1

۵  روش که به طولانی تر کردن عمر باتری در گوشی های اندروید کمک خواهد کرد

  • کد خبر : 321692
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰

اگر جز کاربران ثابت گوشی های هوشمند باشید حتما می دانید که همه ما معمولا روزی یکبار ناچاریم گوشی خود را شارژر کنیم.

روش های بیشتر شدن عمر باتری

عمر کوتاه باتری و تمام شدن شارژ گوشی جز مشکلات همیشگی کاربران موبایل و سایر گجت های هوشمند است. بسیاری از کاربران در مورد نحوه شارژ گوشی موبایل و راه های ذخیره بیشتر شارژ در باتری گوشی اطلاعات کافی ندارند. از زمانی که صفحه نمایش گوشی‌ های هوشمند بزرگ‌ تر شد و گوشی‌ ها نازک‌تر شدند و کیفیت صفحه نمایش و دوربین گوشی ها هم به طور قابل ملاحظه‌ ای بهبود پیدا کرد، مشکل شارژدهی طولانی مدت باتری‌ های گوشی‌ های هوشمند روز به روز پررنگ‌ تر شد. برای مطالعه در مورد محافظت از دوربین گوشی می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

از آنجایی که  رعایت نکات مربوط به زمان شارژ باتری ، حداقل و حداکثر شارژ پیشنهادی برای باتری، خالی شدن‌ های مکرر باتری و … هر یک به سهم خود بر سلامت باتری و به تبع ان سلامت گوشی موبایل تاثیرگذار هستند. در این مقاله ۵ روش طولانی کردن عمر باتری گوشی های هوشمند را با هم مرور می کنیم.

  • فقط از برنامه هایی استفاده کنید که در همان لحظه نیاز دارید

هر برنامه ای که در پس زمینه گوشی موبایل شما در حال اجرا باشد، از انرژی باتری استفاده می‌کند. این به معنی آن است که باعث می شود باتری گوشی موبایل سریع خالی شود. زمانی که ما یک برنامه را می‌بندیم، تنها از آن خارج شده‌ایم و این اپلیکیشن هنوز برای بررسی اطلاعات جدید، تماشای فعالیت‌های شما در پس‌زمینه در حال اجراست. خوشبختانه اندروید به صورت خودکار پس از مدتی استفاده نشدن از برنامه، آن را به طور کامل خواهد بست اما ما کنترل کاملی بر گوشی هوشمند خود می‌خواهیم و دوست نداریم شارژ باتری دستگاه برای فعالیت‌هایی در پس‌زمینه هدر رود.

در گوشی‌های هوشمند اندرویدی سامسونگ برای بستن برنامه ها باید دکمه Home دستگاه را نگه دارید با فشار دادن این دکمه لیست کاملی از اپلیکیشن‌های باز شده مشاهده خواهید کرد و حال می‌توانید برنامه‌ها را کامل ببندید. اگر دوست دارید برنامه‌های قاتل اپلیکیشن را در گوشی هوشمند خود نصب کنید می‌توانید هر کدام از سه برنامه Tasker ،Clean Master و Battery Doctor را امتحان کنید.

در دستگاه‌های غیر سامسونگی با تپ کردن بر روی دکمه چند وظیفگی یا پنجره‌های اخیر به راحتی می‌توانید هر برنامه‌های که دیگر قصد استفاده از آن را ندارید به هر طرف بکشید و ببندید. برخی تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند اندرویدی دکمه Kill ALL یا Clear ALL را در منوی پنجره‌های اخیرا باز شده قرار می‌دهند که کار بستن همه اپلیکیشن‌ها را بسیار راحت می‌کند.

اگر در منطقه‌ای قرار گیرید که آنتن‌دهی موبایل کم یا قطع شده باشد، مصرف باتری بسیار بیشتر خواهد شد. زیرا گوشی دائم در تلاش برای پیدا کردن یک شبکه‌ی تلفن و متصل شدن به آن است.

اگر از بلوتوث ، جی پی اس ، NFC و امواج  رادیویی و سایر چنین قابلیت هایی استفاده نمی کنید بهتر است همه را غیر فعال کنید. غیر فعال کردن سیستم های ارسال نوتیفیکیشن و آماده باش و اعلان ایمیل و سایر سیستم های مشابه معمولا در کاهش مصرف انرژی باتری موثر هستند.

  • تعداد دفعات استفاده از شارژر را به کمترین میزان برسانید

افزایش طول عمر باتری

با هربار شارژ باتری از صفر تا ۱۰۰ درصد ، عمر و کیفیت باتری گوشی شما کم می شود. به شارژ از صفر تا صد سیکل شارژ گفته می شود. هر چه نعداد این سیکل شارژ ها بیشتر باشد به همان نسبت باتری زودتر خراب می شود. بعد از ۴۰۰ سیکل ظرفیت باتری گوشی ۲۰ درصد کاهش می یابد. در واقع هرچه کمتر گوشی خود را به صفر درصد شارژ باتری برسانید، عمر باتری گوشی بیشتر خواهد بود و این جزو چندین مواردی است که باعث افزایش طول عمر باتری گوشی خواهد شد.

اگر در نظر دارید که برای چند ساعتی از گوشی خود استفاده نکنید و آن را کنار بگذارید دقت کنید که شارژ آن روی ۵۰ درصد باشد. استفاده نکردن از گوشی در مدت زمان طولانی باعث کاهش و تخلیه تدریجی شارژ باتری می شود. برای اینکه عمر باتری افزایش یابد بهترین حالت این است که همیشه گوشی ۵۰ درصد شارژ را داشته باشد. تخلیه و پر شدن مکرر باتری های لیتیومی باعث آسیب دیدن آنها می شود. بهتر است اجازه ندهید باتری گوشی شما کمتر از ۲۰ درصد و بیشتر از ۹۰ درصد شارژ داشته باشد. تخلیه کامل شارژ باتری گوشی موبایل و یا شارژ صد در صد آن باعث می شود که فشار زیادی روی گوشی شما باشد که باعث کاهش طول عمر باتری می شود. بهترین حالت این است که شارژ را روی ۵۰ درصد نگه دارید. همچنین بهتر است از شارژرهای اصل برای موبایل استفاده نمایید تا به مرور زمان باتری گوشی خراب نشود.

  • تنطیمات نور صفحه نمایش را در کمترین میزان ممکن قرار دهید

صفحه نمایش گوشی معمولا بیشترین مصرف باتری را دارد.  بهتر است زمانی که در محیط های نوری متفاوت قرار می گیرید به صورت دستی نور صفحه گوشی را مطابق محیط تغییر دهید . البته می توانید نور صفحه نمایش را در حالت خودکار تنظیم کنید تا خود صفحه نمایش خود بخود با تغییر نور محیط نور را تغییر دهد ولی در این حالت نیز باید حسگر نوری گوشی فعال شود که خود آن هم باعث افزایش مصرف باتری می شود پس حالت تغییر دستی به صرفه تر است. به طور کلی سعی کنید همیشه نور صفحه را در کمترین حالت ممکن قرار دهید. برخی از افراد معتقدند که تم های تیره در صفحه نمایش تلفن همراه آسیب کمتری به چشم می رساند. در گوشی هایی که صفحه نمایش OLED و AMOLED دارند ، برای نمایش رنگ مشکی هیچ انرژی مصرف نمی شود و پیکسل های تیره در واقع خاموش هستند، به همین دلیل انتخاب تم های تیره در گوشی هایی که این نوع صفحه نمایش را دارند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی باتری می شود. اگر صفحه نمایش گوشی از این دو مدل ذکر شده نباشد که شامل تمام مدل های گوشی آیفون قبل از آیفون ایکس می شود، در این حالت انتخاب تم تیره تاثیر چندانی ندارد.

  • برنامه هایی که میزان مصرف باتری را افزایش می دهند از گوشی حذف کنید

بهترین روش برای شارژ موبایل

فیس بوک با موقعیت یابی دائمی، اعلان ارسال پست، پخش ویدیو ها و دسترسی های از این قبیل مصرف انرژی بسیار بالایی دارد، بعید است که بطور دائم در حال استفاده از فیس بوک باشید پس برای کاهش میزان مصرف باتری به تنظیمات آن رفته و دسترسی های آن را محدود کنید و در صورتی که بطور کلی از فیس بوک استفاده نمی کنید و گوشی همراه شما اجازه پاک کردن آن را می دهد این اپلیکیشن را به طور کامل از گوشی موبایل خود پاک کنید. در بیشتر اپلیکیشن هایی که به صورت رایگان هستند تبلیغات پخش می شود که این برنامه ها باعث افزایش مصرف باتری می شوند در صورتی که به برنامه ای نیاز دارید سعی کنید از نسخه پرمیوم آن استفاده کنید تا در دراز مدت کاهش مصرف انرژی باتری کاهش دیتا عمر گوشی شما بیشتر شود.

  • از تغییرات دمایی سریع گوشی موبایل جلوگیری کنید

حتما تا بحال به این نکته برخورد کرده اید که در هوای گرم تابستان گوشی شما تبدیل به یک تکه آهن داغ می شود و یا در زمستان سرد گوشی کاملا سرد و یخ می شود، افزایش و کاهش دمای شدید گوشی باعث فشار بر روی باتری می شود. تا جایی که می توانید در شرایط دمایی متغیر گوشی خود را در فضای آزاد نگذارید و از آن در برابر تغییرات شدید دمایی محافظت کنید.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321692

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر