3

فاز جدید درگیری‌های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی

  • کد خبر : 333509
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با همتای ارمنی خود زهراب مناتساکانیان، خواستار آتش بس فوری در منطقه قره‌باغ کوهستانی شد و تاکید کرد که مسکو آماده کمک به جستجوی راه حل پایان درگیری‌ها میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

لاورف در گفتگوی تلفنی با همتای ارمنی خود بر حل بحران قره‌باغ تاکید کرد

وزیر امور خارجه روسیه خواستار آتش بس فوری در منطقه قره‌باغ شد.

به گزارش افق انلاین  ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با همتای ارمنی خود زهراب مناتساکانیان، خواستار آتش بس فوری در منطقه قره‌باغ کوهستانی شد و تاکید کرد که مسکو آماده کمک به جستجوی راه حل پایان درگیری‌ها میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق سازمان امنیت و همکاری در اروپا است.

سایت وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که لاوروف ضمن این گفتگو، ارمنستان را در مورد نگرانی روسیه از روند رو به افزایش شمار تلفات جنگی که در اواخر ماه سپتامبر آغاز شد، مطلع کرد.

درگیریهای مجدد بین آذربایجان و ارمنستان از روز یکشنبه گذشته ۲۷ سپتامبر آغاز شد، در حالی که نبردهای شدیدی میان ارتش این دو کشور در منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی در گرفت. این منطقه در تابستان ۲۰۱۴، در آوریل سال ۲۰۱۶ و همینطور در جولای گذشته شعله‎های جنگ را تجربه کرد. آذربایجان و ارمنستان حکومت نظامی وضع کردند و تحرکات نظامی خود را افزایش دادند. هر دو طرف درگیری گزارشاتی از تلفات در میان غیرنظامیان خود داده‌اند.

فاز جدید درگیری‌های مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی از ساعت های اولیه روز ششم مهر ماه از سر گرفته شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر