌ای چون فمنیست بودن پیامبر اکرم (ص)، منتقد « ایسم» های غربی بشوید!

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت سهوی این جملات گهربار و بی اطلاعی افراد مذکور از تصمیماتی که خود گیرنده آن‌ها هستند بررسی کنیم، بهتر است بزرگواران همگی به دنبال یافتن یک روانپزشک حاذق باشند، هر چند ترس ما از این است در انتخاب چنین پزشکی نیز در عالم خواب و بیداری دچار اشتباهات جبران ناپذیری این بار نسبت به خود! شوند و شاهد اتفاقات بدتری در سطح جامعه باشیم.

شریفی در بخش دیگری تاکید می کند: عمدی که با کم آگاهی صورت گیرد، مثلا اگر تعریف خانواده را در غرب و سازمان ملل ندانیم و خوش بینانه بخواهیم نام گذاری این روز را بر اساس اصالت خانواده به صورت طبیعی، تعبیر کنیم، این کم آگاهی منجر به باز ارسال هر پیامی از هر کانالی با هر عکسی خواهد شد. که در این حالت نالایقی فرد در داشتن جایگاهی در اجتماع ثابت خواهد شد و پس از مواخذه فرد و اخراج از تمامی تریبون ها، نهاد تعیین کننده این فرد باید پاسخگو قرار گیرد.

و اما عمدی که با آگاهی کامل صورت پذیرد … بهتر است در صورت منتفی شدن فرضیات بالا درباره خانم مولاوردی و محرز شدن این فرضیه، بقیه کار را به مسئولین مربوطه در قوه قضایٔیه بسپاریم و منتظر اعلام جرم بمانیم.

* هدیه دانشجویان دانشگاه آزاد اهواز و واکنش مولاوردی

دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد واحد اهواز هم در واکنش به اقدام مولاوردی، به وی کتاب «اخلاق جنسی» هدیه دادند.

معاون سابق زنان و خانواده و دستیار پیشین رئیس جمهور هم در واکنش به این اقدام، برای دانشجویی که از مولاوردی برای ارسال این کتاب آدرس می خواهد، می نویسد که: خبرش را دیدم، ولی قبل از تولد شما این کتاب مطالعه شده و در کتابخانه ام دارم، هدیه من به شما!

* بستن دهان منتقدان با روش بلاک کردن

اما این ماجرا به اینجا ختم نمی شود، یادداشت فعال دانشجویی دانشکده شریعتی در تعدادی از صفحات مجازی دانشجویان منتشر می شود، از جمله در صفحه اینستاگرامی بسیج دانشجویی دانشکده شریعتی، تعدادی از دانشجویان هم با انتشار این یادداشت اکانت اینستاگرام خانم مولاوردی را در صفحه مربوط به این یادداشت آپلود اضافه ( تگ) می کنند.

 معاون سابق زنان و خانواده رئیس جمهور هم در پاسخ به این اقدام صفحه بسیج دانشجویی دانشکده شریعتی و دانشجویانی را که با « تگ» کردن اکانت مولاوردی به انتشار پست تلگرامی مذکور انتقاد کرده بودند، بلاک می کند!

*  تناقض در گفتار و عمل 

صفری یکی از دانشجویان دانشکده شریعتی در واکنش به این اقدام می گوید: هر روز دارد ابعاد جدیدی از خانم مولاوردی آشکار می شود! تا دیروز انتشار مطالب ضدفرهنگی و امروز! پس از انتشار یک یادداشت و تگ شدن خانم مولاوردی از اقدام جدیدشان متعجب شدیم! چرا که تنها پس از چند دقیقه شاهد بلاک کردن صفحه نویسنده این متن بودیم و سپس در نهایت بی توجهی به رعایت حداقل انصاف در یک تعامل رسانه ای، با اظهارنظر های اهانت آمیز ایشان در ذیل مطلب منتشر شده در خصوص این یادداشت در صفحه اینستاگرام بسیج دانشجویی مواجه شدیم.

این میزان حمایت ایشان به عنوان یک «دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق زنان» و «مدعی آزادی!» از حق حداقلی آزادی بیان خصوصا در جامعه زنان، واقعا ستودنی است! اینک با یک سوال و تناقض بزرگ مواجهیم، اگر فضای مجازی اینقدر برای ایشان جدی و نگران کننده است که حق آزادی بیان نمی دهند و هراسان سعی در بستن دهان منتقدین دارند، چرا در همین فضا در عالم خواب و بیداری و به گفته خود در اثر بی دقتی چنین مطالبی را باز نشر می دهند؟!

اگر آنقدر وقت و زمان دارند که یکی یکی دهان مخالفان و منتقدان خود را ببندند، چرا روی انتخاب مطالبی که در صفحات خود قرار می دهند دقت و وقت ندارند؟!

چگونه این مدعیان آزادی در این شرایط این گونه خشن رفتار می‌کنند؟ پس از چنین اتفاقاتی ست که ما دیگر نمی توانیم به تصمیم و نظر افرادی که در دوراهی مستی و هوشیاری دچار تردید هستند اعتماد کنیم. چه بسا این دسته افرادی که بصیرت و بیداری و هوشیاری مدیریت «حتی یک کانال تلگرامی» را هم ندارند، به نظر نمی رسد با چنین رفتارهایی شایستگی داشتن چنین تریبونی در فضای مجازی را هم داشته باشند!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر