4

پروژه‌های عمرانی کشور هرگز تعطیل نشد/وفاق مسئولان و مردم از نقاط عطف پیروزی ماست

  • کد خبر : 333419
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

 معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: با وجود بحران‌هایی که مقابل روی کشور قرار گرفت، هرگز پروژه‌های عمرانی تعطیل نشد و با تدبیر دولت و مسئولان اجرای پروژه‌های مهم تداوم یافته است.

معاون وزیر کشور: پروژه‌های عمرانی کشور هرگز تعطیل نشد

به گزارش افق آنلاین ، مهدی جمالی‌نژاد روز جمعه در آیین افتتاح فاز دوم جاده سلامت یزد – تفت، جاده پیاده روی و دوچرخه سواری افزود: کشور بیش از ۲۳ بحران را پشت سر گذاشته که مهمترین آنها سیل اسفند سال گذشته در ۲۵ استان، آتش‌سوزی و زلزله و در نهایت شیوع کرونا و قرنطینه و تعطیلی را در یک سال اخیر شاهد بودیم.

وی ادامه داد: شرایط کرونا حتی کشورهای توسعه یافته جهان را به زانو در آورد اما در این شرایط خاص که تحریم‌های ظالمانه نیز آنها را دوچندان کرده بود، همه مسئولان دولت تدبیر و امید تلاش کردند تا پروژه‌های عمرانی به هیچ عنوان تعطیل نشود به گونه‌ای که در دهه فجر سال گذشته ۲۲ هزار پروژه عمرانی افتتاح شد و در هفته دولت سال جاری نیز بیش از ۱۸ هزار پروژه عمرانی راه اندازی شد.

جمالی نژاد گفت: در استان یزد بیش از ۳۶۰ پروژه با چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید که نشان دهنده سعی و تلاش وافر همه مسئولان در راستای خدمت رسانی به مردم است.

معاون وزیر کشور گفت: وفاق مسئولان و مردم از نقاط عطف پیروزی ماست و حمایت و حضور پررنگ مردم در عرصه های مختلف سرمایه بزرگ کشور است که باید از آن مراقبت شود تا وفاق و همدلی مورد خدشه قرار نگیرد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این آیین گفت: می‌توان با رفع دغدغه بزرگان مذهبی، مکان‌هایی را برای ورزش بانوان فراهم کرد و با همدلی مسئولان هر فعالیتی امکان پذیر است و امیدواریم این درخواست بخش زیادی از جامعه هر چه سریعتر تامین شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: مشتاقان زیادی در زمینه ورزش دوچرخه سواری در یزد وجود دارند و مردم ما علاقه مند هستند تا اوقات فراغت خود را این گونه بگذرانند، اگر امکانات اولیه برای همه اقشار فراهم شود.

محمدصالح جوکار افزود: کمبودهای زیادی در زمینه سرانه فضای سبز در یزد وجود دارد و در این زمینه پایین‌ترین نرخ را در کشور داریم و امیدواریم با راه اندازی چنین مسیرهایی برای ورزش شاهد تامین بخشی از این سرانه باشیم.

شهردار یزد نیز در این آیین گفت: امروزه توسعه حمل و نقل پاک، به یک مطالبه و نیاز تبدیل شده و مدیریت شهری باید در این مسیر فعالیت کند تا مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند لذا اولین پروژه ارتباط بین شهری دوچرخه در کشور در یزد افتتاح شده که فاز اول آن در شهر تفت و فاز  دوم به طول هفت کیلومتر در شهر یزد به بهره برداری رسید.

ایرنا/جمال‌الدین عزیزی افزود: این مسیر در شهر یزد در دو باند با عرض سه متر و هزینه ۲۱ میلیارد ریال  اجرا شد و امیدواریم در فازهای بعدی این مسیر  هر چه زودتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه بیش از چهار هزار شغل مزاحم شهری در یزد وجود دارد لذا ایجاد ۲  شهرک سنگ و چوب امروز آغاز شده که امیدواریم با راه اندازی این شهرک ها بخشی از واحدها هر چه زودتر از شهر منتقل شود.

شهردار یزد گفت: شهرک چوب در ۵۰ هکتار و با ظرفیت ۶۸۰ واحد و  شهرک سنگ در ۲۸ هکتار و با ۲۰۰ واحد صنفی سنگ فعالیت خواهند داشت و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شورای اسلامی شهر یزد برای آماده سازی شهرک‌ها مصوب شده است و امیدواریم تا پایان سال  این طرح ها آماده سازی شود.

معاون وزیر کشور همچنین از تعدادی از طرح های شهری یزد بازدید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر