2

حضور هر دو طیف سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ ضروری است

  • کد خبر : 334080
  • ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵

معتقد هستم هر گروه و جریانی که به قدرت می‌رسد اختلافات درونی آن جریان هم تشدید می‌شود. شما نمونه این مسئله را در اصلاح طلبان هم می‌توانید مشاهده کنید. بنابراین از این زوایه تفاوتی بین جریانات سیاسی مختلف وجود ندارد. هر جریانی که قدرت را به دست بگیرد اختلافات درونی آن جریان بروز پیدا می‌کند و اختلاف هم  در عرصه سیاسی امر طبیعی است.

حضور هر دو طیف سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ ضروری است

 «شهاب الدین طباطبایی» عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: حضور هر دوطیف سیاسی اصولگرایان و اصلاح طلبان درانتخابات سال آینده ضروری است و هر دو طیف باید کاندیدای مشخصی مطرح کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، جریانات سیاسی مختلف با آغاز نیمه دوم سال، بحث‌های انتخاباتی را بیشتر از قبل در کانون توجه خود قرار داده‌اند. در این بین برخی فعالان سیاسی و مسئولان سابق کشور از کاندیداتوری رسمی خود سخن گفته و برخی همچنان از تایید رسمی گمانه زنی‌ها طفره رفته‌اند. با این حال فضای فعلی کشور نشان می‌دهد که با تعدد ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری مواجه خواهیم شد و از سوی سیاستمداران این انتخابات با استقبال گسترده روبرو خواهد شد. اما در عوض در سطح جامعه مشکلات معیشتی باعث شده بحث انتخابات و سیاست در بین عموم مردم چندان پر رنگ نباشد. البته با نزدیک‌ترین شدن به زمان برگزاری انتخابات قطعا فضای جامعه هم بیشتر رنگ وبوی سیاسی به خود خواهد گرفت.

اصولگرایان به دنبال تحریک اصلاح طلبان هستند

«شهاب الدین طباطبایی» عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این پرسش ایرنا که برخی تحلیل می‌کنند که اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شرکت نخواهند کرد تحلیل شما در این زمینه چیست، گفت: فعلا برای پیش بینی و تحلیل زود هست. بالاخره هر کسی می‌تواند آرزوهای خود را در قالب تحلیل و پیش بینی مطرح کند و اشکالی هم در این زمینه وجود ندارد. همچنین شما در نظر داشته باشید که برخی هم معتقد هستند که برخی افراد تندرو اصولگرا با بیان این تحلیل‌ها به دنبال تحریک اصلاح طلبان هستند تا حتما در انتخابات شرکت کنند.اما با همه این تحلیل‌ها من معتقد هستم فعلا نمی‌توان تحلیل روشن و شفافی در مورد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم بیان کرد.

وی در مورد برخی اختلافات جریان اصولگرا و سختی شکل‌گیری وحدت در این جریان سیاسی هم بیان داشت: معتقد هستم هر گروه و جریانی که به قدرت می‌رسد اختلافات درونی آن جریان هم تشدید می‌شود. شما نمونه این مسئله را در اصلاح طلبان هم می‌توانید مشاهده کنید. بنابراین از این زوایه تفاوتی بین جریانات سیاسی مختلف وجود ندارد. هر جریانی که قدرت را به دست بگیرد اختلافات درونی آن جریان بروز پیدا می‌کند و اختلاف هم  در عرصه سیاسی امر طبیعی است.
طباطبایی  درعین حال تاکید کرد: ِهمه جریانات سیاسی که می‌خواهند در این انتخابات مشارکت داشته باشند باید حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

حضور هر دو جریان سیاسی در انتخابات ضروری است

من فکر می‌کنم انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نه به دلیل اینکه برخی جریانات اینگونه دوست دارند بلکه اگر بخواهند پرشور برگزار شود و مردم حضور گسترده داشته باشند چاره‌ای جز این نیست که دو جریان سیاسی در داخل خود منسجم عمل کنند و با کاندیدای مشخص  در انتخابات حضور پیدا کنند تا رقابت جدی شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب سپس به بحث مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم پرداخت و گفت:  اولین عامل موثر قبل از مسائل سیاسی بحث کرونا است. با توجه به وضعیت کرونا در کشور ممکن است انتخابات به سمتی برود که متناسب با شرایط کرونا مدل برگزاری انتخابات برای اینکه مشارکت مردم وجود داشته باشد تغییر کند. اما در حال حاضر جامعه نسبت به انتخابات و عرصه سیاسی منفعل و سرد است. ولی شما این نکته را هم در نظر بگیرید که انتخابات متاثر از عوامل غیر قابل پیش بینی بسیاری است. بنابراین از الان نمی‌توان در مورد این عوامل هم تحلیل جامعی انجام داد.اما این مسائل مسئولیت دولت و نظام را در قبال تلاش برای افزایش مشارکت مردم کم نمی‌کند.

طباطبایی در مورد رویکردی که اصلاح طلبان باید برای انتخابات سال آینده در پیش بگیرند هم بیان داشت: اصلی‌ترین گفتمان و محتوایی که گروه‌های سیاسی باید در پیش بگیرند این است که اولا باید نسبت به عملکرد گذشته خود پاسخگو باشند و با بیان دلایل ناکامی‌ها و قانع کردن افکار عمومی وارد انتخابات شوند.نکته دوم این است که همه جریانات سیاسی باید از دادن وعده‌های غیرقابل انجام خوداری کنند.

نکته مهم و ضروری هم این است که در یک کلام بعد از انسجام درونی مردم باید احساس کنند که جریانات سیاسی ائتلاف با مردم را در دستور کار قرار دادند نه اینکه در داخل خود بنشینند و تصمیم بگیرند و مردم تنها عمل کننده به تصمیمات محفلی باشند که بدون در نظر گرفتن اولویت‌های مردم یعنی بحث معیشت و اقتصاد اتخاذ شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334080

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر