2

طرح جدید مجلس برای هدایت نقدینگی بورس به تولید

  • کد خبر : 329586
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جمعی از نمایندگان مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید خبر داد.

بورس نمایه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جمعی از نمایندگان مجلس برای هدایت نقدینگی بازار بورس به سمت تولید خبر داد.

به گزارش افق آنلاین، الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرحی دوفوریتی توسط جمعی از نمایندگان مجلس برای هدایت نقدیندگی موجود در بازار سرمایه و بورس به سمت تولید خبر داد و گفت: براساس این طرح دوفوریتی که در کمیسیون صنایع و معادن نیز مطرح شده، نمایندگان مجلس الزاماتی را برای دولت در جهت سوق دادن منابع نقدینگی در بازار سرمایه به سمت تولید با سازوکارهایی مشخص کرده‌اند.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که  می‌بایست از همه ظرفیت‌ها در جهت پیشبرد امور کشور و رونق تولید و اقتصاد بهره‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده، منابع عظیمی از نقدینگی در وضعیت فعلی بازار بورس انباشته شده که اگر از این منابع در جهت تولید و سرمایه‌گذاری و نیز توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود، می‌توانیم تحریم‌ها را نیز بشکنیم.

دهقانی همچنین به ضرروت هدایت نقدینگی به سمت تولید تأکید کرد و گفت: اگر بتوانیم از نقدینگی موجود در بازارهای مختلف، به‌خصوص بازار بورس در جهت تولید و حمایت از تولیدکنندگان استفاده کنیم، شاید جهش قابل‌توجهی در تولید نیز خواهیم بود و از طرف دیگر سوددهی بازار سرمایه نیز برای سرمایه‌گذاران بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: عده‌ای شبانه‌روز  تلاش می‌کنند این طور القا کنند که امکان ساخت قطعات و تجهیزات با کیفیت در داخل کشور وجود ندارد و تولیدکننده ایرانی قادر به ساخت محصولات با کیفیت نیست، بنابراین توجیهی برای واردات برای خودشان پیدا می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به انتقادات به وضعیت بازار بورس، گفت: بهتر است به جای انتقاد، راهکارهای کاربردی نیز ارائه شده و از ظرفیت بازار بورس در جهت رونق تولید و بهبود وضعیت صنعت و تولید در عرصه‌های گوناگون استفاده شود.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=329586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر