1

واکنش به خبر مذاکره مستقیم ایران و آمریکا در تبادل زندانیان

  • کد خبر : 323117
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا در تبادل اخیر زندانیان صورت نگرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا در تبادل اخیر زندانیان صورت نگرفت.

سید عباس موسوی

به گزارش افق انلاین ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، گفت: این تبادلات از بعد انسانی است. چند تن از اتباع ما به دلایل واهی و غیرقانونی در آمریکا گروگان گرفته شدند، به این بهانه که تحریم‌های آمریکا را دور زده و نقض کردند.

وی با بیان اینکه از نظر ما چنین اتفاقی نیفتاده و ضمن اینکه تحریم‌های آنها غیرقانونی و بی مبنا است، افزود: در این مدت سعی کردیم از همه توان خود و با کمک دولت سوئیس استفاده کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ضمن تشکر از دولت سوئیس، تاکید کرد: مسئولیت مذاکره را در این زمینه دولت سوئیس بر عهده داشت و هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفت، رایزنی‌ها و گفتگوها از طریق دولت سوئیس انجام گرفت که منجر به آزادی شد.

موسوی افزود: اگر امکان باشد و این آمادگی کماکان در دولت سوئیس باشد، آمادگی داریم بقیه ایرانی‌هایی که در بند آمریکا هستند را آزاد و به میهن برگردانیم.

وی عنوان کرد: مسائل داخلی آمریکا خیلی برای ما مهم نیست، آنچه برای ایران مهم است عمل دولت‌های مختلف آمریکاست که متأسفانه در سال‌های گذشته عملی که باعث شود جمهوری اسلامی و ملت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دیوار بی اعتمادی هنوز بین ایران و آمریکا وجود دارد، تصریح کرد: ترامپ مسئله داخلی خودش و بحث انتخابات را دارد و بحث انتخابات مسئله داخلی آمریکایی‌هاست.

موسوی تاکید کرد: هیچ وقت منتظر تحولات داخلی در آمریکا و اینکه نتیجه انتخابات چه خواهد شد نبوده ایم و نخواهیم ماند.

وی با بیان اینکه ما میز مذاکره را ترک نکردیم، خاطرنشان کرد: آنها در قالب ۵+۱ در برجام حضور داشتند. آنها میز مذاکره را ترک کرده و تعهدات خودشان و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل را نقض کردند و فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن او (ترامپ) تحول خاصی رخ دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یادآور شد: برای ما عمل آمریکا به تعهداتش مهم است و گفتار اصلاً مهم نیست که تاکنون نشان داده به تعهداتش عمل نکرده است.

موسوی گفت: شرطی را مقامات عالی‌رتبه ما عنوان کردند که اگر آمریکا توبه کند و به برجام برگردند و خساراتی که به ملت ایران زده جبران و تحریم‌های ظالمانه را بردارند، آنها می‌توانند دوباره در قالب چارچوب برجام و ۱+۵ حضور داشته باشند.

صدا و سیما

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر