2

ناتو روسیه را به پیوستن به سپر دفاع موشکی فراخواند

  • کد خبر : 33225
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵

” بهترین راه برای این که روس‌ها با چشمان خود ببینند که این سامانه علیه آن‌ها نیست این است که خودشان در این برنامه مشارکتی فعال داشته باشند.”

ناتو روسیه را به پیوستن به سپر دفاع موشکی فراخواند

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان(سمت راست) و آندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در برلین
دبیر کل ناتو با طرح این ادعا که برنامه سپر دفاع موشکی در اروپا تهدیدی علیه امنیت روسیه نیست، مسکو را به مشارکت در این برنامه فراخوانده است.

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو، روز جمعه(۴ می،۱۵ اردیبهشت) پس از گفت‌وگو با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در برلین گفت: ” سامانه دفاع موشکی ما از نظر فنی به هیچ عنوان به گونه‌ای طراحی نشده که تهدیدی علیه روسیه باشد و ما اطلاعات در این زمینه را در اختیار روس‌ها قرار داده‌ایم. از نظر سیاسی نیز ما هیچ قصدی برای حمله به روسیه نداریم.”

راسموسن افزود:” بهترین راه برای این که روس‌ها با چشمان خود ببینند که این سامانه علیه آن‌ها نیست این است که خودشان در این برنامه مشارکتی فعال داشته باشند.”

راسموسن همچنین با اشاره به این که این ائتلاف نظامی غرب تحت امر امریکا، به گفت‌وگو با روسیه ادامه خواهد داد، افزود، ناتو هنوز امیدوار است که بتواند در زمینه برنامه سپر ضد موشکی این سازمان با روسیه به توافق برسد.

راسموسن، همچنین تهدید روسیه را در زمینه حمله پیش‌گیرانه علیه سامانه دفاع موشکی اروپا، “غیر منطقی” توصیف کرد.

راسموسن این اظهارات را در واکنش به اظهارات آناتولی سردیوکوف وزیر دفاع روسیه بیان کرد.

وزیر دفاع روسیه در سوم می، گفت که گفت‌وگوها با امریکا بر سر برنامه پیشنهادی سپر دفاع موشکی ناتو در اروپا که واشنگتن از آن حمایت می‌کند، به بن‌بست رسیده است.

نیکلای ماکاروف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه نیز روز پنجشنبه در کنفرانس موشک ضد بالستیک در مسکو هشدار داد که اگر واشنگتن از گفت‌وگوی سازنده درباره سامانه سپر موشکی ناتو در اروپا خودداری کند، مسکو حق حمله پیش‌گیرانه به این تاسیسات را برای خود محفوظ می‌دارد.

در پی مخالفت واشنگتن با درخواست مسکو برای کنترل مشترک یک سامانه موشکی در اروپا، روسیه تهدید کرد که موشک‌های کوتاه برد اسکندر خود را در منطقه کالینینگراد مستقر می‌کند.

مسکو همواره ضمن اعلام مخالفت خود با استقرار این سامانه موشکی در اروپا می‌گوید، هدف از استقرار این سپر دفاع موشکی روسیه است، زیرا این کشور شمار قابل توجهی جنگ‌افزار هسته‌ای دارد.

با این حال، الکساندر ورشبو، معاون دبیر کل ناتو و رئیس هیات حاضر ناتو در همایش موشک ضد بالستیک گفت که استدلال‌های روسیه وی را متقاعده نکرده است و این سامانه “هرگز روسیه را هدف نخواهد گرفت.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر