2

مکان ‌هایی عجیب که تا با چشم ‌های خود نبینید، باورشان نمی‌‌کنید! +تصاویر

  • کد خبر : 322026
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۷:۳۵

آیا تا به حال شده در توصیف چیزی که می‌بینید، کلمات برایتان کافی نباشد؟ آیا تا به حال با دیدن یک آسمان آبی یا مه‌الود آنقدر در برابر زیبایی آن شگفت‌زده شده‌اید که نتوانید آن را به خوبی توصیف کنید؟ آیا تا به حال کوه‌های مرتفعی را دیده‌اید که در نگاه اول به نظرتان قله کوه در کنار ستاره‌گان قرار دارد؟ آیا به مکانی رفته‌اید که به نظرتان یک شهرباستانی است اما بعدها متوجه شوید این مکان توسط طبیعت حکاکی شده است؟

در اینجا ده مکان باورنکردنی را توصیف می‌کنیم که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نخواهید کرد که تصاویر واقعی و بدون فتوشاپ‌ هستند. کوه‌های رنگارنگی که گویی توسط نقاشی رنگ‌امیزی شده یا گودالی که سال‌هاست در حال سوختن است و خیلی چیزهای دیگر.

تمام این تصاویر و جاذبه‌ها توسط علم توصیف شده و واقعی بودن آن اثبات شده‌اند. همین منطقی بودن این جاذبه‌ها بر شگفتی آن‌ها می‌افزاید.

 

کوه‌های رنگین‌کمان

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

شما احتمالا با دیدن این کوه‌های رنگین که رگه‌های از رنگ‌ها پر زرق و برق‌دار دارد، به این فکر می‌کنید که این تصاویر و این کوه‌ها در چین نیستند و در فتوشاپ ساخته شده‌اند. اما این کوه‌ها که به نام پارک زمین‌شناسی Danxia Landform Geology شناخته می‌شود، در واقعیت وجود دارد و باید از مادر طبیعت به خاطر ساخت آن تشکر کنید.

این رشته کوه‌ها در اصل بیش از ۲۴ میلیون سال پیش زمانی که لایه‌های بسیاری از ماسه‌سنگ‌های رنگی به هم فشرده بودند، ایجاد گردیده‌اند. باران و باد در طول هزاران سال باعث نقاشی زیبایی شد که امروزه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

بل

باتلاق مرده!

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

در میانه صحرای نامیب، تپه‌های شنی به ارتفاع ۱.۳۱۲ فوت (ارتفاع آن برابر با ارتفاع ساختمان امپایر استیت (Empire State Building) است)‌ قرار دارد. البته اینجا جایی نیست که بتوانید در آن استراحتی کوتاه داشته باشید.

به این منطقه که باتلاق مرده (Dead Vlei) می‌گویند، فضای عجیبی به همراه درختان هزارساله دارد. درختانی که توسط خورشید سیاه و سوخته شده‌اند و با این حال همچنان راست ایستاده‌اند و یک تابلوی خارق‌العاده ولی واقعی ایجاد کرده‌اند.

 

حفره آبی بزرگ

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

ژاک کاستروئه (Jacques Cousteau) بزرگ اولین کسی بود که حفره آبی بزرگ (Great Blue Hole) را در بلیز کشف کرد. او به زندگی آبی که  در این حفره وجود داشت و همچنین عمق ۴۰۰ متری آن پی برد. او کسی بود که تایید کرد این حفره آبی در اصل در طی یک دوره یخبندان جهانی در سطوح پایین دریا که بیش از ۱۵۰.۰۰۰ سال پیش آغاز شده، درست بالای خط آب، ساخته شده است.

حفره ابی بزرگ به عنوان بزرگترین حفره دریایی در جهان شناخته می‌شود و یکی از بهترین مکان‌های برای غواصی در جهان می‌باشد.

 

درب جهنم!

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

شاید با شنیدن نام این مکان تعجب کنید، اما اینجا واقعا دربی به سوی جهنم نیست بلکه حفره گازی در ترکمنستان است که در صدر بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان قرار دارد.  باد انستن این موضوع، مهندسان اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۷۱ به امید راه اندازی یک سکوی حفاری به این منطقه رفتند. در عوض، تجهیزان و اردوگاه‌های آنها که بر روی یک جیپ قرار داشت، در حفره فرو رفت و دفن شد.

به امید داشتن یک نشت گاز به احتمال زیاد مضر اما عظیم، دهانه حفره آتش گرفت و از آن زمان تاکنون آتش آن خاموش نشده است. این شعله‌های روشن و سوزان که امروزه به مانند یک وصیتنامه سوزان برای جنبش سبز است، هزگر خاموش نشد. این بدان معناست که شما وقت زیادی برای رزرو یک ماجراجویی و کمپینگ در بیابان‌های وحشی نزدیک درب جهنم دارید.

 

ساحل سرخ

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

اگر می‌خواهید این ساحل را در پانجین (Panjin) چین، با تمام شکوه و جلالش ببینید، باید در پاییز با آنجا بروید. در پاییز جلبک‌های دریایی ویژه‌ای (به نام صعده sueda) ساحل را پر می‌کنند که رنگ ‌انها از سبز به قرمز خیره کننده تبدیل می‌شود.

 

سالار دوا یونی (Salar de Uyuni)

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

به نظرتان زمانی که در بزرگترین دشت نمک جهان باران ببارد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ درست است، دشت نمک تبدیل به بزرگترین آینه جهان می‌شود.

یالار دوا یونی در جنوب غربی بولیوی در نزدیکی آند(Andes) واقع شده و در طول سال این سرزمین بایر و خشک است و سطح آن را نمکی سفید و روشن پوشانده است. اما بعد از یک رگبار، لایه نازک از آب بر روی نمک‌ها قرار می‌گیرد و دیده فوق‌العاده‌ای به محیط می‌دهد: یک بازتاب کامل در یک دشت به ظاهر بی‌پایان.

اینجا در این لحظه یک پس زمینه‌ خیره‌کننده برای عکاسی ایجاد می‌کند. گیاهان و جانوران مختلفی در این منطقه پراکند هستند اما زمین‌های نمکی با فلامینگو‌های صورت رنگ خود مشهور است. زمانی که فلامینگو‌ها در گروه‌های بزرگ در دشت نمک حاضر می‌شوند، رنگ قابل توجه آنها در مقایسه با محیط اطراف خارق‌العاده است.

 

چشمه‌های آبگرم جوشان

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

نه، درست می‌بینید، این یک تابلو نقاشی نیست. این تصویری از چشمه‌های آب گرم گریزان از زمین در شهرستان واشو(Washoe)، واقع در نوادا (Nevada) است. چشمه آب گرم که چندین رنگ در خود دارد. این رنگ‌آمیزی غیرمعمول نتیجه حفاری یک چاه آزمایشی در محل است که توسط یک شرکت انرژی انجام شد. این حفاری باعث شد آب گرم از طریق ز ترک‌های موجود در زمین گرم بالا بیاید و به این صورت فوران کند.

این چشمه آب گرم در  محلی به نام خود چشمه یعنی فلای رنچ (Fly Ranch) واقع شده‌است. منطقه فلای رنچ جرو مجموعه زمین‌های است که توسط سازمان مدیریت جشنواره معروف هنری «انسان در حال سوختن (Burning Man)» در سال ۲۰۱۶ خریداری شد. از آن زمان به بعد این مرکز برای تورهای گردشگری باز شد و عموم مردم می‌تواند از آن بازدید کنند.

 

دریاچه ناترون (Natron)

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

تنها چند مورد خاص در این سیاره وسیع به اندازه آب‌های قلیایی دریاچه ناترون عجیب و غریب هستند، یک ویژگی طبیعی بسیار چشمگیر که باعث می‌شود تانزانیا را بر روی رادار سفر خود قرار دهید.

این دریاچه شهرت مرموز خود را از بدن‌های سنگی شده حیوانانی که در آنجا می‌میرند، به دست آورده است؛ برای همین نام دیگر دریاچه، دریاچه متحجرکننده (Petrifying Lake) است. آب دریاچه دارای PH بین ۱۰ الی ۱۲ است که بسیار اسیدی می‌باشد و دریاچه در اقلیمی قرار دارد که اغلب دمای هوا از ۱۰۰ درجه فراتر می‌رود (دمای خود آب گاهی به ۱۴۰ درجه می‌رسد). این امر باعث شده دریاچه محیطی ناامن و ناخوشایند برای بسیاری از حیوانات و گیاهان باشد. اگرچه فلامینگوها در اینجا تولید مثل کرده و از زمین‌های مرطوب اطراف و اکوسیستم مرداب‌های نمکی استفاده می‌کنند اما اینجا مکان مناسبی برای زندگی حیوانات و گیاهان نیست.

ارگانیسم‌های که می‌توانند از این شرایط سخت جان سالم به در ببرند، رنگ قرمز عمیقی به خود می‌گیرند که کاملا متناسب با شهرت محیط به عنوان قبرستان جانوران است.

 

موج

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

در امتداد مرز یوتا – آریزونا (Utah-Arizona)، محیطی با ماسه‌های سنگی قرمز رنگ به همراه خطوط طلایی، زرد و قرمز رنگ به مانند موج دیده می‌شود. جای تعجب نیست که این منطقه در لیست سفرهای بسیاری از افراد قرار داشته باشد. با توجه به اینکه این محیط توسط بسیاری برای بازدید درخواست می‌شود، باید قبل از رفتن به آنجا درخواست مجوز ویژه کنید. به نظرتان ارزشش را دارد؟ جواب ما این است: قطعا!

 

صخره مواج (Wave Rock)

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

در سراسر جهان از صخره مواج در استرالیا یک پالت رنگ مشابه و طراحی طبیعی فراگیر ارائه شده است. سازند طبیعی تقریبا ۵۰ فوت ارتفاع و بیش از ۳۶۰ فوت طول دارد.

 

آبشار زیر آب

مکان‌های باورنکردنی که تا با چشم‌های خود نبینید، باور نمی‌کنید که واقعی هستند.

درست در نزدیکی سواحل جنوبی موریس در اقیانوس هند یک رویداد طبیعی خیره‌کننده وجود دارد که به نظر می‌رسد یک آبشار در حال ریزش به یک گودال دریایی است. این توهم نوری فقط از بالای ساحل دیده می‌شود، با این حال این تصویر شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است.

ظاهرا آب در حال ریزش به قسمتی می‌باشد که در حاشیه فلات عظیمی در جزیره موریس قرار دارد و به خاطر شن و گل و لای از بالا دیده می‌شود. این فلات در بیشتر نقاط از صفر تا حدود ۵۰۰ فوت امتداد دارد اما بعد از آن به طرز چشمگیری به درون یک گودال عمیق (محل که انگار آبشار زیر آب وجود دارد) فرو می‌ریزد.

 

منبع: farandwide

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=322026

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر