2

قاطع بودن رای رئیس مجلس همه قوا را مشمول تبعیت می‌کند

  • کد خبر : 321790
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

منتخب تهران در مجلس یازدهم با اشاره به رئیس مجلس باید با قاطعیت آرام بیاورد، گفت: رأی قاطع برای انتخاب رئیس مجلس بر کارآمد و قوی‌تر شدن مجلس تاثیر به‌سزایی دارد.

رأی قاطع برای انتخاب رئیس مجلس بر کارآمد و قوی‌تر شدن مجلس تاثیر به‌سزایی دارد

سمیه رفیعی منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: رئیس مجلس جدید باید با قاطعیت آراء انتخاب شود چرا که در کارآمد بودن مجلس و قوی تر شدن مدیریت اداره مجلس بسیار تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه قاطعیت آراء در انتخاب ریاست مجلس باعث اخذ تصمیمات قاطع هم خواهد شد، افزود: قاطع بودن رای رئیس مجلس همه قوا را مشمول تبعیت می‌کند لذا باید این اتفاق بیفتد و این مسئله، خود را نخستین بار در انتخابات هیئت رئیسه نشان خواهد داد.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در راستای وحدت برای کارآمدی مجلس یک صدایی برای جامعه و عموم مردم ایاد شود، بیان کرد: چرا که مردم گرفتار هستند و حوصله دغدغه مندی‌ها و چندصدایی‌ها را ندارند که در خود مجلس نیز چنین اتفاقی بیفتد، لذا شرایط نیازمند این است که مجلس به کمک آنها بشتابد و به این علت باید این وحدت حتماً شکل بگیرد.

رفیعی در ادامه خاطرنشان کرد: تک تک نمایندگان مجلس مسئولیت دارند که در این راستا اقدام کرده و از سلیقه گرایی و فردگرایی جدا شوند؛ به ویژه توجه کنند که اکنون مسئله مورد نیاز کشور چه کسی است و چه شخصی می‌تواند نیازهای اساسی کشور را حل کند و او را انتخاب کنند.

این منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: برای ساختار مجلس تاکنون نظارت دقیق و شفافی در ساختار مجلس وجود نداشته است، آیین نامه داخلی مجلس هم نیاز به اصلاحاتی دارد تا به حداکثر اعلای خود برسد همچنین شفافیت باید از این به بعد بیشتر دیده و انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ساختارهای نظارتی مجلس باید اصلاح شود، تصریح کرد: باید نظارت اساسی بر آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد و از این به بعد همه نمایندگان مردم نیز خود را مسئول پاسخگویی بدانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=321790

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر