2

رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند معرفی شد

  • کد خبر : 325367
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

مراسم تودیع و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند امروز با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه مرند و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

 رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند امروز با حضور معاون استاندار آذربایجان شرقی و امام جمعه مرند و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش افق انلاین ، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند گفت: فرهنگ تمام داشته‌های یک ملت است گاهی فرهنگ در برخی رشته‌های هنر و فرهنگ خلاصه می‌شود اما فرهنگ، تمام شئون و سبک زندگی هر ملت را شامل می‌شود.

معصومه پاشایی تصریح کرد: برخی ملت‌های مسلمان دیگر فرهنگ شهادت ندارند و بر این اساس از سربازان و غیرنظامیان دیگر کشورها بهره می‌برند اما سبک زندگی ایرانی اسلامی ما با غیرت همراه است.

وی تاکید کرد: استکبار برای گرفتن تمام داشته‌های یک ملت ابتدا اصل و فرهنگ آن را گرفته و بر آن مسلط می‌شود. فرهنگ یک پیوستگی است که باید در کنار هر رشته حضور داشته باشد. پاشایی عنوان کرد: مسئولان در هر سمت و پستی که هستند باید به گونه‌ای خدمت کنند تا ماندگار باشد و فرهنگ از آن جمله است.

وی تاکید کرد: باید برای نظام اسلامی کادرسازی کنیم و رؤسا و مدیران ادارات باید معاونان و کارکنان ادارات را چنین تربیت کنند.

نقشه مهندسی فرهنگی آذربایجان شرقی ابلاغ می‌شود

همچنین معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این جلسه تصریح کرد: مرند با توجه به پیشینه غنی در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند توجه بیشتر است.

علی محرمی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان مرند وجود دارد بر این اساس این شهرستان در استان و کشور در برخی هنرها صاحب سبک بوده و در تئاتر خیابانی ید طولانی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از طراحی نقشه مهندسی فرهنگی کشور خبر داد و گفت: نقشه مهندسی فرهنگی کشور در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پس از تصویب استانی به شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها ابلاغ خواهد شد. معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اهداف اصلی این اداره ابراز داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ترویج هویت و فرهنگ ایثار و شهادت و تمرکززدایی از فعالیت‌های مرکز استان را در اولویت کاری خود قرار داده است.

محرمی همچنین عنوان کرد: برای ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند استفاده از زبان فرهنگ و هنر هستیم.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با انتقاد از کمبود اعتبارات فرهنگی خاطرنشان کرد: بودجه اختصاصی و اعتبارات فرهنگی تناسبی با مطالبات اهالی و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ندارد.

مهر/ محرمی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی در عرصه فرهنگ و هنر ابراز داشت: تا سال ۹۲ مجموع سینماها در استان ۸ مورد بود که تنها ۳۵۰۰ صندلی را شامل می‌شد اما تا سال گذشته ۲۴ سالن سینمای دیگر به این ظرفیت اضافه شد.

وی در بخش پایانی با اشاره به راه اندازی مجموعه سینمای امید در شهرستان مرند گفت: در صورت بهره برداری رسیدن این مجموعه ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی اداره ارشاد ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی وزارت کشور و ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در جهت تجهیزات امکانات به این مجموعه اختصاص پیدا خواهد کرد اما این پروژه هنوز در مرند اجرایی نشده است‌.

گفتنی است، در پایان این جلسه سلطان پور به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند معرفی و از زحمات مهران فرجی رئیس سابق تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=325367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر