1

باید مسئولان دولتی به رفع مشکلات مردم بپردازند

  • کد خبر : 32754
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳

اخیرا دستوراتی داده شده که با گران فروشی‌ها مبارزه شود و این موضوع خوبی است اما باید این موضوع ریشه‌یابی شده و به صورت ریشه‌ای رفع شود.

یکی از مراجع عظام تقلید قم با اشاره به گرانی‌های اخیر در کشور گفت: مردم مشکلات معیشتی بسیاری دارند و باید مسئولان دولتی به رفع مشکلات مردم بپردازند و گرانی‌ها را به صورت ریشه‌ای برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در مسجد امیرالمومنین(ع) با اشاره به خطبه این بانوی بزرگوار گفت: خطبه ایشان سراسر درس، حکمت و نور است و باید به آن پرداخته و توجه اساسی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ایشان در این خطبه در خصوص خودشان نکته‌ای نگفتند و صحبت نکردند و به معرفی حضرت رسول اکرم(ص) پرداختند.

این مرجع تقلید بیان داشت: حضرت زهرا(س) در این خطبه نکته‌ای مهم را بیان می‌کنند و آن این است که آنها را به زمان گذشته بر می‌گرداند و می‌فرمایند که جایگاه شما در بدترین جایگاه‌ها بود و به واسطه رسول خداوند شما از جهل و نادانی نجات یافتید.

مکارم شیرازی گفت: البته فرموده ایشان برای ما نیز درسی است که ما در گذشته کجا بودیم و انقلاب ما را به کجا آورد، قبل از انقلاب بیگانگان بر ما حکومت می‌کردند و هیچ اراده‌ای از خودمان نداشتیم.

وی اذعان داشت: نمایندگان ما توسط سفارتخانه‌های بیگانگان تعیین می‌شدند و سفیر انگلیس و آمریکا لیست نمایندگان را می‌دادند و می‌گفتند اینها باید از درون صندوق بیرون آمده و رای بیاورند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: این ذلت و بدبختی ما بود و ارتش ما بیش از ۳۰ هزار مستشار داشت و نباید فراموش کنیم که در چه وضعی به سر می‌بردیم و انقلاب و اسلام ما را نجات داد.

مکارم شیرازی گفت: هیچ گاه فراموش نمی‌کنم که در آن زمان بسیاری از افراد لباس وصله‌دار می‌پوشیدند زیرا در فقر و تهی دستی و اختلاف فراوان به سر می‌بردند.

وی تصریح کرد: در دنیا نامی از کشور ایران نبود اما انقلاب موجب پیشرفت کشور شد به گونه‌ای که امروز نام ایران در دنیا می‌درخشد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: در آن زمان گندم وارد کشور نشد و ما دچار قحطی شدیم اما امروز ایران به جایگاهی رسیده که در گندم خودکفا شده و به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

مکارم شیرازی گفت: برگزاری این مراسم‌های عزاداری در گذشته در ایران نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد برگزاری مراسم‌های مختلف فاطمی در کشور هستیم.

وی تاکید کرد: این اسلام ارزان به دست نیامده که ارزان هم آن را از دست بدهیم چه بسیار خون‌هایی که در این مسیر ریخته شده و باید از آن حفاظت و نگهبان آن باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند ارزش‌های اسلامی کمرنگ شود، اذعان کرد: نباید اجازه دهیم که ارزش‌های انقلاب کمرنگ شود، امروز موضوع حجاب و عفاف و مسائل اخلاقی از جمله موضوعاتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش افراد غرب زده برای رواج برخی مسائل در شهر مقدس قم گفت: نباید بگذاریم که این‌گونه مسائل ترویج شود و این به نوعی دهن کجی به انقلاب و اسلام است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: مردم از گرانی‌های اخیر به شدت نگران هستند و بارها نیز نامه‌هایی را به ما نوشته و خواستار رفع این موضوع شده‌اند.

مکارم شیرازی گفت: این موضوع یارانه‌ها که مدنظر است، اگر سبب تورم شود که هزینه این تورم از هزینه‌ یارانه‌ای که می‌دهند، بیشتر باشد، هدفمندی یارانه‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی افزود: از سوی دیگر اگر این هدفمندی در دراز مدت به صنایع ما نیز ضربه وارد کرده طبیعتا طرح موفقیت آمیزی نخواهد بود.

این مرجع تقلید بیان داشت: مسائل اقتصادی موضوعات بسیار حساس و ظریفی است که باید با برنامه پیش برود و باید به فکر مردم  باشیم که در همه صحنه‌ها حاضر شده و پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند.

مکارم شیرازی تاکید کرد: اخیرا دستوراتی داده شده که با گران فروشی‌ها مبارزه شود و این موضوع خوبی است اما باید این موضوع ریشه‌یابی شده و به صورت ریشه‌ای رفع شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر