3

به هر حال از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)غافل نیستم

  • کد خبر : 32932
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

اکنون در فرودگاه امام عملیات انجام می‌شود اما اگر بخواهیم فرودگاه مهرآباد را به امام خمینی منتقل کنیم تا زمانی که مترو فرودگاه راه نیفتد شدنی نیست.

علی نیکزاد درباره پروژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: در مورد این فرودگاه کارها را به طور ویژه دنبال می‌کنیم و اعتبار مناسبی در بودجه سال ۹۱ به این فرودگاه اختصاص داده شده‌ است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که از منابع حاصل از فروش اوراق مشارکت نیز بخشی را برای این فرودگاه در نظر گرفته‌ایم، گفت: پیشنهادهایی هم توسط بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های این فرودگاه داشته‌ایم.

وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان این‌که امیدوارم مذاکرات با بخش خصوصی به نتیجه برسد، تصریح‌کرد: در مورد برخی پروژه‌ها مانند VIP، CIP، توسعه ترمینال و … نیز شخصا وارد شده و دخالت کردم که اگر انجام شود ظرفیت این فرودگاه که اکنون شش میلیون نفر است، افزایش می‌یابد.

نیکزاد با تاکید بر این‌که اکنون ۴٫۸ میلیون نفر از ظرفیت فرودگاه امام خمینی(ره) عملیاتی است، اظهار کرد: در مورد این فرودگاه یا باید طرحی نو در اندازیم که در آن صورت اقدامات انجام شده در مورد فرودگاه امام بخشی از این کار جدید می‌شود.

وی افزود: در این راستا چند شرکت خارجی و کنسرسیوم برای مشارکت اعلام آمادگی کرده‌اند که پیشنهاد آنها ایجاد ظرفیت جابه‌جایی ۶۰ میلیون مسافر است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:جامعه باید چنین مسئله‌ای را بپذیرد که اگر کسی چنین سرمایه‌گذاری می‌کند، فرودگاه باید برای مدت ۲۰ یا ۳۰ سال در اختیارش قرار بگیرد همان‌طور که کشورهای دیگر نیز در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا هاب منطقه را در اختیار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هستند کسانی که حاضرند به صورت BOT سرمایه‌گذاری و طی مدت سه سال پروژه فرودگاه را تکمیل کنند.

نیکزاد در ادامه گفت: راهکار دیگر این است که ترمینال حجاج، گمرک، VIP، CIP،‌ پارکینگ و سایر پروژه‌ها را اجرا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چندین بار از ترمینال زیارتی بازدید کرده‌ام، ادامه داد: افتتاح این ترمینال به سرمایه زیادی نیاز دارد و زمان می‌برد.

وی اضافه کرد: اکنون در فرودگاه امام عملیات انجام می‌شود اما اگر بخواهیم فرودگاه مهرآباد را به امام خمینی منتقل کنیم تا زمانی که مترو فرودگاه راه نیفتد شدنی نیست.

نیکزاد در پایان تاکید کرد: به هر حال از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)غافل نیستم و هم و غم ما این است که آن را به مرحله خوبی برسانیم البته به اقداماتمان طی یک سال گذشته درباره فرودگاه امام خمینی نیز نمره خوبی نمی‌دهیم و از عملکرد خودمان راضی نیستم.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: در سال ۹۱، آنچه در این فرودگاه در دست ساخت است، تکمیل می‌شود و همچنین تصمیمی استراتژیک در مورد این فرودگاه گرفته شود تا ظرفیت جابه جایی بالایی در فرودگاه امام خمینی (ره) داشته باشیم/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=32932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر