4

رایزنی‌ها و مذاکرات مسئولان ارشد دو کشور ایران و روسیه در خصوص بحران قره باغ تداوم دارد

  • کد خبر : 334072
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

سفیر ایران در مسکو با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روحانی و پوتین و اینکه رایزنی‌های مسئولان ارشد دو کشور در خصوص بحران قره باغ تداوم دارد، گفت: ایران آماده کمک به توقف همیشگی درگیری‌ها است.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه

به گزارش افق انلاین ، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (شنبه) و پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و روسیه در توئیتی در صفحه توئیتر سفارت ایران نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تولد وی را تبریک گفت. دوستی روسای جمهور دو کشور مبتنی بر روابط حسنه و توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در تمامی زمینه‌ها به ویژه سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی است.

وی افزود: رایزنی‌ها و مذاکرات مسئولان ارشد دو کشور در خصوص بحران قره باغ تداوم دارد.

جلالی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران با استقبال از میانجیگری روسیه آماده کمک به توقف همیشگی درگیری‌ها و تداوم گفت‌وگوهای جدی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان است.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (شنبه) در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، با بیان اینکه درگیری نظامی دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان برای ما بسیار تلخ  و نگران کننده است، اظهار داشت: مداخله احتمالی برخی کشورهای ثالت در این درگیری موجب گسترده و طولانی شدن بحران خواهد شد و آن را به نفع کشور های منطقه نمی دانیم.

رئیس جمهور همچنین با ابراز نگرانی از حضور و مشارکت برخی گروه‌های تروریستی در درگیری منطقه قره باغ، تاکید کرد: حضور تروریست‌ها می‌تواند هم برای ایران و روسیه و هم کل منطقه خطرناک باشد.

روحانی تلاش روسیه برای برقراری آتش بس و آغاز گفت‌وگو ها بین آذربایجان و ارمنستان را ارزشمند توصیف کرد و با مهم خواندن اجرای آتش بس و تداوم آن  از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه هرگونه کمک و همکاری در این زمینه خبر داد.

رئیس جمهور همچنین علاقمندی ایران برای همکاری با روسیه در زمینه تولید واکسن کرونا را مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور روسیه هم در این تماس تلفنی که بیش از یک ساعت به طول انجامید، ضمن تشریح اقدامات این کشور برای حل مناقشه قره باغ، خاطرنشان کرد: مواضع ایران در مسائل منطقه از جمله بحران قره باغ از اهمیت بالایی برای ما برخودار است و از ادامه رایزنی با تهران برای حل و فصل موضوع استقبال می‌کنیم.

پوتین مداخله کشورهای ثالث و همچنین حضور برخی گروه های تروریستی در بحران قره باغ را برای منطقه خطرناک خواند

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه مواضع این کشور درمورد برجام و تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران روشن و شفاف است، افزود: همواره با اقدامات غیر قانونی علیه ایران مخالف بوده‌ایم.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر