4

عامل اختلاف نظر فدراسیون فوتبال ایران و فیفا در اساسنامه مشخص شد

  • کد خبر : 324931
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون درباره آخرین وضعیت اساسنامه جدید فدراسیون توضیحاتی ارایه کرد و گفت: اختلاف نظر بین طرفین به خاطر ماهیت فدراسیون است.

عامل اختلاف نظر فدراسیون فوتبال ایران و فیفا در اساسنامه مشخص شد

به گزارش افق آنلاین به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال،احمد رضا براتی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته بین فیفا و فدراسیون عنوان کرد: با توجه به شرایطی که در نتیجه بحران کرونا بر همه جهان حاکم است ، به طور طبیعی امکان برگزاری جلسات حضوری وجود ندارد و در نتیجه ناگزیرهستیم که از طریق ویدیو کنفرانس، تلفن کنفرانس و ارسال ایمیل و نامه فرآیند مذاکرات و انجام اصلاحات را طی کنیم و از این نظر است که ارسال و دریافت نامه ها ی متعدد بین فدراسیون ، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا امری کاملا طبیعی است .

وی در پاسخ به برخی اظهار نظرها پیرامون عدم ارسال پیش نویس به اعضای مجمع و هیات رییسه گفت: تمام اعضای هیات رییسه به طور کامل از جزییات اساسنامه مطلع هستند و بر روند انجام اصلاحات نظارت می کنند.درباره اعضای مجمع هم باید توجه کنیم که مجمع به عنوان بالاترین رکن فدراسیون ، مرجع نهایی تصویب اساسنامه است و بدیهی است هیچ چیزی بدون نظر نهایی آنها تصویب نخواهد شد ولی در عین حال نحوه مشارکت اعضای مجمع در اصلاح اساسنامه هم باید تابع خود اساسنامه باشد و خارج از تشریفات قانونی اساسنامه نباید انتظار داشته باشیم . برابر اساسنامه ، ۲۱ روز قبل از برگزاری مجمع ، متن اساسنامه برای اعضای مجمع ارسال می شود و این ترتیبی است که اساسنامه مشخص کرده و همه باید به آن احترام بگذاریم . البته فدراسیون برای جلب مشارکت حداکثری و ایجاد فرصت اظهار نظر بیشتر ، قبلا بر اساس فراخوانی که صادر کرد ، از اعضای مجمع نظرخواهی کرد و نظرات خوبی هم ارایه شد که در حد امکان از این نظرات استفاده شده است .

براتی در ادامه افزود: اینکه گفته می شود اساسنامه قبل از نظرخواهی اعضای مجمع برای تصویب فیفا ! ارسال شده نیز از اساس اشتباه است زیرا فیفا مرجع تصویب اساسنامه نیست بلکه فیفا و کنفدراسیون ، پیش نویس ارسالی را ملاحظه می کنند تا اطمینان یابند اصول الزامی فیفا در آن رعایت شده باشد و در صورتی که از این حیث مشکلی نباشد آنگاه اساسنامه جهت ملاحظه و تصویب اعضای مجمع برای آنها ارسال می شود و اساسنامه در مجمع عمومی و توسط اعضای مجمع تصویب می شود . همه اینها که توضیح دادم یک روند قانونی و عرف بین المللی است و در واقع اعضای مجمع با انتخاب هیات رییسه به آنها اعتماد کرده اند و هیات رییسه هم از طریق بازوهای اجرایی خود یعنی کمیته ها و دپارتمان ها امور فدراسیون وفوتبال را اداره می کنند و بدیهی است که مجمع حق دارد بر اساس اساسنامه و با تشریفات قانونی که در اساسنامه به شکل صریح ذکر شده است بر همه اقدامات فدراسیون نظارت کند .

براتی درباره وضعیت فعلی اساسنامه گفت : خوشبختانه عمده قسمت های اساسنامه مشکلی ندارد و در حال حاضر درباره ماهیت قانونی فدراسیون بین فدراسیون و فیفا اختلاف نظر وجود دارد . بر اساس مصوبه هیات رییسه ، در ماده یک اساسنامه ، ماهیت فدراسیون ، عمومی غیردولتی ذکر شده و فیفا هنوز در این باره قانع نشده و این محل اختلاف است.واضح است که فدراسیون تشکیلات دولتی نیست پس ما دو راه داریم یا باید بگوییم که فدراسیون موسسه خصوصی است که این برخلاف مقررات داخلی است یا باید تلاش کنیم فیفا را قانع کنیم که براساس مقررات ملی و داخلی ایران ، فدراسیون ها موسسات عمومی غیردولتی هستند و درج عنوانی دیگر برای آنها موجب ایجاد تعارض بین اساسنامه فدراسیون با مقررات ملی می شود. ما در تلاش هستیم تا با مذاکره،تعامل و گفتمان این مشکل را حل کنیم و طبیعی است فیفا به عنوان مهمترین نهاد ناظر بر فوتبال در دنیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بالاترین نهاد فوتبالی قاره آسیا درباره اساسنامه فدراسیون ها حساس باشند و ما این را کاملا درک می کنیم و آنها هم تفاوت های قانونی در کشورهای مختلف را درک می کنند و امیدوارم که در نهایت این موضوع به بهترین شکل ممکن که منافع فوتبال و کشور را تامین کند انجام شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=324931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر