2

حمید استیلی:اگر شرایط فراهم باشد، فصل بعد در یک تیم مربیگری خواهم کرد

  • کد خبر : 32257
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰

اگر تعاملی بین باشگاه‌ها و تیم ملی وجود نداشته باشد، هر حرکتی حاشیه ساز می‌شود.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال معتقد است وضعیت فعلی فوتبال ایران ایده‌آل نیست و همه باید کمک کنند که تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی مشکلی نداشته باشد.

حمید استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مشکلات پیش روی فدراسیون فوتبال برای هماهنگ کردن دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی فوتبال و شرایط تیم فوتبال پرسپولیس صحبت کرد.

* کمتر از یک ماه و نیم به آغاز رقابت‌های انتخابی جام جهانی باقی مانده، اما آن چنان اراده‌ای از سوی مسوولان ورزش برای آماده سازی تیم ملی دیده نمی‌شود. حتی کی‌روش هم درخواست کرده ۹ اردوی تدارکاتی برای ایران برگزار شود.

کی‌روش خیلی حرفه‌ای است و برنامه‌های او همگی برای موفقیت تیم ملی کافی است، اما فوتبال ما با وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی دارد. فدراسیون باید تلاش زیادی برای فراهم کردن خواسته‌های کی‌روش انجام دهد. مشکلی که فدراسیون دارد، مالی است که فکر می‌کنم مشکل کل فوتبال ماست. نه تنها باشگاه‌های ما، بلکه فدراسیون فوتبال هم با این معضل مواجه‌ است. به نظر من مجلس باید فکری برای این وضعیت کند و با قانونگذاری خود مشکل مالی فوتبال را حل کند.

* حتما شنیده‌اید که علی کریمی پیشنهاد کرده بود، فدراسیون برای تیم ملی گلریزان بگذارد.

گلریزان در شان تیم ملی نیست. کشور ما منابع مالی زیادی دارد و می‌توان با استفاده از آن‌ها وضعیت فوتبال را سر و سامان داد.

* فعلا تنها بازی دوستانه با موزامبیک برای تیم ملی قطعی شده است. آیا این وضعیت امیدوار کننده است؟

البته برای بازی با امارات که لغو شد، قرار نبود تیم ملی با نفرات اصلی به مصاف این تیم برود. ضمن این که بازیکنان ملی‌پوش در لیگ حضور دارند و اگر به طور مداوم بازی کنند، آمادگی‌شان حفظ می‌شود و از این نظر مشکلی وجود نخواهد داشت، تنها چند بازی تدارکاتی کافی است که ملی‌پوشان هماهنگ شوند.

* چندی پیش باشگاه استقلال هم بر سر استفاده از بازیکنانش با کارلوس کی‌روش به مشکل برخورده بود.

می‌توان این مسایل را با تعامل حل کرد. حالا بازیکن رفته و از مربیان تیم ملی خواسته که به او کمک کنند. نباید زیاد سخت گرفت. اگر تعاملی بین باشگاه‌ها و تیم ملی وجود نداشته باشد، هر حرکتی حاشیه ساز می‌شود.

* یادمان می‌آید که در زمان حضور شما در تیم ملی صفایی فراهانی رییس وقت فدراسیون برای آمادگی بهتر تیم ملی در جام جهانی لیگ را برای مدتی تعطیل کرد. آیا می‌توان این بار هم برای رسیدن به جام جهانی چنین کاری انجام داد؟

ما در آن زمان اردوی طولانی مدتی برای تیم ملی داشتیم. به هر حال ۲۰ سال بود که ایران در جام جهانی بازی نکرده بود و بازیکنانمان تجربه جهانی نداشتند، اما الان شرایط خیلی فرق می‌کند و ایران بازیکنان با تجربه و بین‌المللی بزرگی دارد که بعضی از آن‌ها سال‌ها در اروپا بازی کرده‌اند. مطمئن باشید اگر لیگمان پویا باشد و با آمادگی کامل به مسابقات برویم، موفق خواهیم بود.

حمید استیلی

* البته کی‌روش برای موفقیت تیم ملی و پیدا کردن بازیکنان جدید ایرانی دو هفته‌ در اروپا بود.

به هر حال این بازیکنان هم سرمایه‌های کشور هستند و استفاده از دژاگه هم در بازی نخست او برای تیم ملی مفید بود. ما از لحاظ ابزار مشکلی نداریم و بازیکنان با استعدادی در کشور داریم، اما این بازیکنان نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دارند تا به نقطه مورد نظر برسند.

* درباره رایی که برای بازی پرسپولیس و داماش صادر شد، چه نظری دارید؟ خیلی‌ها به این رای اعتراض کرده‌اند.

قطعا این رای بر می‌گردد، چرا که عادلانه نبود. به نظر من اگر ما می خواهیم پیشرفت کنیم، اولین موضوعی که باید داشته باشیم، قانون است. تا زمانی که سلیقه‌ای کار کنیم و قانونمند نباشیم، این مشکلات هم به وجود می‌آید.

* پرسپولیس سه‌شنبه دیدار برگشت را برابر الغرافه برگزار می‌کند. برای دیدن این بازی به ورزشگاه می‌روید؟

بله، برای حمایت از پرسپولیس به ورزشگاه می‌روم. پرسپولیس در آسیا وضعیت خوبی دارد و در بازی‌های قبلی هم نتیجه‌ بسیار خوبی گرفت. بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شده‌اند، به موفقیت تیم کمک کرده‌اند و تا حد زیادی نقاط ضعف را پوشش داده‌اند. ان‌شاءالله در دیدارهای برگشت هم موفق باشند تا به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد صعود کنند.

* برنامه حمید استیلی برای سال ۹۱ چیست؟

ببینم خدا چه می‌خواهد. اگر شرایط فراهم باشد، فصل بعد در یک تیم مربیگری خواهم کرد. البته فعلا مشخص نیست که با چه تیمی کار خواهم کرد، اما دوست دارم به لیگ بازگردم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32257

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر