5

آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی در دیوان عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

  • کد خبر : 3273
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد پرونده حمید بقایی با اعلام اینکه پرونده وی در مرحله تجدیدنظر است گفت: برخی مقامات گفتند قوه قضائیه پرونده را سیاسی کرده که باید در پاسخ بگویم پناه می‌بریم به خدا که چنین تصوری از دستگاه قضا دارید ولی بدانید ما از هیچ چیز نمی‌ترسیم. به گزارش خبرنگار مهر، […]

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد پرونده حمید بقایی با اعلام اینکه پرونده وی در مرحله تجدیدنظر است گفت: برخی مقامات گفتند قوه قضائیه پرونده را سیاسی کرده که باید در پاسخ بگویم پناه می‌بریم به خدا که چنین تصوری از دستگاه قضا دارید ولی بدانید ما از هیچ چیز نمی‌ترسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری عصر شنبه در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی در دیوان عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: ‌این پرونده در یک مرحله تجدید نظر شد ولی به علت یک اشتباه حقوقی دوباره مورد بررسی قرار گرفت که ممکن است یا تبرئه شود و یا حکم قطعی اجرا شود. متاسفانه برخی از مقامات عالی اجرایی کشور گفتند قوه قضائیه پرونده را سیاسی کرده که باید در پاسخ بگویم پناه می‌بریم به خدا که چنین تصوری از دستگاه قضا دارید ولی بدانید که ما از هیچ چیز نمی‌ترسیم.

وی افزود: حتی یکی از معاونین رئیس جمهور هم اطلاعات کاملی از روند پرونده را به من داد و وقتی گفته‌‌هایش تمام شد به او گفتم نیمی از گفته‌هایت صحیح و نیمی دیگر غلط است و چون اطلاعات شما از پرونده ناقص است یک طرفه به قاضی می‌روید.

رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به این سئوال که چه زمانی حکم پرونده قطعی می‌شود، گفت: ‌تا آخر دولت آقای احمدی نژاد این پرونده هم مختومه می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری در ادامه تشریح پرونده‌های وارده به دیوان عدالت گفت: در میان این پرونده‌ها بیمه خیلی مشکل دارد.

افزایش شکایت از دولت/ تشکیل ۹۰ هزار پرونده در سال گذشته

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه  با اعلام آمار ۹۰ هزار پرونده ورودی در دیوان عدالت اداری طی سال گذشته ، گفت: آمارها نشان می دهد که شکایت مردم از دستگاههای اجرایی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۹ هزار شکایت از دستگاههای اجرایی به دیوان عدالت اعلام شده است افزود: در سال گذشته ۹۰ هزار شکایت از دستگاههای اجرایی ثبت شده که نیمی از شکایات قابل طرح نبوده و پذیرفته نیست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا اطاله دادرسی در دیوان عدالت کاهش یافته است گفت: در سال گذشته تمامی پرونده های سال ۸۷ مختومه شد و امسال نیز بیشتر پرونده های سال ۸۸ مختومه شده و تنها تعداد اندکی پرونده وجود دارد که زمانشان به یک یا دو سال می رسد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه منشاء اطاله دادرسی در دیوان کم کاری دستگاههای اجرایی است، افزود: رسیدگی به پرونده ها یک سری فرایندهایی دارد که در برخی از آنها کار کارشناسی مقدم است که در این موارد متاسفانه برخی دستگاههای اجرایی از ارائه اطلاعات و یا همکاری خودداری می کنند.

حجت الاسلام منتظری به اصل حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: از خبرنگاران و رسانه ها می خواهم واقعیتهای جامعه را به صورت صحیح به مردم منتقل کنند تا مردم به حقوق خود آشنا شوند زیرا اطلاعات عمومی حقوقی مردم پایین است و باید بستری فراهم شود تا مردم بتوانند با سهولت و آسانی به محاکم قضائی دسترسی داشته باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: در بسیاری از موارد حکم صادر می شود ولی در اجرا با مشکل مواجه ایم زیرا چون دستگاههای اجرایی حق و حقوق را سر وقت نداده اند این حقوق تجمیع شده و وقتی حکم به پرداخت صادر می شود می گویند تامین اعتبار مالی نداریم آن وقت رو می آورند به توزیع برگه های سهام که آن هم مشکلاتی دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر