2

خدابنده: مدارس غیر انتفاعی باید بخشی از شهریه را به خانواده‌ها برگردانند

  • کد خبر : 323317
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

اگر والدین بابت هزینه‌های کلاس‌های فوق برنامه، سالن‌های ورزشی و یا تغذیه در بازه زمانی تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا هزینه‌ای پرداخت کرده‌اند، این مبالغ باید از سوی مدارس غیردولتی به خانواده‌ها عودت داده شود.

افق انلاین ، قاسم‌علی خدابنده در خصوص عودت شهریه مازاد مدارس غیرانتفاعی به خانواده‌ها بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به تعرفه مشخص شده در ابتدای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از سوی والدین باید پرداخت شود؛ اما اگر والدین بابت هزینه‌های کلاس‌های فوق برنامه، سالن‌های ورزشی و یا تغذیه در بازه زمانی تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا هزینه‌ای پرداخت کرده‌اند این مبالغ باید از سوی مدارس غیردولتی به خانواده‌ها عودت داده شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی متذکر شد:شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده بر اساس نرخ مصوب وزارت آموزش و پرورش و از طریق سامانه متمرکز سازمان مدارس غیردولتی این وزارت خانه تعیین می شود، با توجه به اینکه برای سال تحصیلی آینده هیچ‌گونه تصمیم قطعی در زمینه چگونگی فعالیت مدارس اتخاذ نشده است و فرض بر فعالیت عادی مدارس خواهد بود؛ مدارس غیردولتی مجاز به دریافت شهریه بر اساس نرخ مصوب سامانه هستند.

وی ادامه داد: اولیای دانش‌آموزان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در خصوص دریافت شهریه اضافی و سایر موارد شکایات خود را از طریق شماره تماس۳۲۲۲۲۱۰۳ -۰۵۱ به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کنند.

کمبود ۱۹ هزار معلم در خراسان رضوی برای سال تحصیلی آینده 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه سخنانش از کمبود ۱۹ هزار معلم برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ این استان با کمبود قطعی ۱۹ هزار معلم مواجه هستیم، از همین رو در حال برنامه‌ریزی برای رفع این کمبود به شیوه‌های جایگزین هستیم و بخشی از این کمبود را از محل معلمان حق‌التدریس که در اختیار داریم به تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ نفر جبران می‌کنیم و بخش دیگری از این کمبود را هم از طریق اجرای طرح خرید خدمات آموزشی و جذب حدود پنج هزار معلم رفع خواهیم کرد.

گفتنی است؛ در پی شیوع کرونا، مدارس خراسان رضوی از اوایل اسفندماه به حالت تعطیل درآمد و آموزش‌ها به روش مجازی به دانش اموزان ارائه شد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=323317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر