2
شریعتمداری:

دریافتی بازنشستگان نسبت به سال قبل ۷۷ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 334733
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

وزیر کار گفت: بر اساس اعلام رسمی صندوق بازنشستگی کشوری، به‌طور متوسط ۷۷ درصد افزایش دستمزد در سال ۹۹ نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان‌سازی حقوق و دستمزد برای بازنشستگان کشوری انجام شد.

محمد شریعتمداری: منابع ارزی کشور دچار محدودیت نیست

به گزارش افق انلاین ، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته همسان‌سازی حقوق ۱٫۵ میلیون نفر از بازنشستگان کشوری تا سقف ۹۰ درصد از خالص دریافتی شاغلان مشابه بر اساس آیین‌نامه مصوب سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی به صندوق بازنشستگی ابلاغ شد.

وی افزود: موفق شدیم با اخذ ۱۶ هزار میلیارد تومان از سهام موجود دولت و در اختیار گرفتن آن در صندوق بازنشستگی کشوری و هم‌چنین اتخاذ مکانیزم‌های مناسب برای تبدیل ارزش سهام به منابع ریالی قابل پرداخت در طول سال، این اقدام را انجام دهیم. بعضی از حقوق‌هایی که پایین بودند درصد افزایش بیشتری شامل‌شان شد و حقوق‌های بالا هم درصد افزایش کمتری به آنها تعلق گرفت.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس اعلام رسمی صندوق بازنشستگی کشوری، به‌طور متوسط ۷۷ درصد افزایش دستمزد در سال ۹۹ نسبت به سال قبل در جریان افزایش و همسان‌سازی حقوق و دستمزد امسال برای بازنشستگان کشوری است که اقدام مبارکی بود که از مطالبات مهم جامعه بازنشستگی ما بود. مانند همین اقدام در مردادماه برای ۳٫۵ میلیون نفر از بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی رخ داد که در آنجا هم رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم و پس از ۱۴ سال انتظار جامعه بازنشستگان تامین اجتماعی، با طراحی که با روسای کانون‌های بازنشستگی به عمل آوردیم، رخ داد و ۵ میلیون خانواری که بازنشسته بودند از این امکان بهره‌مند شدند.

شریعتمداری هم‌چنین گفت: امروز در حاشیه دولت، هیئت امنای صندوق‌های وابسته به وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی با حضور وزرای ذیربط برگزار شد و دو مصوبه برای اعمال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی فولاد و حقوق بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان که جمعا حدود ۲۰۰ هزار خانوار بازنشسته را شامل می‌شود، اخذ شد که با اجرای این دو مصوبه تقریبا پرونده همسان‌سازی حقوق در فعالیت‌هایی که متعلق به وزارت کار است، بسته خواهد شد و قدم مثبتی در جهت حل مشکلات معیشتی جامعه این جامعه در ایام و مقطع زمانی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر