2

اقدامات اسرائیل علیه مقاومت کارایی نخواهد داشت/ مقاومت فلسطین شجاعانه بوده

  • کد خبر : 321541
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

گزارشگر اسبق سازمان ملل در امور فلسطین گفت: اسرائیل از نیروی قهری و مجازات دست جمعی برای دلسرد کردن جریان مقاومت استفاده کرد ولی این شیوه هرگز جواب نداده و در آینده هم کارایی نخواهد داشت.

گزارشگر اسبق سازمان ملل در امور فلسطین گفت: اسرائیل از نیروی قهری و مجازات دست جمعی برای دلسرد کردن جریان مقاومت استفاده کرد ولی این شیوه هرگز جواب نداده و در آینده هم کارایی نخواهد داشت.

استاد دانشگاه پرینستون: اقدامات اسرائیل علیه مقاومت کارایی نخواهد داشت/ مقاومت فلسطین شجاعانه بوده

به گزارش افق انلاین ، پروفسور ریچارد فالک، استاد حقوق بین الملل دانشگاه پرینستون و گزارشگر اسبق سازمان ملل در امور فلسطین در کنفرانس مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها که به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد، گفت: در مقطع کنونی اتفاقات بنیادین بسیاری در حال رخ دادن است و به نظر می رسد این اتفاقات تا حد زیادی ناشی از این بیماری همه گیر است.

وی ادامه داد: امیدوارم فرصت های مثبت سبب احیا و تقویت جنبش جهانی همبستگی آن هم به نفع ترتیبات پس از دوران آپارتاید بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها شود ولی این وضعیت چراغ هدایت گری برای اعلام همبستگی در سراسر جهان و برای فلسطینی ها الهام بخش باشد، آن هم در جریان مقاومتشان که بسیار شجاعانه بوده است.

ریچارد فالک تصریح کرد: مقاومت فلسطینی ها سبب بهت و شگفتی کسانی بوده که شاهد اقدامات قهری و بسیار شدید و ترورسیم دولتی استفاده شده حتی علیه طرح های ابتکاری عاری از خشونت فلسطینی ها بوده اند.

وی افزود: یکی از این اقدامات، راهپیمایی بازگشت بود که عمدتا عاری از هرگونه خشونت بود اما اسرائیل با اقدامات خشونت آمیز واکنش نشان داد و صدها نفر از مردم فلسطین را کشت، از جمله نیروهای درمانی.

فارس/ استاد حقوق بین الملل دانشگاه پرینستون یادآور شد: اسرائیل از نیروی قهری به صورت بسیار زیاد و همچنین مجازات دست جمعی به منظور دلسرد کردن جریان مقاومت استفاده کرد ولی این شیوه هرگز علیه فلسطینی‌ها جواب نداده و در آینده هم کارایی نخواهد داشت.

وی گفت: انتظار و امید این است که شاهد استمرار مبارزه فلسطینی ها باشیم و این موجب تقویت جنبش جهانی همبستگی شود.

گزارشگر اسبق سازمان ملل در امور فلسطین با بیان اینکه ایران در تقویت این جنبش جهانی همبستگی نقش مهمی ایفا کرده، اظهار داشت: امیدوارم ملت ایران در آینده از بیماری همه گیری که وجود دارد کمتر آسیب ببیند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر