2

ترامپ به دنبال سرکوب بیشتر در آمریکاست/ او مسئول تشدید نژادپرستی است

  • کد خبر : 334136
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

به اعتقاد استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا، ترامپ، مسئول تحریک و تشویق گروه‌های افراطی است و سخنانش باعث افزایش خشونت در آمریکا شده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا: ترامپ به دنبال سرکوب بیشتر در آمریکاست/ او مسئول تشدید نژادپرستی است

به گزارش افق انلاین ، «جفری سی ایساک»، استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا آمریکا در یادداشتی که در پایگاه اینترنتی «کامن دریمز»، منتشر کرده، نسبت به تداوم کار «دونالد ترامپ»، به عنوان رئیس جمهور آمریکا در دور دوم ریاست جمهوری به شدت هشدار داده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا، ترامپ را عامل تشدید خشونت ناشی از نژادپرستی در آمریکا دانسته و در یادداشت خود می گوید: پس از آن که ترامپ چند ماه پیش توئیت کرد که «میشیگان را آزاد کنید» و برخی معترضان میشیگانی را که بیرون از ساختمان فرمانداری علیه محدودیت های کرونایی جمع شده بودند، «میهن پرست» خواند، همین معترضان رفتارهای  عجیب تری از خود نشان دادند و اعتراضات آنان به اخلال در روند کار کنگره ایالتی منجر شد.

به تازگی نیز افرادی از گروه های راست گرا از سوی پلیس فدرال شناسایی و بازداشت شده اند که گفته شده طرحی برای اقدامات آدم ربایی مسئولان دموکرات و اقدامات تروریستی داشته اند.

نویسنده در ادامه خواستار برخورد قانونی مناسب و پیگیری جدی افراد بازداشتی از میان گروه های راست گرا و سفید برتر پنداران شده که مدتی است امنیت آمریکا را با چالش روبرو کرده اند.

گزارش اما در ادامه لحن تندتر و انتقادی نسبت به فعالیت گروه های افراطی در آمریکا دنبال می کند و ترامپ، رئیس جمهور این کشور را مسئول تحریک و تشویق گروه های افراطی می داند و می گوید پیش از این ترامپ از «معترضان مسلح» خواستار «آزادی میشیگان» شده بود و به وضوح آنان را به خشونت دعوت کرده بود و حال مشخص شده که افرادی از همان بنیاد گرایان که دستگیر شده اند، تصمیم به ربودن فرماندار میشیگان را داشتند که پیشتر ترامپ به شدت از او انتقاد کرده بود.

گزارش همچنین اقدامات راست گرایان و بنیادگرایان را در پرتو سکوت ترامپ در برابر اقدامات آن ها از جمله در جریان حوادث شارلوتزویل در سال ۲۰۱۷ می داند که رئیس جمهور آمریکا هیچگاه اقدامات آن ها را محکوم نکرده و همواره در مواردی آنان را مورد ستایش قرار داده و آن ها را وطن پرست خوانده است و به قول نویسنده گروه های راست گرا به خوبی این را درک کرده اند که ترامپ رئیس جمهور واقعی آن هاست.

در ادامه گزارش گفته شده تلاش های گسترده در زمینه ترویج خشونت در واقع نشان دهنده اوج بحران «ترامپیسم» است که موقعیت خود را به دلیل نژادپرستی و رویکردهای افراط گرایان در آستانه شکست می بیند و همزمان اقدامات خشونت آمیز را گسترش داده اند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه ایندیانا در ادامه از رسانه ها و روزنامه نگاران آمریکایی می خواهد که ترامپ را رها نکنند و ارتباطات وتاثیرات او بر گروه های افراطی و نژادپرست را مورد نقد و بررسی قرار دهند و ترامپ به عنوان منبع ترویج خشونت که هیچ گاه سخنان تحریک کننده و تشویق های قبلی نژادپرستان را پس نگرفته، لازم است تا مورد بازخواست و پیگرد قانونی قرار گیرد.

به اعتقاد جفری سی ایساک، شعار ترامپ درباره «نظم و قانون» یک شعار ارتجاعی برای سرکوب بیشتر است که ترامپ از آن استفاده می کند، اگرچه او سراسر وجودش تناقض است، چون او بیش از همه در تضعیف قانون و نظم نقش داشته است.

در پایان گزارش همچنین به موقعیت متزلزل ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره شده و از رای دهندگان خواسته شده تا خطر ادامه کار ترامپ را در نظر داشته باشند، چون ادامه کار او به معنای تروریسم و خشونت بیشتر در آمریکاست که رئیس جمهور این کشور طی چهار سال گذشته همواره به آن دامن زده و آمریکایی ها را در معرض خطرات بی ثباتی بیشتری قرار داده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر