رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با یادآوری تغییر و تحول در سازمان هواپیمایی اظهار کرد: صنعت هوانوردی کشور به دلیل تحریم ها دچار مشکلاتی است، جابجایی ها در سازمان هواپیمایی طبیعی است. آقای عابدزاده ۵ سال رئیس سازمان بود و بنا به دلایل متعدد و مباحث مختلف وزیر راه و شهرسازی به دنبال جابجایی بود.
وی ادامه داد: جانشین آقای عابدزاده در صنعت هوانرودی بوده واشکالی به این موضوع وارد نیست. منتها سازمان هواپیمایی در حوزه بین المللی باید مدافع منافع کشور باشد تا بتواند تنظیم ارتباطات را برقرار کرده و در رایزنی ها قوی عمل کند.
وی تاکید کرد: یکی از مواردی که باعث تقویت صنعت هوانوردی می شود پروازهای عبوری از آسمان ایران است که به دلیل شیوع ویروس کرونا اسیب دیده است. انشاءالله پس از جریان کرونا باید بازسازی شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: نکته بعدی سیاست نوسازی ناوگان هواپیماهای مسافری ایران است؛ باید ناوگان را تقویت و نو کرد.
فیروزی پوربادی گفت: از سوی دیگر باید شرکت های هواپیمایی را حمایت کنیم، باید بتوانیم در این مسیر رو به جلو حرکت کنیم.
وی درباره کاهش درآمد حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود: قبلا روزانه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ پرواز عبوری از آسمان ایران داشتیم که محل درآمدی برای شرکت فردگاهها بود. با کاهش پروازهای عبوری که دلیل عمده آن شرایط کرونایی بوده، شرکت فرودگاهها برای دوام خودش باید به فکر افزایش درآمد باشد تا بتواند ۵۶ فرودگاه کشور را اداره کند.
وی بیان کرد: از این رو شرکت فرودگاه ها به دنبال برنامه ریزی برای ایجاد کار، اشتغال و سرمایه گذاری باشد.