2

ما نباید شهدا را دست‌نیافتنی نشان دهیم.

  • کد خبر : 33228
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷

در مرحله سوم انقلاب، یعنی ایجاد دولت اسلامی به کندی حرکت می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در مرحله سوم انقلاب، یعنی ایجاد دولت اسلامی به کندی حرکت می‌کنیم.

افق نیوز:سردار جعفری در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه افسری امام حسین (ع) که با حضور کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری و برخی از استادان دانشگاه افسری امام حسین (ع) برگزار می شد،‌ اظهار داشت: ‌دغدغه مشترک همه ما پاسداران در همه عرصه‌ها، انقلاب اسلامی و کمک به تحقق به اهداف والای آن است.

وی افزود: این مساله به ویژه دردانشگاه امام حسین (ع) که متعلق به سپاه است، از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و قرار است که این دانشگاه پیشرو سپاه و اتاق فکر و کمک کننده به مدیریت آن برای دفاع از انقلاب باشد. انقلاب اکنون از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و جای امام و شهدا برای دیدن محقق شدن اهداف والای انقلاب و صدور آن که از اهداف امام(ره) بود خالی است.

جعفری ادامه داد: زحمات بسیاری کشیده شد تا انقلاب و اسلام عزیز در قالب نظام جمهوری اسلامی به دست ما برسد. آنچه ما باید به آن توجه داشته باشیم و برای آن شب و روز نشناسیم این است که همه تلاش‌های خود را روی پیشبرد اهداف نظام متمرکز کنیم. دانشگاه مورد نظر امام و تضمین‌کننده انقلاب دانشگاهی است که دغدغه انقلاب را داشته و پیش قراول در مسیر حرکت آن باشد.

وی تصریح کرد: تدقیق مسیری که دانشگاه‌ها در راستای اهداف انقلاب باید داشته باشند، بسیار مهم است و باید اتاق‌های فکری به این منظور تشکیل شود. جایگاه علم و دانش در انقلاب با سایر جاه‌ها متفاوت است و در آن باید صالحین،‌شهدا و صدیقینی همطراز انبیاء تربیت کنند. هدف از تربیت و به ویژه تربیت پاسدار نیز همین است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید تهرانی مقدم اظهار داشت: شهید تهران مقدم شاگردانقلاب و دانشگاه دفاع مقدس بود،‌ آنچه که از دانشگاه اسلامی انتظار می‌رود، تربیت چنین افرادی است. افرادی که چهار ویژگی مهم یعنی تربیت شده اسلام بودن، عارف به دین و رسالت انسان، مجاهد در راه خدا و در مسیر هدایت الهی قرار گرفتن را باید داشته باشند. دانشگاه دفاع مقدس در برهه‌ای چنین افرادی را تربیت کرد و دانشگاه‌های ما نیز باید چنین رسالت سنگینی را انجام دهند و تاکید رهبری نیز ناشی از همین نیاز بسیار شدید و روبه گسترش انقلاب به این افراد است.

فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد:‌ ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، الگو شدیم و چشم همه کشورهای منطقه که دچار تحول شده‌اند و بدنبال حاکم کردن فضای اسلامی در کشورشان هستند، اکنون به ایران است. اما ما در مرحله سوم و چهارم انقلاب یعنی ایجاد دولت اسلامی و پس از آن جامعه اسلامی به کندی حرکت می‌کنیم. هر کسی که دغدغه اسلام و انقلاب دارد می‌تواند در این زمینه کاری انجام دهد، اما این کار از نوع نرم‌افزاری است. انتظارات بلندی ما داریم که حتما قابل دستیابی هستند، اما به اراده جمعی نیاز دارد و ما با این سطح از انتظار فاصله زیادی داریم.

وی در پایان سخنان خود درباره شهید تهرانی مقدم گفت: شهید تهرانی مقدم تمام عمر خود را در صحنه‌های مبارزه گذراند. همه دغدغه شهید مقدم این بود که در عرصه علمی طوری کار کند که اقتدار ایران بالا رود و در همین آخرین کار تحقیقاتی خود نیز همین هدف را دنبال می‌کرد. ما نباید شهدا را دست‌نیافتنی نشان دهیم. دست مایه آن‌ها نیت خالص و تلاش‌شان بوده است.

پس از پایان سخنان سردار جعفری دکترای افتخاری دانشگاه جامع امام حسین (ع) با رتبه استاد ممتازی به همسر شهید تهرانی مقدم اهدا شد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33228

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]