4

پیش‌فروش نفت به دلیل اینکه دولت هیچ‌گونه کالایی به مردم تحویل نمی‌دهد دارای مشکلات شرعی و‌ قانونی است

  • کد خبر : 329458
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با گله‌مندی از عدم ورود طرح پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت به مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح در جلسه سران سه قوا مطرح‌شده و‌ اصلاً برای تصویب به مجلس نیامده است که ما به این امر انتقاد داریم زیرا در صورت پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت دولت بعدی در دو سال آینده با یک بدهی سنگین مواجه می‌شود.

مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم شد ...

به گزارش افق انلاین ، مهرداد گودرزوند چگینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت انتشار اوراق مالی اسلامی برای توسعه برنامه‌های نفتی وزارت نفت در کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون دولت می‌تواند ۶۵ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی خود را بفروشد ولی دولت به‌منظور گشایش اقتصادی سعی در پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت هم داشت که طبق قانون این امر انجامش امکان ندارد.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌فروش نفت توسط دولت دارای اشکالات قانونی و شرعی است، گفت: پیش‌فروش نفت به دلیل اینکه دولت هیچ‌گونه کالایی به مردم تحویل نمی‌دهد دارای مشکلات شرعی و‌ قانونی است به همین منظور جلسه‌ای را وزیر نیرو و‌ معاونینش برگزار و طبق قانون اجازه فروش اوراق اسلامی به دولت داده می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف دولت از پیش‌فروش نفت را توسعه پالایشگاه‌های نفتی دانست و افزود: دولت از این طریق پالایشگاه‌های نفتی خود را گسترش و توسعه داده و سپس با افزایش تولید نفت، مشتقات آن را به دیگر کشورها صادر می‌کند که این امر منجر به عدم وابستگی کشور به نفت خام می‌شود.

گودرزوند چگینی با گله‌مندی از عدم ورود طرح پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح در جلسه سران سه قوا مطرح‌شده و‌ اصلاً برای تصویب به مجلس نیامده است که ما به این امر انتقاد داریم زیرا در صورت پیش‌فروش ۲۰۰ میلیون بشکه نفت دولت بعدی در دو سال آینده با یک بدهی سنگین مواجه می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش مجلس برای کاهش فشار اقتصادی به مردم افزود: در طی هفته گذشته جلسات متعددی را با وزیر نفت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه انجام داده و در تلاشیم در ۶ ماه دوم سال اثر گرانی و فشار اقتصادی را به مردم کاهش دهیم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اذعان هیچ‌ خلأ قانونی در خصوص انجام نظارت در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: بازرسان سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اصناف دارای تیم‌های نظارتی هستند که باید کارهای خود را به‌درستی انجام دهند زیرا در کشور هیچ‌گونه خلأ قانونی در این خصوص وجود نداشته و مجلس هم تذکرات جدی خود را به سازمان‌هایی که وظیفه نظارتی خود را انجام نمی‌دهند تذکر جدی داده و‌ سؤالات را از وزارت خانه مربوطه می‌پرسند‌.

گودرزوند چگینی با اشاره به مهم‌ترین دلایل گرانی کالاهای اساسی در کشور افزود: مجلس هرکجا که به تولیدکننده کمک شود ورود کرده و اقدامات لازم را اتخاذ می‌کند ولی واسطه‌هایی که میان تولیدکننده و مصرف وجود دارد عامل گرانی هستند به همین منظور دولت باید تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=329458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر