4

حمایتی که دولت از بازار سرمایه می‌کند، حمایت بنیادین است/بحث ورود “ستاره خلیج فارس” به بورس مطرح است

  • کد خبر : 333780
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

وزیر اقتصاد از احتمال ورود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس خبر داد و گفت: تصمیم داریم باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را هم در قالب دارای سوم عرضه کنیم.

دژپسند: بحث ورود "ستاره خلیج فارس" به بورس مطرح است

به گزارش افق انلاین ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایتی که دولت از بازار سرمایه می‌کند، حمایت بنیادین است و اقدامات انجام گرفته در این راستا مدرن‌سازی بورس، افزایش عمق بورس و… است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های مفقوده بورس ایران بازارگردانی است که خیلی مورد توجه بنگاه‌ها نبوده است؛ بنابراین مقرر شد همه بنگاه‌ها یا خودشان امر بازارگردانی را انجام دهند یا اینکه بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند. این اقدام کمک می‌کند تا ثبات در بازار بورس حاکم شود.

دژپسند در خصوص اختیار فروش اوراق تبعی نیز بیان داشت: اختیار فروش این اوراق مورد توجه قرار گرفته است و این باعث می‌شود تا یک بنگاه به سهامدار بگوید، من ظرف ۶ ماه تا یک سال آینده، سهام را با این نرخ تنظیم می‌کنم.

وی افزود: بحث سهام خزانه هم به ثبات بازار بورس کمک می‌کند. این اقدام دومنظوره است؛ یعنی در مرحله اول برای سهامداران حاشیه امن ایجاد می‌کند و در مرحله دوم باعث می‌شود بنگاهی که سهام خزانه دارد و اوراق تبعی می‌فروشد، یک مقدار مسئولانه نسبت به سهام بنگاهش عمل کند.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: دولت با عرضه‌های اولیه و سهام شناور، سعی می‌کند بازار بورس را تقویت کند؛ یعنی تلاش می‌کند شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ مقیاسی که دارای شاخص‌های مناسبی هستند را وارد بازار کند. امروز بحث ورود شرکت ستاره خلیج فارس به بورس مطرح است و تصمیم داریم باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب دارای سوم عرضه کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر