6

راه حل جنگ افغانستان بیشتر سیاسی است تا نظامی.

  • کد خبر : 3261
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵

مشاور سیاسی سفیر اتحادیه اروپا در کابل، تصمیم آمریکا برای عقب نشینی از افغانستان را بیشتر جنبه تبلیغاتی دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوتان، لوسی مورگان ادواردز تحلیل گر مسائل سیاسی که به مدت شش سال در افغانستان بعنوان خبرنگار فعالیت داشته و کتابی در این زمینه منتشر کرده است، درباره […]

مشاور سیاسی سفیر اتحادیه اروپا در کابل، تصمیم آمریکا برای عقب نشینی از افغانستان را بیشتر جنبه تبلیغاتی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوتان، لوسی مورگان ادواردز تحلیل گر مسائل سیاسی که به مدت شش سال در افغانستان بعنوان خبرنگار فعالیت داشته و کتابی در این زمینه منتشر کرده است، درباره تصمیم باراک اوباما برای بازگرداندن نیروهای امریکایی از افغانستان در گفتگو با این روزنامه گفت: سخنرانی اوباما راه میانه ای برای ارضاء هر چه بیشتر مردم امریکا در استانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ است.

این سخنرانی بیشتر لفاظی بود تا واقعیت در صحنه افغانستان.

این شیوه ای بود که باراک اوباما بخواهد بصورت مسئولانه به جنگ خاتمه دهد. جنگی که از لحاظ راهبردی فاجعه‌بار است. البته مسئولیت آن به خصوص به عهده جرج بوش است اما باراک اوباما همین سیاست را ادامه داد و ۳۳ هزار نیروی دیگر به این کشور اعزام کرد.

من شخصا هیچگاه باور نداشتم که بتوان در کوتاه مدت پیروز شد و با کشتن شورشیان مشکل افغانستان را حل کرد. نیروی اضافی راه حل مشکل افغانستان نیست بلکه راه حل هایی دراز مدت برای فائق امدن بر اختلافات موجود در جامعه افغانستان لازم است. اهداف بسیار هدفمند برای بازسازی کشور و توسل به افرادی که تجارب بسیاری در این کشور دارند لازم است. راه حل جنگ افغانستان بیشتر سیاسی است تا نظامی.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر