3

کدخدایی:برای ما تفاوتی نمی‌کند چه گروه‌ها و چه جناح‌هایی در انتخابات فعالیت می کنند

  • کد خبر : 3349
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰:۰۷

عباسعلی کدخدایی با بیان این که این شورا در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات معیارهای قانون را ملاک قرار می‌دهد، گفت: صلاحیت افراد بدون در نظر گرفتن وابستگی سیاسی و جناحی افراد و بدون ترس و واهمه انجام خواهد شد.برای ما تفاوتی نمی‌کند چه گروه‌ها و چه جناح‌هایی در انتخابات فعالیت می کنند، آنچه مهم است […]

عباسعلی کدخدایی با بیان این که این شورا در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات معیارهای قانون را ملاک قرار می‌دهد، گفت: صلاحیت افراد بدون در نظر گرفتن وابستگی سیاسی و جناحی افراد و بدون ترس و واهمه انجام خواهد شد.برای ما تفاوتی نمی‌کند چه گروه‌ها و چه جناح‌هایی در انتخابات فعالیت می کنند، آنچه مهم است این است تخطی از قانون وجود نداشته باشد، اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد می‌شود.
افق – خبر آنلاین:وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به آغاز فعالیت جریان انحرافی برای ورود به انتخابات شورای نگهبان چه تمهیداتی برای جلوگیری از نفود این جریان به صحنه انتخابات مجلس خواهد داشت، گفت: شورای نگهبان وظیفه‌اش نظارت بر اجرای درست انتخابات است.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

* برای ما تفاوتی نمی‌کند چه گروه‌ها و چه جناح‌هایی در انتخابات فعالیت می کنند، آنچه مهم است این است تخطی از قانون وجود نداشته باشد، اگر تخلفی صورت گیرد با آن برخورد می‌شود.

* آنچه ملاک بررسی صلاحیت‌ها و نظارت بر انتخابات است رفتار افراد از هر جناح سیاسی ولو اصلاح طلب است که باید منطبق با قانون باشد. قطعاً ما امیدواریم انتخابات مشارکت حداکثری را شاهد باشیم و همه اقشار در انتخابات شرکت کنند. ابزار ما برای بررسی صلاحیت‌ها قانون است و آنچه مورد بررسی قرار می‌گیرد رفتار افراد خواهد بود نه جریانات و گروه‌ها. برای ما تفاوتی نمی‌کند چه گروه و جناحی در انتخابات شرکت کنند آنچه مهم است معیارهایی است که قانون در اختیار ما گذاشته و بدون ترس و واهمه از هیچکس، شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را انجام خواهد داد.

* {برای جلوگیری از نفوذ جریان انحرافی در معرفی کاندیداها چه مکانیزمی دارید؟}ابزار اصلی نظر مراجعی است که نسبت به رفتار افراد اظهار نظر می کنند. قانون مراجع چهار گانه‌ای را مشخص کرده است اینها همه ابزارهایی است که از این طریق سلامت افراد مورد تایید قرار خواهد گرفت.

* مرجع رسمی صیانت از آرا شورای نگهبان است. هیچ مرجع دیگری که در قانون نامی از آن برده نشده و بخواهد خود را پاسدار آرا محسوب کند، صلاحیت ورود در امر انتخابات را ندارند.

* چنانچه رفتار اعضای دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین مطابق قانون باشد اشکالی برای ورود این افراد به انتخابات نیست. البته درباره مصادیق سوال نکنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر