2

نظرسنجی‌ها از پیشتازی بایدن در ایالت کلیدی پنسیلوانیا حکایت دارد

  • کد خبر : 333194
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

نتایج دو نظرسنجی در هفته جاری پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات ها را درمقایسه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا نشان می‌دهد.

نظرسنجی‌ها از پیشتازی بایدن در ایالت کلیدی پنسیلوانیا حکایت دارد

نتایج دو نظرسنجی در هفته جاری پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات ها را درمقایسه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ایالت کلیدی پنسیلوانیا نشان می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اکسیوس، نتایج نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان داد بایدن مورد حمایت ۵۴ درصد از رای دهندگان واجد شرایط در پنسیلوانیا است در حالی میزان حمایت از ترامپ ۴۴ درصد است.

نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه نیویورک تایمز و «کالج سیِینا» در نیویورک نیز حکایت از این داشت که ۴۹ درصد از رای دهندگان این ایالت به بایدن رای می دهند و این در حالیست که تنها ۴۰ درصد رای دهندگان این ایالت به ترامپ علاقه مند هستند.

نیویورک تایمز نوشت: این نتایج نشان می دهد که انتصاب قاضی جدید دیوان عالی نتوانسته نتیجه نظرسنجی ها را به نفع ترامپ تغییر دهد و توجهات را از موضوع همه گیری کووید-۱۹ منحرف کند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ۵۳ درصد از رای دهندگان در پنسیلوانیا ترجیح می دهند نامزد پیروز انتخابات، جانشین روث بیدر گینزبرگ قاضی متوفی دیوان عالی را تعیین کند.

نظرسنجی نیویورک تایمز نشان داد که ۵۱ درصد از رای دهندگان به بایدن برای تعیین قاضی بعدی دیوان عالی اعتماد دارند و این اعتماد به ترامپ نزد رای دهندگان فقط ۴۴ درصد بود.

نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز تاکید دارد که به نظر می رسد همه گیری کرونا بیشتر از مساله مدیریت اقتصادی توجهات را به خود جلب کرده است. در بین رای دهندگان واجد شرایط ایالت پنسیلوانیا ۵۳ درصد مدیریت اقتصادی ترامپ را تایید کردند اما ۵۷ درصد با نحوه مدیریت او در بحران شیوع ویروس کرونا مخالفت کردند.

این نتایج نشان داد که بایدن با اختلافی ۱۷ نقطه ای در بین رای دهندگان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی در این ایالت از ترامپ جلوتر است. این اختلاف نزد رای دهندگان سفید پوست فارغ التحصیل دانشگاه ۲۳  در بین رای دهندگان غیر سفید پوست ۶۴ درصد بود.

اختلاف حمایت از بایدن و ترامپ بین زنان رای دهندگان در پنسیلوانیا ۲۳ درصد و در بین مردان ۷ درصد است.

در شمال شرق پنسیلوانیا حمایت از ترامپ ۵۶ درصد بود و در مناطق مرکزی این ایالات اختلاف پیشتازی او ۳۰ نقطه ای بود.

درمناطق جنوب غرب پنسیلوانیا بایدن بیشترین حمایت را دارد و در مناطقی از جنوب غرب  ایالت پنسیلوانیا اختلاف پیشتاز بایدن در مقایسه با ترامپ دو به یک است.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می شود.

در نظرسنجی واشنگتن پست و ای بی سی نیوز که از طریق تلفنی و در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ سپتامبر (۳۱ شهریور تا ۵ تیر) انجام شده است ۸۰۸ رای دهنده بزرگسال شرکت داشتند. این نظرسنجی ضریب خطای مثبت و نفی ۴.۵ درصد را داشت. نظرسنجی نیویورک تایمز و کالج سیِینا از بین ۷۱۱ رای دهنده واجد شرایط با ضریب خطای ۴.۳ درصد انجام شد.

نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای جمهوریخواه و دموکرات ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز چهارشنبه به وقت تهران آغاز و پس از ۹۰ دقیقه پایان یافت.

این رخداد به نظر اکثریت قریب به اتفاق تحلیلگران و صاحبنظران سیاسی با نزاع لفظی نامزدها از هدف اصلی خود دور شد و با توهین و تخریب دو نامزد به بینندگان استرس وارد کرده و ازمناظره خارج و به صحنه منازعه دو رقیب تبدیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر