3

دو نماینده از پاسخ وزیر تعاون قانع نشدند

  • کد خبر : 328593
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰

نماینده مردم گرمی با بیان اینکه دو عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانع نشدند، گفت: ‌قرار شد در آینده پاسخ سوالات در نتیجه کارهای اجرایی به مجلس گزارش شود.

شریعتمداری خبرداد : افزایش 26 درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ...

 ولی اسماعیلی امروز – سه شنبه – در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره جلسه‌ای که اعضای کمیسیون اجتماعی با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتند، ‌افزود:‌ این جلسه برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان برگزار شد و وزیر به سوالات آنها پاسخ داد.

وی با اشاره به سوال علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار مبنی بر اینکه هزینه بیمه‌ برای خدمات درمانی روستائیان، ‌بالا است، گفت: وزیر تعاون در این باره توضیح داد که ۲۴ درصد حق بیمه را روستائیان و باقی مبلغ بیمه را دولت پرداخت می‌کند و برای خانواده‌های تحت پوشش نیز همه هزینه‌های بیمه به عهده دولت است. با این حال عنابستانی از پاسخ وزیر قانع نشد و در فرصت یک ماه قرار است وزیر در این باره توضیح دهد.

نماینده گرمی درباره سوال عبدالرضامصری نماینده کرمانشاه درباره اینکه باید ۲۰ درصد به حقوق مستمری بگیران کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اضافه می‌شد، گفت: نماینده کرمانشاه تاکید داشت که مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان قرار بود به حقوق مستمری بگیران اضافه شود،‌ اما این موضوع هنوز انجام نشده است.

وی افزود: وزیر تعاون در این باره توضیح داد که چون تعداد افراد تحت پوشش زیاد بودند، این مبلغ بین ورودی‌های جدید تقسیم شده که در نهایت مصری از توضیحات وزیر تعاون قانع نشد.

اسماعیلی در خصوص سوال حبیب اله دهمرده نماینده زابل درباره اشتغال زایی در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزیر در این باره توضیحات خود را درباره رشد اقتصادی سیستان و تحریم‌ها ارائه داد که دهمرده از جواب وزیر راضی نبود. ولی در نهایت قرار شد با همکاری سازمان تعاون و روستایی در یک بازه زمانی ۲ماه این موضوع بررسی شود تا از تعداد بیکاران استان کاسته شده و نتایج هم به نماینده سیستان گزارش شود.

وی خاطرنشان کرد که به دلیل کمبود وقت، فرصتی برای پاسخ وزیر به دیگر سوالات اعضای کمیسیون فراهم نشد و در جلسات آینده این موضوع در دستور کار قرار دارد.

مخالفت کمیسیون اجتماعی با تشکیل کمیسیون مشترک – طرح استفساریه ماده (۱۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی نیز در گفت وگویی که خانه ملت منتشر کرده است در باره نشست نوبت عصر کمیسیون اظهار داشت: در این نشست نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به ارائه گزارش از عملکرد کمیسیون اصل ۹۰ پرداخت و اهمیت فعالیت آن را برای اعضای کمیسیون اجتماعی تبیین کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتخاب ۱۳ نفر برای عضویت در کمیسیون مشترک – طرح استفساریه ماده (۱۱۳) قانون مدیریت خدمات کشوری در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. اما با توجه به اینکه اعضای کمیسیون اجتماعی نسبت به تشکیل کمیسیون مشترک اعتراض داشتند،  نتخاب اعضا برای عضویت در کمیسیون مشترک منتفی شد.

وی با اشاره به مخالفت کمیسیون اجتماعی با تشکیل وزارت بازرگانی خاطرنشان کرد: بررسی یک فوریت طرح تشکیل وزارت بازرگانی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون با رای قاطع با تشکیل آن و تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت مخالفت کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر