2

نتانیاهو: توافق میان امارات و تل‌آویو باعث نزدیک کردن صلح میان امارات و تل‌آویو خواهد شد

  • کد خبر : 330456
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

«زمانی که دیدم پرچم‌های ما در امارات برافراشته شدند احساس خرسندی و افتخار کردم. این آغاز روندی جدید است و طی ۲۵ سال گذشته برای چنین روزی تلاش کرده‌ام.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که طی سال‌های گذشته با سران سودان، سلطنت عمان و چاد و برخی کشورهای دیگر دیدار داشته است.

نتانیاهو: با سران سودان،‌ عمان و چاد در سال‌های گذشته دیدار داشتم

به گزارش افق انلاین ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که طی سال‌های گذشته با سران سودان، سلطنت عمان و چاد و برخی کشورهای دیگر دیدار داشته است.

وی با اشاره به پرواز نخستین هواپیمای تجاری از سرزمین‌های اشغالی به پایتخت امارات، با تاریخی توصیف کردن این رویداد گفت که توافق میان امارات و تل‌آویو باعث نزدیک کردن صلح میان امارات و تل‌آویو خواهد شد.

نخستین وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد که از یک هیئت اماراتی نیز دعوت کرده که به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند.

وی افزود: «زمانی که دیدم پرچم‌های ما در امارات برافراشته شدند احساس خرسندی و افتخار کردم. این آغاز روندی جدید است و طی ۲۵ سال گذشته برای چنین روزی تلاش کرده‌ام.»

نخستین هواپیمای رژیم صهیونیستی، امروز (دوشنبه – ۳۱ آگوست) در ابوظبی پایتخت امارات بر زمین نشست.

این نخستین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی بود که تنها ۱۷ روز پس از اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. این پرواز حامل یک هیأت آمریکایی – اسرائیلی است.

به نوشته  دویچه‌وله  هواپیمای شرکت هواپیمایی اسرائیلی ال‌آل، نخستین هواپیمای اسرائیلی است که در فرودگاه ابوظبی به زمین می‌نشیند. این هواپیما برای پرواز از تل‌آویو به ابوظبی، باید از فراز آسمان عربستان سعودی عبور می‌کرد. از این منظر، این نخستین هواپیمای اسرائیلی است که وارد حریم هوایی عربستان سعودی می‌گردد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ آگوست) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در “چشم‌انداز صلح” رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.»

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=330456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر