5

زنگنه: ما هیچ نماینده ای را استخدام نکردیم/هیچ ساخت و ساز یا خرید ساختمان جدید در وزارت نفت در دستور کار نیست

  • کد خبر : 324095
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

یکی از نمایندگان مجلس توضیحاتی درباره پاسخ های وزیر نفت به ۹ سوال نمایندگان در جلسه هفته قبل ارائه داد.

پاسخ‌های وزیر نفت به 9 سوال نمایندگان/زنگنه: ما هیچ نماینده ای را استخدام نکردیم

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره مباحث مطرح شده در جلسه هفته قبل نمایندگان مجلس با وزیر نفت گفت: سه شنبه گذشته آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت مهمان جلسه غیرعلنی مجلس بود که پس از سخنان اولیه جناب وزیر، فرصتی به سه تن از نمایندگان داده شد تا هریک نکاتی را در سه دقیقه مطرح نمایند.

توانگر افزود: موضوع انتصابات یکی از محورهای سوالات این نمایندگان بود. آنها پرسیدند: چرا نمایندگان مجلس گذشته را بخصوص افراد غیرمرتبط را در مناصب مهم وزارت نفت به کار گرفتید؟ دلیل ارتقای برخی افراد خاص و اعطای وریدهای ویژه به آنها چه بوده است؟ همچنین فردی (مقدم) که قبلا معاون وزیر نفت بوده و قبل از اجرای قانون سقف پاداش بازنشستگی با پاداش میلیاردی بازنشست شد، چرا در مرداد ۹۸ مجددا به عنوان مشاور شما منصوب شده است؟

این نماینده مجلس ادامه داد: زنگنه در پاسخ به این سوال گفت که ما هیچ نماینده ای را استخدام نکردیم. آقای مقدم انسان شایسته است که به درد ما میخورد و یک ریال هم برای مشاور بودن نمی گیرد!

توانگر با اشاره به اینکه موضوع آسمانخراش شرکت گاز یکی دیگر از محورهای سوالات نمایندگان مجلس از زنگنه بود، اظهار داشت: این سوال مطرح شد که در شرایط بی پولی کشور که شما نیز از اوضاع بد مالی در وزارتخانه سخن می گوید دلیل اصرار شرکت ملی گاز برای ساخت برج جدید چند هزارمیلیاردی در خیابان پاسداران چیست؟

وی ادامه داد: زنگنه در پاسخ به این سوال گفت که هیچ ساخت و ساز یا خرید ساختمان جدید در وزارت نفت در دستور کار نیست و نباید ادامه یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه موضوع گازهای فلر (سوزانده شده) از دیگر محورهای سوالات نمایندگان از وزیر نفت بود، بیان کرد: این سوال مطرح شد که بیش از ۲۰ سال از مطرح شدن طرح ساماندهی و جمع آوری گازهای فلر – که معادل چند فاز پارس جنوبی را می سوزاند – در وزارت نفت می گذرد. با وجود متقاضی بخش خصوصی، چرا پروژه استفاده از گازهای فلر در وزارت نفت اکنون تنها ۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؟

توانگر افزود: زنگنه در پاسخ به این سوال گفت که درباره گاز فلر درست می گویید عقب ماندگی داریم. قول می دهیم تا سال ۱۴۰۱ کامل اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای سوالات نمایندگان از زنگنه، موضوع پرونده کرسنت بود، گفت: این سوال مطرح شد که روزی که هفت سال قبل برای اخذ رای اعتماد به مجلس آمدید قول دادید چند هفته ای پرونده کرسنت را به نفع ایران خاتمه دهید! چرا اکنون که کم کم در حال رفتن هستید کرسنت نه تنها بسته نشده که پیچیده تر هم شده است؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: زنگنه در پاسخ به این سوال گفت که توضیح کرسنت دو ساعت وقت میخواهد ولی مختصرش اینکه ما وارث پرونده کرسنت بودیم و هر زمان میرفت حل شود یک اظهارنظر کار را خراب میکرد. الان هم در دو پرونده در حال پیگیری حقوقی قرارداد کرسنت هستیم.

توانگر با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای سوالات نمایندگان از وزیر نفت، موضوع قوانین معطل در اجرا بود، گفت: این سوال مطرح شد که چرا قانون مشارکت دادن مردم در پروژه های نفتی پس از یک سال و نیم از ابلاغ هنوز اجرایی نشده است؟ آیین نامه پتروپالایشگاه ها چه شد؟

وی افزود: زنگنه در پاسخ به این سوال گفت که آیین نامه ساخت پتروپالایشگاه ها در حال تدوین است و به زودی نهایی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه موضوع کارت سوخت و پالایشگاه، جزو دیگر محورهای سوالات نمایندگان از زنگنه بود، بیان کرد: این سوال مطرح شد که چرا در شش سال از دوران وزارت شما کارت سوخت کنار گذاشته شد که دوباره مجبور شوید به یکباره استفاده از آن را اجباری کنید؟ همچنانکه اعتقاد به ساخت پالایشگاه نفت نداشتید!

توانگر ادامه داد: زنگنه در پاسخ به این سوال گفت که کارت سوخت هیچگاه تعطیل نشد، مردم خودشان استفاده نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه موضوع تسویه بدهی ها هم در این جلسه مجلس مطرح شد، اظهار داشت: این سوال مطرح شد که علت عدم تهاتر بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با فرآورده یا سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس چیست؟

این نماینده مجلس افزود: زنگنه در پاسخ به این سوال گفت که ما سهامی نداریم که بدهیم و اکثرا متعلق به بخش خصوصی و صندوقهای بازنشستگی است.

توانگر در پایان با اشاره به این موضوع که زنگنه حاضر به پاسخگویی به ۲ سوال نمایندگان نشد، گفت: این سوالات مطرح شده بود که علت عدم توسعه صنایع اشتغال آفرین پایین دستی پتروشیمی در این سالها چه بوده است؟ گفته شده در سال آخر دولت حدود ۸۰ میلیارد دلار پروژه در بخشهای بالادستی و پایین دستی نفت و بهینه سازی انرژی کشور در حال تعریف و واگذاری است. لطفا در این باره توضیح دهید!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=324095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر