2

اثرگذاری «دماوند» بر شاخص/ «دماوند» برخلاف دیگر نمادها، مثبت معامله شد

  • کد خبر : 334289
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

شرکت مدیریت تولید برق دماوند که با هدف بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات نیروی برق تاسیس شده، در سال ۱۳۹۴ در بازار سهام، شروع به فعالیت کرده است.

اثرگذاری «دماوند» بر شاخص/ «دماوند» برخلاف دیگر نمادها، مثبت معامله شد

شرکت مدیریت تولید برق دماوند که با هدف بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات نیروی برق تاسیس شده، در سال ۱۳۹۴ در بازار سهام، شروع به فعالیت کرده است.

 سارا محسنی؛ بانک دی که به عنوان سهامدار عمده شرکت مدیریت تولید برق دماوند محسوب می‌شود، در سال ۱۳۹۴ سهام این شرکت را در بورس عرضه کرده و در حال حاضر این شرکت با نماد «دماوند» در بازار دوم فرابورس مورد معامله قرار می‌گیرد.

بیش از ۹۰ درصد برق تولیدی این شرکت در بازار برق ایران که مدیریت آن بر عهده شبکه برق کشور است، به فروش می‌رسد و ۱۰ درصد آن نیز در بورس انرژی عرضه می‌شود.

«دماوند» در روز جاری از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بود و در قیمت ۸ هزار و ۶۰۰ تومان، معاملات خود را به پایان رساند.

شرکت مدیریت تولید برق دماوند برخلاف دیگر نمادها در بازار سهام که در روزهای جاری با معاملاتی منفی همراه هستند، در هفته‌های معاملاتی اخیر بازدهی مثبتی داشته و امروز نیز، رشد ۵ درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. این در حالی است که در روز جاری، بسیاری از نمادهای معاملاتی، افت را ثبت کرده‌ و منفی معامله شده‌اند. (شرکت مدیریت تولید برق دماوند از معدود نمادهای مثبت در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم بوده است)

۱۲ هزار معامله در حجم ۱۵ میلیون سهم از معاملات امروز بازار سهام به «دماوند» اختصاص داده شد. همچنین برای «دماوند»، صف خرید سبکی در حجم ۳۲ هزار سهم در محدوده قیمتی ۸ هزار و ۶۰۰ تومان و صف فروشی در حجم ۶۴ هزار سهام، در محدوه قیمتی اشاره‌شده تشکیل شد.

میزان خرید اشخاص حقیقی، ۸ میلیون سهم (۵۶ درصد) و میزان فروش آنها، ۱۳ میلیون سهم (۸۶ درصد) بوده است. حقوقی‌های شرکت مدیریت تولید برق دماوند، ۶ میلیون سهم (۴۳ درصد) را خریدند و ۲ میلیون سهم (۱۳ درصد) را فروختند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334289

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر