3

سخنان رئیس جمهور در اجلاس بین المللی مبارزه جهانی علیه تروریسم

  • کد خبر : 3250
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳

دکتر احمدی نژاد گفت:ارائه راهکاری روشن و عملیاتی برای مبارزه متحد علیه تروریسم، شکل گیری عزم جهانی برای مبارزه واقعی و اثرگذار با این پدیده و اصلاح ساز و کارهای تبعیض آلود و استعماری به نفع عدالت و اخلاق با همفکری همه انسان ها و دولت های مستقل پیشنهاداتی بود که رئیس جمهور در اجلاس […]

دکتر احمدی نژاد گفت:ارائه راهکاری روشن و عملیاتی برای مبارزه متحد علیه تروریسم، شکل گیری عزم جهانی برای مبارزه واقعی و اثرگذار با این پدیده و اصلاح ساز و کارهای تبعیض آلود و استعماری به نفع عدالت و اخلاق با همفکری همه انسان ها و دولت های مستقل پیشنهاداتی بود که رئیس جمهور در اجلاس بین المللی مبارزه جهانی علیه تروریسم برای مقابله با پدیده شوم تروریسم ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، متن کامل سخنرانی محمود احمدی نژاد در اجلاس بین‌المللی مبارزه جهانی با تروریسم به شرح زیر است:

خداوند بزرگ را به خاطر تشکیل این اجتماع مهم سپاسگزارم و صمیمانه از حضور همه شمار در خانه خودتان ایران تشکر می‌کنم.

همه ما در فرضهای زیر هم نظر هستیم :

– موضوع تروریسم دغدغه مشترک امروز همه کشورهاست.

– وسعت تروریسم امروزی قابل قیاس با گذشته نبوده و آسیبهای ناشی از آن به سادگی قابل جبران نیست.

– امنیت همه ملتها و کشورها از ناحیه این پدیده در معرض تهدید است.

– مبارزه با تروریسم نیازمند درک و عزم مشترک جهانی است.

سئوالات مهمی هم پیش روی ماست.

– ریشه اصلی یا ریشه‌های اصلی پدیده تروریسم چیست؟

– تروریسم در خدمت چه کسانی و علیه چه کسانی است؟

– اشکال مختلف تروریسم و راههای مقابله با آن کدامند؟

– بدون تردید تروریسم ناشی از انحراف فکری و انحطاط اخلاقی و میل به سلطه بر دیگران و نمودی از جهل و خودخواهی و خروج از دایره عدالت و ارزش‌های انسانی است.

– حاکمان و گروهها و انسانهای پایبند به عدالت و ارزشهای حقیقی دینی و انسانی هرگز نیازمند چنین اقدامات ضد بشری نبوده‌اند.

خداوند انسان را از روی لطف خلق کرده ، او را بر سایر موجودات برتری داده و همه عالم را برای او خلق کرده است. از او خواسته است که در مسیر عدالت، کرامت و محبت و احترام به حقوق دیگران گام بردارد. او را تشویق کرده است که منافع و توان خود را در خدمت سعادت و آرامش دیگران قرار دهد.

– در کتاب آسمانی قرآن کریم خداوند فرموده است :

“اگر کسی بی‌گناهی را بکشد مثل این است که همه مردم را کشته است و اگر کسی موجب نجات و زندگی فردی شود مثل این است که همه مردم را حیات بخشیده است.”

– شاید علت آن باشد که با کشتن یک بی‌گناه، انسانیت کشته می‌شود و با احیای یک انسان، انسانیت احیا میگردد.

– همه زحمات و مجاهدت‌های پیامبران الهی و مصلحان عالم برای هدایت و عدالت و شکوفایی انسانیت و رساندن انسانها به قله‌های کمال انسانی و در حقیقت احیای آنان بوده است.

– هر اقدامی که مخالف عدالت و کرامت انسانی باشد، از جمله کشتن بیگناهان، ظلم و ستم بر همه بشریت است و در پیشگاه خداوند و پیامبران و همه انسانها زشت و محکوم است.

– فقر و تبعیض و تحقیر انسانها و ملتها ریشه اصلی تروریسم است و پیروان شیاطین، زورگویان و منحرفان از حقیقت هستند که برای تحقق اهداف غیرانسانی خود به تروریسم رو می‌آورند.

و اما تروریسم در خدمت چه کسانی و علیه چه کسانی است؟

– امروز به وضوح مشاهده می شود که شکست خوردگان در برابر منطق انسانی و عدالت و پاکی به تروریسم متوسل می‌شوند تا با ایجاد ناامنی و در هم شکستن، اتحاد و اقتدار ملتها مانع از رشد و پیشرفت ملتها شده و بر منابع و سرنوشت آنان مسلط شوند.

– ملتها را از انسانهای فرهیخته، رهبران و مدیران شایسته محروم کنند تا خودشان مقدرات آنان را به دست گیرند و یا دست‌نشاندگان خود را بر آنان تحمیل و یا حداقل دولتها را وادار کنند تا به آنان امتیازات سیاسی و اقتصادی واگذار کنند.

– بنابراین تروریسم بر ضد منافع مردم و در خدمت قدرت طلبان بی‌فرهنگ است و هر جا پدیده ترور مشاهده می شود درورای آن دستهای ناپاک آنان دیده می‌شود.

در دهه‌های اخیر اشکال گوناگونی از تروریسم پایه‌گذاری شده است.

– از مهمترین آنها در شکل سازمان یافته تحمیل دولت جعلی و اشغالگر صهیونیستی است.

– صهیونیستها با ترویج نژادپرستی، تروریسم را تئوریزه کردند. آنان برای بقای استیلای نامشروع خود، خون و اموال و سرزمین دیگران را مباح اعلام کردند. حمله به روستاها و آبادی‌های بیدفاع فلسطین، لبنان، سوریه و اردن، کشتن مردان و زنان و کودکان بی‌سلاح، نظیر دیریاسین، صبرا و شتیلا و در جنین و غزه و قانا و ترور رهبران فلسطینی در داخل و خارج سرزمین اشغالی و اشغال سرزمین و تهدید دائمی دیگران و برپایی چند جنگ بزرگ و ترور دانشمندان فیزیک ایران همه از مظاهر آشکار تروریسم دولتی است.

– سازمان و شبکه صهیونیسم بین الملل هرجا که ضرورت بداند از ترور استفاده می‌کند.

-از اشکال دیگر تروریسم از طریق ترویج اندیشه‌های افراطی، جذب افراد فقیر و بی‌اطلاع و سازماندهی و آموزش آنان و سازماندهی شبکه‌های تروریستی در سایر کشورها است.

– شبکه‌های مزبور به آسانی از انسانها قربانی می‌گیرند.

امروز تعدادی از کشورهای منطقه، گرفتار شبکه‌هایی هستند که برخی از آنها هزاران عضو و یا طرفدار دارند.

دولت آمریکا و متحدانش آشکارا با استفاده از منابع مالی برخی از همپیمانان منطقه‌ای خود از شبکه‌های مزبورحمایت و استفاده می‌کنند.

– آنان تصور می‌کردند همیشه می‌توانند بر شبکه‌های مزبور مسلط باشند اما امروز بخشی از همین شبکه‌ها خارج از نفوذ دولت آمریکا و متحدینش دست به عملیات می‌زنند و به چالشی علیه خود آنان تبدیل شده‌اند.

– شکل دیگر توسعه تروریسم، انجام اقدامات تروریستی در داخل سرزمین برای ایجاد بهانه لشکرکشی به سرزمین دیگران است.

– به لحاظ نحوه برخورد و بهره‌برداری، حادثه یازده سپتامبر بسیار شبیه ماجرای هلوکاست است.

دولت آمریکا پس از دو سال از حادثه‌ای که بهانه اشغال دو کشور و کشته و مجروح و آواره شدن میلیونها نفر و فقر و عقب افتادگی مردم منطقه شد، در اثر فشار افکار عمومی، گروهی را مأمور بررسی آن کرد اما بعد از ده سال همچنان اصل واقعیت از مردم آمریکا و دنیا پنهان نگه داشته شده است.

برخی معتقدند هدف از ماجرای ۱۱ سپتامبر ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و تقویت ناامنی در کشورهای منطقه و انحراف افکار عمومی مردم آمریکا از اوضاع نابسامان اقتصادی و البته پرکردن جیب سرمایه داران جنگ طلب و بی‌فرهنگ بوده است.

– اگر جعبه‌ سیاه هلوکاست و ۱۱ سپتامبر گشوده شود خیلی از حقایق روشن خواهد شد.

– بسیار متأسفیم که علیرغم مطالبات جهانی هنوز دولت آمریکا اجازه این کار را نداده است. شکل دیگری از تروریسم، تروریسم اقتصادی است.

– تسلط بر مراکز اقتصادی جهانی و سلطه دلار زمینه غارتهای بی‌سابقه را فراهم کرده است.

– بدهکارترین کشورها، کشورهای سرمایه‌داری جهانی‌اند و سلطه جهانی دلار و در محدوده‌هایی یورو زمینه جبران کسری بودجه‌ها و هزینه‌های نجومی اقدامات نظامی و توسعه طلبی از جیب دیگر ملتها و انتقال مشکلات به دیگران و چپاول ثروت آنان را فراهم کرده است.

– این یکی از بدترین اشکال تروریسم است.

– برخی گزارشها از خلق و انتشار بیش از ۳۲ هزار میلیارد دلار بدون پشتوانه طلا و یا ارز معادل، توسط دولتهای آمریکا در اقتصاد جهانی حکایت دارد.

گسترش تروریسم در جهان حاکی از شکست اندیشه‌های مادی و نظامات سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان و ناشی از گسترش بی‌عدالتی و فاصله طبقاتی است.

– ناکارآمدی تئوریهای سیاسی و اقتصادی و ساختارهای جهانی مبتنی بر انسانِ منهای خدا و معنویت و اخلاق، سردمداران نظام سلطه را به سوی استفاده از تروریسم به عنوان راه رسیدن به مطامع خود سوق داده است.

– امروز سیاستهای اقتصادی آنان که مبتنی بر تأمین سود حداکثری گروههای قدرت و ثروت و سیاستهای فرهنگی آنان که مبتنی بر لذت حداکثری خودشان است، نه تنها نمی‌تواند چالشهای پیش روی بشر را حل کند بلکه خود از عوامل ایجاد آنهاست.

– به راستی چه کسانی از نظامات اقتصادی و سیاسی حاکم بر جهان سود می‌برند؟

– آیا امیدی برای ملتها در اتکاء به این نظامات و سازمانها باقی مانده است؟

– آیا رهبران ناکارآمد دولتهایی نظیر آمریکا و متحدان او می‌توانند مورد اعتماد و اتکا ملتها باشند؟

– آیا زمان آن فرانرسیده که اندیشه و راه‌کارهای جدیدی ارائه و نظامهای تبعیض آلود فعلی کنار گذاشته شود؟

– آیا وقت آن نرسیده است که رهبران و ملتهای مستقل دست در دست هم و با کمک دیگر دلسوزان و با ابتکارات انسانی، حقوق ملتها را استیفا و دست چپاولگران را از سرنوشت ملتها کوتاه کنند؟

– آیا ما نمی‌توانیم با اتکا به فرهنگ و اندیشه‌های الهی و انسانی خود که وحدت، پاکی، عدالت و عشق را فریاد می‌کنند و ریختن خون یک انسان بیگناه را معادل ریختن خون همه انسانها می‌دانند، با همکاری خود فضای جهانی را به نفع صلح و عدالت و خداپرستی تغییر دهیم.

– آیا نمی‌توانیم دوستی، برادری، خیرخواهی و عدالت را جایگزین تروریسم و تبعیض و تهدید نمائیم.

– تاریخ و فرهنگ، اندیشه، دوستی و صمیمیت ملتهای بزرگ ما و عزم و اراده ما سرمایه بزرگی است که می‌توانیم با اتکاء به آن وضعیت جهان را تغییر دهیم.

– بیائید در این مسیر پیش قدم شویم. بی‌تردید همه انسانهای فرهیخته و دلسوز و آزادگان و عدالت طلبان و خداپرستان در این مسیر همراه خواهند شد.

– بالاتر از همه خداوند یاور ماست و به وعده راستین او در برقراری توحید و عدالت اطمینان داریم.

پیشنهاد می‌نماید با تشکیل دبیرخانه دائمی، این اجلاس سالانه در یک کشور و با دستور کار معین تشکیل و با همفکری همه انسانها و دولتهای مستقل تلاش کند :

– تعریف واحد و مشترک از تروریسم و ریشه‌ها و عوامل آن ارائه نماید.

– راهکارهای روشن و عملیاتی برای مبارزه متحد علیه تروریسم ارائه دهد.

– عزم جهانی را برای یک مبارزه واقعی و اثرگذار بسیج نماید.

– سازوکارهای تبعیض آلود ، معیوب و استعماری زمینه ساز تروریسم را با کمک همگان به نفع عدالت، اخلاق و ملتها اصلاح نماید.

– این روزها در ایران سالگرد عزیزانی گرامی داشته می‌شود که مظلومانه توسط گروههای تروریست به شهادت رسیده‌اند.
– ۷۲ نفر از مسئولین کشور در یک عملیات به شهادت رسیدند.

– رهبری انقلاب نیز در یک عملیات تروریستی مجروح شدند.

– طی سه دهه بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم بیگناه ایران به دست تروریستها به شهادت رسیده‌اند.

– متأسفم که افراد و گروههای عامل این حوادث مورد حمایت آشکار برخی دولتهای اروپایی و برخی سیاستمداران آمریکایی هستند.

– ملت بزرگ ایران که خود از قربانیان اصلی تروریسم است، آمادگی دارد تا در این مبارزه مقدس در کنار سایر ملتها و دولتهای مستقل و انسانهای آزاده و عدالتخواه باشد.

همه شواهد نشان میدهد جهان تشنه چنین آرمانی و در انتظار روزی است که صالحان برجهان حکم فرما شوند و عطر توحید و عدالت و صلح جهان را پرکند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3250

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر