یکی از همین نوع پیامک ها مربوط به شرکت ایرانسل است که برای مشترکین همراه اول پیامی حامی این مطلب که اگر مایل باشید می توانید شماره همراه اول خود را بر روی خط ایرانسل با خرید شماره های طلایی ایرانسل داشته باشید، ارسال می شود. از میان چندین هزار مشترک همراه اول کسانی پیدا می شوند که این پیام را خوانده و برای دریافت شماره طلایی اقدام می کنند.
در ابتدا مشترک باید برای گرفتن شماره طلایی مبلغی معادل ۳ برابر مبلغ واقعی خرید یک خط ایرانسل را بپردازد فقط به این دلیل که شماره ای که دریافت می کند، شماره دلخواه خودش است. بعد از طی مراحل ثبت نام سیم کارت مورد نظر را دریافت می کند.
این مراحل در حالی انجام می شود که روزانه تعداد زیادی افراد برای ثبت نام اقدام می کنند.غافل از اینکه اگر تمام شرایط و ضوابط ایرانسل را ندانی شاید کلاهی گشاد به سرت رفته باشد.مشترکان زیادی در تماس با شبکه خبری آتی نیوز از مشکلاتی که برایشان پیش آمده گفتند.
یکی از مشترکین که به این نحو از ایرانسل شماره طلایی دریافت کرده در تماسی با شبکه خبری آتی نیوز گفت: چندین بار ایرانسل به خط همراه اول من پیامک داد که می توانید شماره همراه اول خود را بر روی خط ایرنسل داشته باشید. من هم برای دریافت از طریق ثبت نام در سایت و راهنمایی های که از طریق پیامک داده شد، این کار را کردم.
موضوع اول اینکه برای خرید این خط باید مبلغ ۱۵ هزار تومان می دادم که به دلایل مشکلات اینترنتی نتوانستم این مبلغ را از طریق کارت بدهم و مجبور به خرید کارت شارژ ۲۰ هزار تومانی شدم. یعنی ۵ هزار تومان از مبلغ گفته شده هم زیادتر واریز کردم.
از طرفی قرار بود که سیم کارت به درب منزل ما آورده شود که از طریق پیامکی متوجه شدم برای دریافت سیم کارت باید به اداره پستی که گفته شده بود بروم. پس از دریافت سیم کارت متوجه شدم مبلغ ۵ هزارتومانی که اضافه واریز کرده بودم به عنوان شارژ در سیم کارت موجود نیست. هر چه با خدمات مشترکین تماس گرفتم و موضوع را در میان گذاشتم ولی با سهل انگاری به موضوع رسیدگی نشد.
به دلیل مسائلی موفق به استفاده از سیم کارت ایرانسلی که در طرح طلایی خریداری کرده بودم، نشدم. یک روز که با شماره ایرانسل خودم تماس گرفتم، اعلام شد که خط خاموش است. پس از پیگیری های مکرر متوجه شدم که ایرانسل به دلیل اینکه از خط به مدت ۹۰ روز متوالی استفاده نکرده ام آن را ضبط کرده است. چند روز پیش که دوباره به طور اتفاقی با شماره طلایی ایرانسل تماس گرفتم، فردی به شماره پاسخ داد و مدعی شد که خط را چند وقت پیش از ایرانسل به قیمت ۵ هزار تومان خریداری کرده است.
این مورد نه تنها برای این مشترک گرامی بلکه برای مشترکان زیادی از خطوط ایرانسل اتفاق افتاده است که باعث ایجاد شوکی در آنها شده است.
مشترک دیگری گفت: چند ماهی بود که از خط ایرانسلم استفاده نکرده بودم، زمانی که به سراغش رفتم دیدم از طرف ایرانسل به علت استفاده نکردن طولانی مدت ضبط شده است. بعد هم متوجه شدم خطم واگذار شده است.
حال سوال این است چرا ایرانسل برای فروش محصول خود چندین بار پی یا پی به مشترکین همراه اول پیام می دهد ولی زمانی که قصد ضبط خط خریداری شده مشتری را دارد، قبل از آن از طریق پیامک به همان سیم کارت همراه اول شخص او را از این قضیه مطلع نمی کند؟ مانند اخطارهای دیگری که می دهد می تواند یک اخطار بدهد و بعد اقدام شود.
مورد دیگر آنکه چرا پس از ضبط خط مشترک، آن خط را به فرد دیگری واگذار می کند؟
از دیگر موارد آنکه اگر شرکت ایرانسل به خدماتی که باید ارائه دهد پایبند نباشد، مشترک این مشکلات را باید به کجا بگوییم؟
منبع: آتی نیوز
درپاسخ به مطلب منتشر شده در خصوص” بی خبری مشترکان و کاسبی عجیب ایرانسل ” در سایت وزین افق ،مورخ ۰۵ /۰۲/۹۱ ، ضمن تشکر از آن سایت وزین به استحضار می رساند:
خدمت عرضه شماره های طلایی ایرانسل این امکان را برای خریداران سیم کارتهای ایرانسل با پیش شماره های ۰۹۳۰ و ۰۹۳۳ فراهم آورده تا با مراجعه به سایت ایرانسل به آدرس http://irancell.ir شماره های دلخواه خود را از میان شماره های موجود انتخاب کنند.
شهروندان محترم پس از انتخاب شماره های دلخواه خود(حداکثر۵ شماره برای هر نفر) می توانند به ۲ روش پرداخت اینترنتی و پرداخت از طریق کارت شارژ اقدام به خرید شماره مورد نظر خود کنند.
گفتنی است قیمت سیم کارت طلایی ایرانسل با ۳۰ هزار ریال شارژ اولیه و حق الزحمه پست بابت تحویل سیمکارت، دریافت مدارک و تکمیل ثبت نام، ۱۵۰ هزار ریال است که مشتمل بر ۸۳٫۶۰۰ ریال قیمت شماره طلایی، ۳۰٫۰۰۰ ریال اعتبار اولیه و ۳۶٫۴۰۰ ریال حق الزحمه شرکت پست ایران بابت تحویل سیم کارت درب منزل متقاضی می شود.
درصورتیکه به هردلیلی مبلغی بیش از ۱۵۰٫۰۰۰ ریال از طریق کارت شارژ توسط مشترکی پرداخت شود ،اضافه پرداخت وی چند روز پس از فعالسازی سیمکارت به صورت اعتبار اضافی در حساب سیمکارت شماره طلایی وی منظور می گردد. در صورتیکه پرداخت هزینه شماره طلایی مبلغی بیش از ۱۵۰۰۰۰ ریال از طریق پرداخت اینترنتی پرداخت شده باشد، در این صورت متقاضی برای بازپرداخت می تواند مانند دستورالعمل مندرج در پورتال شماره طلایی ایرانسل عمل نماید بدیهی است، موضوع مورد ادعا، تنها با ارائه اطلاعات بیشتر از جمله شماره سیم کارت مورد بحث ممکن می باشد.
مطابق اعلام قبلی، درصورتیکه متقاضی سیم کارت طلایی، پس از ۲ بار مراجعه مسئول اداره پست به نشانی اعلام شده برای تحویل سیم کارت، دریافت مدارک و تکمیل ثبت نام، در محل حضور نداشته باشد، سیم کارت وی به مناطق پستی (در تهران) و یا دفتر مرکزی پست (در شهرستانها) ارجاع داده می شود. علاوه بر این چنانچه متقاضیان ظرف ۱۵ روز از ارجاع سیم کارت به اداره پست برای دریافت آن اقدام ننمایند، سیم کارت از اداره پست به ایرانسل برگشت داده می شود و این موضوع توسط پیام کوتاه به اطلاع متقاضی خواهد رسید. سیم کارت برگشتی از پست، به مدت ۹۰ روز در شرکت ایرانسل نگهداری و در صورت مراجعه مشترک به وی ارائه می شود.
همانطور که پیش از این و از طریق قرارداد مشترکین، دفترچه راهنمای همراه سیم کارت و همچنین اطلاعیه ها و اخبار ایرانسل اطلاع رسانی شده است؛ کلیه سیمکارتهای ایرانسل که حداقل به مدت ۹۰ روز متوالی خاموش بوده و یا از آنها هیچ استفادهای نشده باشد، به حال تعلیق دائم درآمده و به مالکیت شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل بازگردانده میشود. منظور از فعالیت، برقراری تماس، ارسال و یا دریافت MMS و SMS ، شارژ مجدد و یا استفاده از GPRS است.
گفتنی است؛کارشناسان مرکز تماس شبانه روزی شبکه تلفن همراه ایرانسل به شماره۷۰۰ برای تماس از خطوط ایرانسل و۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای تماس از دیگر خطوط در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات مشترکین محترم می باشند.
در پایان لازم به ذکر است، کلیه موارد ذکر شده در بالا، در متن موافقتنامه ” شرایط و مقررات ثبت نام شماره طلایی” به اطلاع متقاضی رسیده و پس از مطالعه و تایید مفاد آن، امکان پیش ثبت نام سیم کارت با شماره طلایی ممکن می شود.
روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل
lاینجا جهان سوم..
این جا ایران است و شرکت مربوطه ایرانسل
بنده یک شماره طلایی از طریق اینترنت خریدم، قرار بود چون هزینه پستی را داده بودیم آن را درب منزل تحویل بگیریم اما یکی از دوستانم که در دفاتر خدمات مشترکین کار میکرد به من گفت که حتی یک مورد هم سراغ ندارد که پست سیم کارت طلایی را به در حانه کسی برده باشد. بعد از ۲ ماه انتظار به پست مراجعه کردم و سیم کارت را گرفتم. روی پاکت نوشته بود “نشانی اشتباه است” متوجه شدم که عمدا بخشی از نشانی مرا اشتباه درج کرده اند در حالی که من نشانی را درست نوشته بودم و اطلاعات آن هنوز هم در سایت ایرانسل موحود است
من یک شماره طلایی ثبت نام کردم که بعد از ۲ هفته از طریق پست به دستم رسید
نوش جون ایرانسل، یه ملت وقتی احمق باشن، را سوء استفاده برای بقیه باز میشه