1

بولتون و اعضای کنگره آمریکا حمایت آشکار خود را از منافقین اعلام کردند

  • کد خبر : 3294
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷

به نقل از روزنامه “واشنگتن تایمز “، “جان بولتون ” نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه اخیر کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان کنگره از دولت آمریکا خواست تا با تلاش برای مقابله با دولت‌های حاکم در ایران و سوریه از گروه‌های مخالف در این کشورها حمایت و پشتیبانی کند. عضو ارشد اندیشکده “امریکن […]

به نقل از روزنامه “واشنگتن تایمز “، “جان بولتون ” نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه اخیر کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان کنگره از دولت آمریکا خواست تا با تلاش برای مقابله با دولت‌های حاکم در ایران و سوریه از گروه‌های مخالف در این کشورها حمایت و پشتیبانی کند.
عضو ارشد اندیشکده “امریکن اینترپرایز ” تأکید کرد: ما باید هر چقدر کمک که مخالفان فکر می‌کنند، مفید است به آنها ارائه دهیم. طی سال‌های گذشته من این کار را چه به صورت عملیات محرمانه چه کاملا آشکارا انجام داده‌ام.

افق – فارس:بولتون در شرایطی درخواست کمک به مخالفان در ایران و سوریه توسط دولت آمریکا را مطرح کرد که چه در زمان ناآرامی‌های پس از انتخابات ایران و چه هم‌اکنون در سوریه شواهد بسیاری مبنی بر تحریک این ناآرامی‌ها توسط مقامات و رسانه‌های آمریکایی و غربی وجود دارد.

چندی پیش روزنامه واشنگتن‌پست گزارشی را منتشر کرد درباره کمک‌های وزارت خارجه آمریکا به مخالفان در سوریه و تحریک ناآرامی‌ها در دمشق و دیگر مناطق این کشور و همچنین “تیری میسان ” تحلیلگر برجسته فرانسوی نیز گزارشی را در پایگاه ولترنت منتشر کرد که نشان می‌داد ناآرامی‌های هم‌اکنون در سوریه توطئه طراحی شده شخص بولتون در سال ۲۰۰۲ بوده است.

جلسه کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان آمریکا با جان بولتون روز پنج‌شنبه با موضوع سیاست‌های آینده آمریکا در قبال ایران و سوریه برگزار شده بود و عمدتا به بررسی برنامه هسته‌ای ایران پرداخت؛ برنامه هسته‌ای که بنا به گفته بولتون به سرعت در حال پیشرفت است.

*برنامه هسته‌ای ایران به سرعت در حال پیشرفت است

بولتون در این نشست با اشاره به پیشرفت سریع ایران در زمینه هسته‌ای تأکید کرد: خیلی دیر شده است که بخواهیم اقدامات را علیه تأسیسات هسته‌ای ایران صورت دهیم حتی با وجود اینکه از یک حمله سایبری استفاده کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: آنها (ایرانی‌ها) در حال معرفی سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر هستند و به سرعت در حال پیشرفتند.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در ادامه اظهارات خود در این نشست در تلاش برای تسلیحاتی جلوه دادن برنامه کاملا صلح آمیز ایران مدعی شد: من سه سال و نیم است که از حمله نظامی علیه ایران سخن گفته‌ام. در صورت عدم وجود اقدام نظامی علیه برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران، این کشور به زودی زود به تسلیحات هسته‌ای دست خواهد یافت.

وی افزود: این اشتباهی بزرگ است که همانطور که معتقدم دولت آمریکا این کار را انجام داده است، این طور نتیجه گیری کنیم که ایران هسته‌ای می‌تواند متوقف شود.

*برنامه هسته‌ای ایران را به دلیل اعتقادات مذهبی رهبرانش نمی‌توان متوقف کرد

بولتون با تأکید بر این موضوع که عملیات محدودسازی در قبال شوروی سابق به این دلیل کارساز شد که رهبران آن ملحد و بی‌دین بودند، تأکید کرد: ایران هسته‌ای را به دلیل اعتقادات مذهبی رهبران این کشور نمی‌توان متوقف کرد.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران می‌تواند اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید یک بمب هسته‌ای را در یک ماه و نیم و یا ۴ بمب در ۶ ماه تهیه کند.

این در شرایطی است که گزارش‌های مکرر نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر این نکته تأکید دارد که ایران از سال ۲۰۰۳ تا کنون هیچ فعالیت هسته‌ای مرتبط با تولید تسلیحات نداشته است و بسیاری از مقامات آمریکایی نیز خود بر این امر اذعان داشته‌اند.

علاوه‌براین، گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز همواره بر عدم انحراف برنامه هسته ای ایران و همچنین تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید داشته است.

*بولتون و اعضای کنگره آمریکا حمایت آشکار خود را از منافقین اعلام کردند

در این نشست، بولتون به همراه چندین نفر دیگر از اعضای کنگره آمریکا از جمله “دانا رورباکر ” و “برد شرمن ” از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا حمایت خود را از گروهک تروریستی منافقین اعلام کردند.

پیش از آغاز این نشست نیز، دستیار بولتون به یک گروه از حامیان منافقین در جمع حاضرین در این نشست نزدیک شد و به آنها گفت که از تلاش‌های آنان حمایت می‌کند.

همزمان با این اقدام دستیار بولتون، “الینا راس لتینن ” رئیس کمیته امورخارجی مجلس نمایندگان نیز با تکان دادن دست برای این گروه حمایت خود را از منافقین اعلام کرد.

بولتون در اظهارات خود در این نشست اگرچه بار دیگر بر حمله به ایران تأکید کرد اما تصریح کرد که چنین اقدامی می‌تواند به درگیری منطقه‌ای وسیعتری بیانجامد که البته مدعی شد: چنین اقدامی ارزش امتحان کردن دارد.

وی در ادامه ضمن مطرح کردن اظهاراتی ضد و نقیض هرگونه جایگزین برای اقدام نظامی علیه ایران را شدیدا رد کرد و مدعی شد که هیچ اقدامی جز حمله نظامی نمی‌تواند ایران را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای کاملا به موقع باز دارد.

بولتون همچنین ادعا کرد: راه حل دیپلماتیک کارساز نخواهد بود. مهمترین همکاری و کمکی که آمریکا می‌تواند در تعامل با ایران انجام دهد این است که باورپذیری گزینه نظامی را احیا کند.

*بولتون به شدت از سیاست‌های خارجی آمریکا انتقاد کرد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران و ارتباط احتمالی آن با سوریه یکی از مهمترین چالش‌های امنیت ملی است که آمریکا با آن مواجه است.

عضو اندیشکده “امریکن اینترپرایز ” در ادامه گفت: آنچه امروز مشخص نیست این است که چه فعالیت‌های هسته‌ای در سوریه در حال جریان است و چه ارتباطی ممکن است در این میان با ایران و کره‌شمالی وجود داشته باشد.

بولتون در پایان تصریح کرد: متأسفانه پیگیری سیاست‌های نامشروع در درازمدت عامل اصلی اوضاع وخامت‌بار ماست. ممکن است همچنان زمان برای ممانعت از دستیابی ایران و قائم‌مقام‌های این کشور در منطقه به سلاح هسته‌ای باقی باشد، اما باید بدانیم که زمان ما محدود است و کمتر نیز می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر