5

مخالفت حجت الاسلام رئیسی با زندانی شدن افراد به خاطر مهریه

  • کد خبر : 334542
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: رئیس دستگاه قضا عنوان کرد که با زندانی کردن افراد به خاطر مهریه مخالفیم و معتقدیم کسی که معسر است نباید به زندان برود.

رئیسی نمایه

به گزارش افق انلاین ، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون قضایی مجلس با رئیس قوه قضائیه گفت: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد که رسیدگی به طرح‌ها و لوایح شوراهای حل اختلاف،‌ ساماندهی نظام وکالت، دادگاه‌های اقتصادی و اعتبار سند رسمی در دستورکار کمیسیون قضایی مجلس قرار گیرد.

وی افزود: در این جلسه رئیس دستگاه قضا موضوع استقلال بودجه قوه قضائیه را مطرح کرد و عنوان کرد که این یکی از مواردی است که باید همگی با هم همکاری داشته باشیم تا محقق شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی با اشاره به تعداد پرسنل قوه قضائیه افزود که قوه قضائیه برای تکمیل نیروی مورد نیاز خود نیازمند جذب ۳۰ هزار نفر دیگر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه گفت که ما با زندانی کردن افراد به خاطر مهریه مخالفیم و معتقدیم کسی که معسر است نباید زندان برود، مگر این که ملائت و توانمندی مالی‌اش برای این موضوع به اثبات رسیده باشد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی در حوزه مقابله با تصرف اراضی گفت که ما در خط مقدم برای رفع تصرفات در این زمینه بودیم و آنچه که پیش از این توسط قوه قضائیه در این حوزه تصرف شده بود بازگردانده شد و معتقدیم که اموال افراد محترم است و هیچ فرد یا نهادی نباید اموال دیگران را تصرف کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در ارتباط با تکمیل طرح اسناد رسمی اعاده شده از سوی شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه گفت که رهبر معظم انقلاب نیز بر اعتبار سند رسمی تأکید داشتند و کمیسیون قضایی هم باید به این موضوع اهمیت بیشتری دهد تا هر چه زودتر طرح مربوط به این مسأله به تصویب برسد.

نوروزی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی گفت که در ارتباط با تحول در کمیسیون ماه ۱۰۰ نیز در دیوان عدالت اداری بحث‌های زیادی انجام شده و این موضوع در قالب یک لایحه ارائه خواهد شد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی با تأکید بر لزوم کاهش پرونده‌های قضایی گفت که تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها در بیرون از دادگستری قابل رسیدگی است و کاهش پرونده‌های قضایی خود یک تحول به شمار می‌رود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی گفت که پیش از این ما ۳۲ هزار کشته بر اثر تصادفات جاده‌ای داشتیم که این میزان با توجه به افزایش دقت‌ها و کنترل سرعت توسط دوربین در جاده‌ها به ۸ هزار نفر تقلیل یافته است.

نوروزی خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضائیه عنوان کرد که در ادامه کار ارتباط قوی بین قوه قضائیه و کمیسیون قضایی برگزار خواهد شد و در آینده خواهید دید که این ارتباط قوی باعث خواهد شد تا قضاتی که در کمیسیون‌های دیگر مجلس هستند به کمیسیون قضایی بازگردند.

وی افزود: در این جلسه بحث انتقال زندان‌ها از داخل به خارج از شهرها مطرح شد و پیشنهاد شد که ۱۰ هزار هکتار زمین از سوی منابع طبیعی برای این منظور در نظر گرفته شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: در ابتدای جلسه رئیس و اعضای کمیسیون مطالب خود را پیرامون مسائل مختلف مطرح کردند که موضوع انتقال زندان‌ها به خارج از شهر از آن جمله است.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر