3

سند جدید درباره ماجرای هیئت علمی شدن دختر روحانی/ ابهامات تشدید شد

  • کد خبر : 327573
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹

درحالی که برخی یافته‌های جدید ابهامات چگونگی هیئت علمی شدن خانم مریم روحانی دختر رئیس‌جمهور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را تشدید می‌کند، همچنان هیچ مسئولی از این دانشگاه به ابهامات پاسخ نمی‌دهد.

سند جدید درباره ماجرای هیئت علمی شدن دختر روحانی/ ابهامات تشدید شد

 سه‌شنبه هفته‌ای  که گذشت (۷ مرداد ۹۹) خبرگزاری تسنیم در گزارش مفصلی به ابهامات چگونگی عضو هیئت علمی شدن خانم مریم روحانی دختر حجت‌الاسلام روحانی در  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرداخت. این  گزارش را می‌توانید از لینک ذیل بخوانید.

در این گزارش از مسئولان دانشگاه خواسته شده بود به ابهامات فراوان در این باره پاسخ دهند.

اما در بخشی از این گزارش به توضیحات عجیب آقای دکتر آرش خجسته مدیرگروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی اشاره شده بود. او در پاسخ به تسنیم گفته بود که: مسیر جذب دانشگاه متفاوت با گذراندن طرح و پروژه است. درباره خانم مریم روحانی مسیر جذب را مطمئن باشید طی نشده است.

خبرنگار تسنیم به آقای خجسته گفت که اما اسم خانم روحانی به عنوان عضو هیئت علمی درج شده، نه فردی که می‌خواهد طرح یا پروژه‌ای را در دانشگاه بگذراند! که آقای خجسته پاسخ داد: “ممکن است آنها که سایت دستشان است از این موضوع اطلاعی نداشته باشند! ولی قطعاً جذب صورت نگرفته است. ما الان همکاران زیادی داریم که طرح می‌گذرانند. لذا شما اگر با هیئت جذب تماس بگیرید به شما خواهند گفت که درباره ایشان جذبی صورت نگرفته است. ۶-۷ نفر به صورت قراردادی و پروژه‌ای طرح تحقیقاتی می‌گذرانند!”

در پاسخ به سوال مجدد تسنیم مبنی بر اینکه پس چگونه اسمشان به عنوان عضو هیئت علمی درج شده؟ آقای خجسته جواب داد: ممکن است اسمشان در سایت اینچنین درج شده باشد، ما در این باره خساست به خرج نمی‌دهیم!

با این حال باز هم به عنوان شاهدی برخلاف گفته‌های آقای خجسته، نگاهی به «سامانه علم‌سنجی اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی علوم پزشکی» نشان می‌دهد که نام ایشان به عنوان عضو هیئت علمی درج شده است!

مخاطبان گرامی می‌توانند با مراجعه به آدرس https://isid.research.ac.ir/Maryam_Rouhani از جزییات اطلاعات درج شده برای خانم مریم روحانی در این سامانه مطلع شوند. در این سامانه نیز خانم مریم روحانی به عنوان «استادیار» دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی شده است!

علیرغم درخواست‌های رسانه‌ای و همچنین درخواست برخی تشکل‌ها از جمله بسیج دانشجویی از مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای ارائه توضیحات در این زمینه، هنوز هیچ توضیحی ارائه نشده است.

کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرده که به این مسئله ورود خواهد کرد.

با توجه به مسائلی که از یکی دو سال پیش راجع به تحصیل غیرقانونی آقای حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی مطرح شد، جامعه دانشگاهی طبیعتاً حق دارد که خواهان شفاف‌سازی در چنین مواردی باشد. اگر کار هیئت جذب دانشگاه کاملاً قانونی است و یا اگر به کارگیری خانم مریم روحانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به هر طریقی قانونی است بهتر است مسئولان این دانشگاه توضیح روشنی به جامعه ارائه کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=327573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر