3

نخست‌وزیر ارمنستان: تنش‌ با آذربایجان باید با امتیازهای متقابل حل شود

  • کد خبر : 333730
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶

«تنش‌ها باید بر اساس امتیازهای متقابل حل شود. “قره‌باغ کوهستانی” آماده است و ارمنستان نیز آماده است امتیازهایی در مقابل امتیازهایی که آذربایجان آمادگی ارائه آن را دارد، بدهد»

نخست‌وزیر ارمنستان: تنش‌ با آذربایجان باید با امتیازهای متقابل حل شود

به گزارش افق انلاین ، «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان در تازه‌ترین موضع‌گیری خود در مناقشه قره‌باغ کوهستانی، گفت که ایروان حاضر است برای پایان دادن به این درگیری‌ها امتیازی‌هایی به طرف مقابل دهد.

او سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که ارمنستان به جمهوری آذربایجان امتیاز می‌دهد مشروط به این که این کشور نیز اقدام به مثل کند.

پاشینیان گفت: «تنش‌ها باید بر اساس امتیازهای متقابل حل شود. “قره‌باغ کوهستانی” آماده است و ارمنستان نیز آماده است امتیازهایی در مقابل امتیازهایی که آذربایجان آمادگی ارائه آن را دارد، بدهد».

نخست‌وزیر ارمنستان همچنین گفته است که ایروان «مطمئن» است که در صورت لزوم از ارمنستان در برابر جمهوری آذربایجان حمایت خواهد کرد. روسیه و ارمنستان معاهده نظامی بین خود امضا کرده‌اند.

او بار دیگر ترکیه را به شعله‌ور کردن درگیری در قره‌باغ متهم کرد و گفت که آنکارا مسئول تنش جدید در قره باغ کوهستانی است.

دور جدید تنش و درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، دو کشور مستقل شده از شوروی سابق وارد دهمین روز خود شده و دو طرف ضمن تبادل اتهام‌های علیه یکدیگر در خصوص نقض آتش‌بس و شروع درگیری و استفاده از نیروهای مزدور علیه یکدیگر، مواضع خود را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای و موشکی قرار داده‌اند.

جمهوری آذربایجان با استناد به قطعنامه‌های چهارگانه شورای امنیت که قره‌باغ کوهستانی و شش استان را بخشی از خاک این جمهوری می‌داند، خواهان خروج نیروهای ارمنستانی از این مناطق بوده است.

طی این ده روز شماری از نیروهای نظامی و غیر نظامی دو طرف در درگیری کشته یا زخمی شده‌اند. جمهوری آذربایجان مدعی است در این مدت موفق به آزادسازی چند روستا و شهر در شمال و جنوب قره باغ شده است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر