2

قالیباف: ایران و افغانستان می‌توانند اقدامات مهمی برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر انجام دهند

  • کد خبر : 322532
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷

رئیس مجلس نمایندگان افغانستان در گفت وگوی تلفنی با محمدباقر قالیباف، انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و تداوم و گسترش مناسبات دوستانه مجلس افغانستان با مجلس شورای اسلامی ایران را خواستار شد.

قالیباف: ایران و افغانستان می‌توانند اقدامات مهمی برای مقابله با تروریسم و مواد مخدر انجام دهند

به گزارش افق آنلاین ، میر رحمان رحمانی رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ظهر امروز دوشنبه (۱۲خرداد ماه) در تماس تلفنی با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مناسبات دو کشور همسایه و تحولات منطقه ای به گفت وگو پرداخت.

در این گفت وگو قالیباف با تاکید بر ظرفیت‌ پارلمان‌های دو کشور گفت: تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و افغانستان از اهمیت فراوانی برخوردار است و امیدواریم  سطح  تعاملات بین دو کشور افزایش یابد و شاهد گسترش روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه توسعه ارتباطات پارلمانی باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین بر  تقویت امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری نزدیک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می توان برای مبارزه با تهدیدات  از جمله تروریسم، مواد مخدر و دخالت کشورهای ثالث در بی‌ثبات سازی منطقه اقدامات مهمی به عمل آورد.

 قالیباف همچنین حمله اخیر تروریستی در این کشور را که منجر به شهادت تعدادی از شهروندان افغانستان شد،  به مجلس، دولت و مردم افغانستان تسلیت گفت.

 میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان نیز در این گفت و گو با تبریک انتخاب قالیباف به ریاست مجلس شورای اسلامی بر آمادگی پارلمان افغانستان برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه فی‌مابین درعرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه پارلمانی تاکید کرد.

رئیس مجلس افغانستان با تاکید بر روابط تاریخی دو کشور گفت: مجلس نمایندگان افغانستان از تداوم و گسترش مناسبات دوستانه خود با مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=322532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر