4

کشتی های فرانسوی هفته آینده از بنادر مختلف مدیترانه عازم آبهای نوار غزه خواهند شد.

  • کد خبر : 3344
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۲

منابع خبری اعلام کردند کشتی فرانسوی که قرار است در ناوگان بین المللی کمک رسانی به نوار غزه شرکت کند، صبح روز شنبه منطقه کورس را با شش سرنشین ترک کرد. کشتی فرانسوی «کرامت» که نوزده متر طول دارد و پرچم فرانسه روی آن نصب شده است روز شنبه ساعت یازده و پانزده دقیقه به […]

منابع خبری اعلام کردند کشتی فرانسوی که قرار است در ناوگان بین المللی کمک رسانی به نوار غزه شرکت کند، صبح روز شنبه منطقه کورس را با شش سرنشین ترک کرد. کشتی فرانسوی «کرامت» که نوزده متر طول دارد و پرچم فرانسه روی آن نصب شده است روز شنبه ساعت یازده و پانزده دقیقه به وقت محلی( نه و پانزده دقیقه به وقت گرینویچ) کورس را ترک کرد و انتظار می رود ظرف چند روز آینده به دوازده کشتی دیگر که ناوگان بین المللی امدادرسانی به نوار غزه را تشکیل می دهند، ملحق شود.

ژولین ریووار که از اعضای کمیته هماهنگی ناوگان بین المللی یادشده در فرانسه به شمار می رود، اعلام کرد کشتی هایی که این ناوگان را تشکیل می دهند هفته آینده از بنادر مختلف مدیترانه عازم آبهای نوار غزه خواهند شد.

وی افزود این کشتیها که حامل کمکهای مختلف از جمله تجهیزات پزشکی و دارو هستند اواخر هفته آینده به سواحل غزه خواهند رسید.

امیه صدیق که از سرنشینان کشتی کرامت است گفت : همه ما از اینکه چنین ماموریتی را آغاز می کنیم خوشحال هستیم و امیدواریم بتوانیم شکافی در محاصره نوار غزه ایجاد کنیم.
ناوگان آزادی دو که قصد دارد محاصره نوار غزه را بشکند توسط بیش از هشتاد سازمان غیردولتی، انجمن حقوق بشر، اتحادیه، احزاب و تشکلهای سیاسی از کشورهای مختلف جهان سازماندهی شده است.

نمایندگان و اعضای جامعه مدنی از بسیاری از کشورها در روزهای آینده به کشتیهای این ناوگان که به طرف نوار غزه حرکت می کنند، سوار خواهند شد.

اولیویه بزانسونو، رهبر حزب جدید ضدکاپیتالیست از جناح چپ افراطی و آنیک کوپه نماینده اتحادیه همبستگی فرانسه با ناوگان آزادی دو به غزه خواهند رفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ایل روس، ماه مه سال دو هزار و ده نیز چند فرانسوی با کشتیهای خارجی اولین ناوگان آزادی به طرف غزه حرکت کردند اما نظامیان ارتش اسرائیل سی و یکم ماه مه به ناوگان کشتیهای حامل کمکهای بشردوستانه اعزامی به نوار غزه حمله کردند و نه فعال صلح طلب ترک را به قتل رساندند.

این اقدام واکنش شدید جامعه بین المللی را برضد رژیم صهیونیستی برانگیخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3344

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر