5

پکن: مشکل منطقه برخی کشورها هستند که از هزاران مایل دورتر به دریای چین جنوبی می‌آیند

  • کد خبر : 325563
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

چین در رد انتقادهای آمریکا از رزمایش نظامی پکن در دریای چین جنوبی اعلام کرد، مشکل منطقه این است که «برخی کشورها از هزاران مایل دورتر می‌آیند و به فعالیت‌های نظامی گسترده دست می‌زنند».

پکن: مشکل منطقه برخی کشورها هستند که از هزاران مایل دورتر به دریای چین جنوبی می‌آیند

به گزارش افق انلاین ، اظهارنظرهای ضد چینی مقام‌های آمریکایی شامل وزارت دفاع این کشور به بهانه برگزاری رزمایش پکن در دریای چین جنوبی، واکنش منفی وزارت خارجه چین را به دنبال داشت.

«لی جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین با دفاع از حق این کشور برای برگزاری رزمایش نظامی در دریای چین جنوبی، مواضع اخیر آمریکایی‌ها علیه چین و همچنین این رزمایش را رد کرد.

به گزارش گلوبال تایمز»، وی گفت: «موضوع اساسی تاثیر گذار بر ثبات دریای چین جنوبی این است که برخی کشورهای خارج از منطقه هزاران مایل سفر می‌کنند تا به اقدامات نظامی گسترده در منطقه دست بزنند».

این اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به مواضع و «ابراز نگرانی‌های» آمریکا درباره رزمایش نظامی چین در دریای چین جنوبی مطرح شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه (دیروز) از اقدام چین در برگزاری رزمایش نظامی در دریای جنوبی چین انتقاد کرده و مدعی شد این اقدام اوضاع در آب‌های مورد مناقشه را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «این مانورهای نظامی جدیدترین اقدام از زنجیره اقدامات جمهوری خلق چین برای پیشبرد ادعاهای غیرقانونی دریایی است».

چین هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد از روز ۱ جولای (۱۱ تیر) تا ۵ روز اقدام به برگزاری رزمایش نظامی در نزدیکی جزایر پاراسل کند که چین و ویتنام هر دو ادعای مالکیت آن را دارند.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=325563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر