4

کرونا در اروپا/ از ابراز خوش بینی ها درباره دستیابی قریب الوقوع به واکسن ایمن تا افزایش روزانه آمار مبتلایان

  • کد خبر : 328770
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

در حالی که بسیاری مقامات اروپایی درباره دستیابی به واکسنی ایمن علیه کرونا در ماه های آینده ابراز خوش بینی کرده اند، آمار مبتلایان روزانه در بسیاری کشورهای اروپایی از جمله یونان و آلمان در حال افزایش است.

کرونا در اروپا/ از ابراز خوش بینی ها درباره دستیابی قریب الوقوع به واکسن ایمن تا افزایش روزانه آمار مبتلایان

به گزارش افق آنلاین ، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و بر عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن افزوده می شود.

تمدید محدودیت ها در ایالت هسن آلمان

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که ایالت هسن آلمان اقدامات و محدودیتهای ضد کرونایی را تا اواخر اکتبر تمدید می کند.

این محدودیت ها شامل استفاده اجباری از ماسک در مغازه ها و حمل و نقل عمومی و محدودیت در برگزاری مراسمات با شرکت کنندگان بالا است. نخست وزیر این ایالت آلمان با اعلام این خبر تاکید کرد که این پاندمی هنوز تمام نشده است. البته وی گشایش بازارهای کریسمس در این ایالت را رد نکرد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که هیچ پوششی برای دهان و بینی خود استفاده نمی کند در آینده باید ۵۰ یورو پول پرداخت کند.

عقب نشینی انستیتو رابرت کخ آلمان از موضع خود برای دسترسی به واکسن کرونا تا پاییز

انستیتو “رابرت کخ” آلمان که از امکان دستیابی به واکسن موثر کرونا تا پاییز خبر داده بود از این موضع خود عقب نشینی کرد.

کارشناسان ترکیه هم توصیه کرده اند که مدارس همچنان به مدت یک ماه دیگر بسته بماند.

رکورد بالای آمار مبتلایان روزانه در یونان

دولت یونان هم از رکورد بالای آمار مبتلایان روزانه خبر داده است. یونان از ابتلای ۲۶۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داده که بالاترین میزان ابتلا در ۲۴ ساعت از زمان شروع این بحران بوده است.

کشور سوئیس هم برگزاری مراسمات تحت شرایطی را از ابتدای اکتبر اجازه داده است.

همکاری ارتش آلمان با کادر درمانی برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا

ارتش آلمان هم در هامبورگ در گشتن به دنبال افراد مبتلا به کرونا همکاری می کند. ارتش آلمان در این شهر هامبورگ به نهادهای بهداشت و سلامت در قطع زنجیره ابتلا به کرونا کمک می کند.

بحران کرونا و مشکلات جمع آوری داده های بیکاری سبب شده که آمار بیکاری فرانسه با وجود رکود حاصل از کرونا به پایین ترین میزان در ۳۷ سال گذشته کاهش یابد.

هشدار برلین درباره شیوع کرونا در بین جوانان

“ینز اشپاهن”، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان جدید در کشورش درباره مثبت شدن تست کرونای بخصوص تعداد زیادی از جوانان در آلمان ابراز نگرانی کرده است. به گفته وی در هفته گذشته متوسط سن افراد مبتلا به کرونا در آلمان به ۳۴ سال رسیده که پایین ترین حد میانگین سن مبتلایان از شروع این بحران بوده است.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در آلمان

نهادهای آلمانی همچنین از بالاترین رکورد آمار مبتلایان جدید روزانه در آلمان از شروع ماه می خبر داده اند. انستیتو رابرت کخ آلمان شب گذشته از ابتلای حدود ۱۴۴۵ مورد در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا در آلمان خبر داد که بیشترین آمار مبتلایان روزانه از ابتدای ماه می بوده است.

ابراز خوش بینی آلمان درباره دستیابی به واکسن ایمن کرونا در ماه های آینده

“ینز اشپاهن”، وزیر بهداشت آلمان هم در این باره ابراز خوش بینی کرده است که در ماه های آینده و مطمئنا در سال آینده واکسنی علیه کرونا در دسترس قرار گیرد.

ایتالیا روز چهارشنبه ۲۲ مرداد اعلام کرد مسافرانی که از چهار کشور اروپایی به این کشور می‌آیند باید هنگام ورود آزمایش کرونا بدهند. چهار کشور کرواسی، یونان، مالت و اسپانیا از مکان‌های مورد علاقه ایتالیایی‌ها برای گذراندن تعطیلات است که در روزهای اخیر موارد ابتلا به ویروس کرونا در آن‌ها افزایش یافته است.

وبرتو اسپرانزا، وزیر بهداشت ایتالیا در مطلبی فیس‌بوکی گفت که این دستور جدید را امضا کرده است. وی افزود: «هر کسی که از طریق کلمبیا یا از این کشور می‌خواهد به ایتالیا بیاید مجاز نیست.»

وی افزود: «ما باید یک رویکرد محتاطانه را برای دفاع از نتیجه‌هایی که به لطف فداکاری‌ها در ماه‌های اخیر حاصل شده است، در پیش بگیریم.

ابراز اطمینان اتریش درباره دستیابی به واکسنی ایمن علیه کرونا در سال آینده

وزیر بهداشت اتریش درباره ایمنی واکسن کرونای ثبت شده توسط روسیه ابراز تردید کرده و گفت: واکسنی که به اندازه کافی آزمایش نشده باشد برای اتحادیه اروپا و اتریش مطرح نیست.

“رادولف آنشوبر”، وزیر بهداشت اتریش ثبت اولین واکسن کرونا توسط روسیه را رد کرده و گفت: واکسنی که به اندازه کافی آزمایش نشده باشد برای اتحادیه اروپا و اتریش مطرح نیست. وی کیفیت و امنیت را از اولویت های ارائه یک واکسن دانست.

آنشوبر همچنین گفت: قوانین واضح و مشخصی برای آزمایش واکسن ها وجود دارد و باید در تولید واکسنی علیه کرونا هم صد در صد رعایت شود.

تسنیم/در حال حاضر بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی ۲۸ نامزد واکسن کرونا در مرحله آزمایش بالینی قرار دارند که از بین آن ها ۶ مورد در مرحله بالینی مهم شماره ۳ قرار دارند.

آنشوبر با اشاره به این مسئله ابراز اطمینان کرد که یک یا چند واکسن به صورت جامع آزمایش شده، ایمن، موثر و تایید شده سال آینده در دسترس خواهد بود.

وزیر بهداشت اتریش درباره اقدام مشترک اتحادیه اروپا برای تهیه انبوه واکسن کرونا ابراز خرسندی کرده و گفت: در اتحادیه اروپا مقادیر رزو شده این واکسن به نسبت جمعیت تقسیم می شود. وی افزود: هدف اتریش این است که واکسنی را برای همه افرادی که خواهان تزریق آن هستند ارائه دهد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

جدیترین آمارهای رسمی نشان می دهد که آمار مبتلایان به کرونا در اتحادیه اروپا همچنان در حال افزایش است و تا به حال حدود ۳۷۶۸۶۴ نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و ۲۸۵۷۶ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال ۳۱۳۷۹۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۱۳۲۹ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال ۲۵۱۷۱۳ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۵۲۲۵ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای رسمی در آلمان هم تا به حال ۲۲۰۸۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۲۷۶ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال ۲۰۶۶۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۷۱ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر