2

گوترش به توافق ابوظبی-تل‌آویو واکنش نشان داد/از هرگونه ابتکار عمل که به تقویت صلح و امنیت خاورمیانه منجر شود؛ استقبال می‌کنم.

  • کد خبر : 328804
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی سازی روابط، مدعی شد: از هرگونه ابتکار عمل که به تقویت صلح و امنیت خاورمیانه منجر شود؛ استقبال می‌کنم.

گوترش به توافق ابوظبی-تل‌آویو واکنش نشان داد

دبیرکل سازمان ملل متحد توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای برقراری روابط دیپلماتیک را ابتکار عملی در راه پیشبرد صلح منطقه‌ای تلقی کرد!

به گزارش افق انلاین به نقل از رویترز، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، در واکنش به توافق امارات و رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی سازی روابط، مدعی شد: از هرگونه ابتکار عمل که به تقویت صلح و امنیت خاورمیانه منجر شود؛ استقبال می‌کنم.

این در حالی است که ساعاتی پیش، رسانه‌ها اعلام کردند که ابوظبی-تل‌آویو با وساطت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، به این توافق که به زعم آنها تاریخی است و مناسبات فی‌مابین را به سمت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک پیش می‌برد؛ دست یافتند.

آنگونه که گفته می‌شود، رژیم صهیونیستی پذیرفته که در ازای این توافق که به ادعای اماراتی‌ها به دورنمای تشکیل دولت فلسطینی عینیت می‌بخشد؛ از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری صرف نظر کند.

اعلام این خبر در حالی مطرح شده که طرفین طی چند سال اخیر روابط غیررسمی و پنهانی گسترده و اعلام نشده‌ای را دنبال می‌کردند که در چند نوبت درباره آنها افشاگری شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر