به گزارش افق آنلاین ، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس‌نیوز با این ادعا که اقدامات واشنگتن در غرب آسیا برای ایجاد ثبات است، گفت که کمپین فشارحداکثری علیه ایران در چارچوب همین تلاش‌ها است.

پمپئو در پاسخ به این پرسش که به رغم فشارهای دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا علیه ایران، تهران حاضر به مذاکره نشده و اروپا نیز با واشنگتن همکاری نمی‌کند، گفت: زمانی خبرنگاران از من می‌پرسیدند که چرا هیچ پیشرفت در عادی‌سازی روابط [کشورها] با اسراییل حاصل نشده است. اتفاق‌ها زمانی که باید، روی می‌دهند.

وی با این ادعا که ایران در سراسر جهان به دنبال اقدامات تروریستی است و به فعالیت‌های هسته‌ای پیشین خود ادامه می‌دهد، افزود:  راه اشتباه این است که با آن‌ها (ایرانی‌ها) مماشات کنیم، به آن‌ها پول و ثروت بدهیم و فرصت ادامه حمایت از تروریسم در سراسر جهان را در اختیارشان بگذاریم؛ ما این کار را متوقف کرده‌ایم.

ادعای وزیر خارجه آمریکا در حالی است که این کشور به رغم مذاکرات ۱۳ ساله منتهی به برجام و امضای این توافق، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ برخلاف قوانین بین‌المللی و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از این توافق خارج شد و همه تحریم‌های رفع شده را علیه ملت ایران بازگرداند.

دولت ترامپ در حالی از برجام خارج شد که همه دیگر طرف‌های این توافق مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده و بر حفظ و اجرای کامل آن تاکید کردند.