«ناصر قوامی»، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تسری فساد در کشور به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در قوه قضائیه یک مدیریت داریم و یک قاضی داریم. در حال حاضر رئیس قوه قضائیه و معاونین رأی صادر نمی‌کنند و حکم نمی‌دهند، بلکه تشکیلات قضایی را مدیریت می‌کنند. معمولا معاون‌ها مواردی را به رئیس ارجاع می‌دهند، در هرصورت باید رئیس به معاون خود اشراف داشته باشد، طبعا معاون اجرا کننده دستورات رئیس است، البته ممکن است معاون اقداماتی انجام دهد که از رئیس مخفی باشد.

قوامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد الزام حضور رهبر در هر جریان سیاسی تصریح کرد: حزب، کار تشکیلاتی است هر کسی که به عنوان رأس تشکیلات انتخاب می‌شود، آن فرد رهبر محسوب می‌شود مانند رهبر حزب کمونیست اما گاهی جریانی وجود دارد که به صورت تشکیلاتی کار نمی‌کند در آن جریان کسی به عنوان رهبر نیست و کسی که در رأس قرار دارد ایدئولوگ آن جریان محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادادمه داد: جریان اصلاحات، جریان تشکیلاتی نیست که نیاز داشته باشد کسی از بالا فرمان دهد و افراد پایین هم عمل کنند، اصلاحات یک تفکر است که درون‌مایه آن این است که کشور مستمرا در عرصه‌های مختلف نظیر قانون‌گذاری، داخلی و خارجی نیاز به اصلاحات دارد و اگر اصلاحات صورت نگیرد، استبداد صورت می‌گیرد.

قوامی با اشاره به برخی اقدامات نمایندگان در مجلس خاطرنشان کرد: اعتراض به اعتبارنامه‌ها حق هر نماینده است، در واقع هر نماینده حق و وظیفه دارد به اعتبارنامه فردی که اشکالاتی دارد، اعتراض کند البته آن هم مراحل رسیدگی دارد که در نهایت چنانچه، اعتبارنامه وی در صحن علنی رأی نیاورد، از مجلس اخراج می‌شود کما اینکه در مجلس ششم، نماینده به اعتبارنامه نماینده خلخال اعتراض شد و رأی هم نیاورد و در نهایت از مجلس اخراج شد.

این عضو ستاد اجرایی فرمان امام ضمن تاکید بر حق نمایندگان برای اعتراض به اعتبارنامه سایر نمایندگان یادآور شد: منتهی مسائلی که نماینده براساس آنها اعتراض می‌کند، نباید از مسائلی باشد که قبلا در شورای نگهبان مطرح بوده و رسیدگی شده و شورای نگهبان وی را تائید کرده است لذا در اعتراض به اعتبارنامه نمایندگان باید به مسائلی اشاره کنند که پیش از این در شورای نگهبان و پرونده نماینده مذکور، مطرح نبوده و به تازگی بدست آوردند.