4

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درحال رسیدگی به اهمال نهادها در سقط جنین است

  • کد خبر : 330614
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۰۲

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: شورای زنان با کمک مجلس در حال پیگیری موضوع سقط جنین است و کمیسیون اصل نود به این موضوع و مراکز غیر قانونی سقط ورود کرده است.

توییت کبری خزعلی درباره رومینا اشرفی | پایگاه خبری جماران

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: شورای زنان با کمک مجلس در حال پیگیری موضوع سقط جنین است و کمیسیون اصل نود به این موضوع و مراکز غیر قانونی سقط ورود کرده است.

کبری خزعلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره پیگیری شورای زنان در خصوص سقط‌های جنین غیر قانونی گفت: شورای زنان با کمک مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این موضوع است و کمیسیون اصل نود به موضوع سقط جنین و مراکز غیر قانونی سقط ورود کرده است. در همین راستا نیز وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت باید در خصوص کم کاری در نظارت بر فعالیت مراکز غیرقانونی سقط جنین پاسخگو باشند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر لزوم جلوگیری از وقوع سقط‌های غیر قانونی افزود: از سوی دیگر با همکاری قوه قضائیه نیز در سال ۹۵ و ۹۸ دادگاهی در خصوص مراکز سقط غیرقانونی داشتیم اما این بار به صورت جدی تر موضوع نظارت بر سقط جنین را پیگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تقصیر وزارت بهداشت در کم کاری برای نظارت بر مراکز سقط‌های غیر قانونی، محرز شده است یا خیر، عنوان کرد: بله، کم کاری وزارت و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه مشخص و بر اساس حکم قاضی در دادگاه سال ۹۵، پس از بررسی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در این زمینه مقصر شناخته شدند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان ابراز داشت: بر اساس رأی سال ۹۵ نیز قرار بوده که از سال ۹۵ تاکنون هر ۶ ماه یک بار دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش خود را از مراکز سقط جنین ارائه دهند اما تاکنون هیچ گونه گزارشی به دادگاه و قوه قضائیه ارسال نشده است. به همین منظور و به دلیل افزایش سالانه نرخ سقط جنین بار دیگر این موضوع را سال ۹۸ در دستگاه قضائی پیگیری کردیم اما از دادگاه آبان ماه ۹۸ تاکنون هنوز به نتیجه نرسیده است.

خزعلی تاکید کرد: در صورت طولانی شدن زمان رسیدگی به این پرونده و عدم کسب نتیجه، موضوع را به دادستان کل کشور ارجاع خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=330614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر