2

این دست متعلق به کیست؟+ تصاویر

  • کد خبر : 32653
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۸:۴۷

مردم محلی معتقدند این دست،دستی نجات دهنده است و به مکانی مذهبی تبدیل شده است.

این مجسمه شبیه به دست انسان دارای ویژگی منحصر بفردی است که اورا از سایر آثار متمایز می کند.هدف از ساخت این مجسمه عجیب در کنار سواحل براوا ،هشدار به شناگران بوده است.مردم محلی معتقدند این دست،دستی نجات دهنده است و به مکانی مذهبی تبدیل شده است.

در اروگوئه مجسمه ای شبیه به دست انسان ساخته شده است که در شن و ماسه بنا شده اند.ایده و ساخت این مجسمه عجیب به عهده هنرمندی به نام ایرازابل ماریو بوده است.

به گزارش روزگارنو، این اثر هنری دارای ویژگی منحصر بفردی است که اورا از سایر آثار متمایز می کند.هدف از ساخت این مجسمه عجیب در کنار سواحل براوا در پونتا دل استه ،هشدار به شناگران بوده است.

ویژگی این مجسمه این است که هنگام طوفانی بودن دریا بر اثر باد و تکان خوردن شنها ،مقداری زیادی از مجسمه دستی شکل تا نزدیکی انگشتها به زیر شنها رفته و پنهان می شود و مجددا وقتی که دریا آرام می شود مجسمه از زیر شنها بیرون آمده و تمام قد خودنمایی میکند.این حالت هشداری است برای شناگران به این معنی که اگر در زمان طوفان به دریا بروید احتمال غرق شدنتان زیاد است.

اما مردم محلی معتقدند که این مجسمه چون در یک روز خاص مذهبی رونمایی شده،به عنوان نماد مقدس مذهبی و دستان مقدس و شفابخش ونجات دهنده شناخته می شوند.

این هنرمند هم چنین در سال ۱۹۹۲ یک مجسمه دست شکل در اعماق کویری در آناکاما در شیلی ساخته است که ۱۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده است.همچنین عرض آن حدود ۳۰۰ متر می باشد.این مجسمه که دارای پایه ای از سیمان و آهن است.

اما این مجسمه دستی بیشتر جنبه هنری داشته و عامل جذب گردشگر می باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر