5

لاورف: ممانعت از وقوع جنگ هسته‌ای یک ضرورت است/ما از پیامد توسل به تسلیحات اتمی آگاه هستیم

  • کد خبر : 328140
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی از تضعیف پیمان‌های هسته‌ای، درباره تلاش برای توسل به تسلیحات اتمی به عنوان جنگ‌افزارهای رایج، هشدار داد.

لاورف: ممانعت از وقوع جنگ هسته‌ای یک ضرورت است

وزیر خارجه روسیه با ابراز نگرانی از تضعیف پیمان‌های هسته‌ای، درباره تلاش برای توسل به تسلیحات اتمی به عنوان جنگ‌افزارهای رایج، هشدار داد.

به گزارش افق انلاین به نقل از ایتارتاس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در پیامی به مناسبت بزرگداشت قربانیان حمله اتمی هیروشیمای ژاپن، بر لزوم ردِ هر گونه احتمال بروز جنگ هسته‌ای تأکید کرد.

وی در این باره گفت: به عنوان کشوری برخوردار از تسلیحات هسته‌ای، روسیه به مسؤلیت خود در قبال تأمین امنیت بین‌الملل و ثبات جهانی و منطقه‌ای، واقف است.

لاوروف افزود: ما از پیامد توسل به تسلیحات اتمی آگاه هستیم. روسیه از سیاست صلح و عدم تقابل‌جویی در مسائل بین‌المللی تبعیت می‌کند.

مهر/در نهایت، وزیر خارجه روسیه از بابت تنزل نظام‌های کنترل تسلیحاتی و خروج از پیمان‌های هسته‌ای ابراز نگرانی کرد و گفت: شاهد چرخش هشدارآمیز رویکردهای سیاسی-نظامی به سمت عادی‌سازی استفاده از تسلیحات هسته‌ای هستیم.

اظهارات لاورف درحالی ایراد شد که آمریکا به عنوان مسبب حمله اتمی هیروشیما، به بهانه‌های واهی توافق‌های هسته‌ای دوجانبه با روسیه را زیر سوال می‌برد.

 آمریکا در حالی در تدارک خروج از پیمان هسته‌ای استارت نو است که سال گذشته، از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر