مترو سواری نماینده تهران در مجلس در روز افتتاحیه

به گزارش افق انلاین ، علی خضریان در رشته پیامی در حساب توئتیری خود نوشت: امروز صبح برای اینکه فراموش نکنم قرار است چه کسانی را نمایندگی کنم، با مترو به سمت ایستگاه بهارستان و حضور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم رفتم و به سال‌هایی که در طول زندگی با تمام فرود و فرازش پشت سر گذاشتم فکر کردم؛ سال‌هایی که با سرعت قطار عمر را به امروز رساند.

نماینده منتخب مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌هایی که بزرگترین تفاوتش با این برهه‌ی زندگی، در گستردگی خاطرات و تأثیراتی است که نسبت به مقاطع قبل قرار است در اذهان و سرنوشت جامعه بگذارد و یا برای فردا‌ها ثبت و ضبط شود؛ یا تاثیری که به واسطه‌ی یک اعلام موضع و یا نشست و برخاستی در سرنوشت یک کشور ایفای نقش کند.

وی افزود: تأثیری به وسعت یک تاریخ و مؤثر در زندگی روزمره همین مردم کوچه و بازار، از آن شاگرد نانوایی سر خیابان و یا کودکان معصومی که چشم امید به آینده دوخته‌اند تا آن جوانی که رفع مشکلاتش را به انتظار نشسته و خسته از نابلدی جریان غربگرا، در موارد زیادی نگاهش به خانه ملت دوخته شده است.

علی خضریان گفت: خلاصه اینکه قطار زندگی همچون زمان کوتاه این مترو نوشت که ایستگاه به ایستگاه تا بهارستان رسیده، خیلی زود از این ایستگاه نیز عبور خواهد کرد. همانطور که پیش از این نیز کسانی را به این میدان آورده و پس از توقفی خارج کرده است؛ و در صورت بی‌هدفی حضور در هر ایستگاهی بی‌معنا می‌شود.

منتخب مردم «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» در مجلس یازدهم بیان کرد: همه روز باید ندای حق را در آیه ۸ سوره جمعه متذکر شد که «بگو: بى تردید آن مرگى که از آن مى گریزید با شما ملاقات خواهد کرد، سپس به سوى داناى نهان و آشکار بازگردانده مى شوید، پس شما را به آنچه (در دنیا) عمل مى کردید آگاه خواهد نمود.» این تذکر را باید همه به یاد داشته باشیم.

مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور رؤسای قوای قضاییه و مجریه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در صحن علنی مجلس برگزار شد و ۲۶۸ منتخب جدید در این جلسه حضور داشتند.

چگونگی و کم‌وکیف برگزاری جلسه افتتاحیه مجلس در فصل اول آیین‌نامه داخلی مجلس قید شده است. بر این اساس، جلسه افتتاحیه با حضور دو سوم نمایندگان رسمیت می‌یابد و در آغاز جلسه، آیات (۳۵) تا (۴۲) سوره شوری تلاوت می‌شود.