5

وزیر کشور دستور داده مرگ و میر کرونا کم شود؛ مگر دست ماست! | وزیر بهداشت می‌گوید بیمارستان‌ها جا دارد؛ ما که نمی‌بینیم | تنها راه تعطیلی است

  • کد خبر : 336086
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تهران گفت: تا دیروز همه می‌گفتند لازم است تهران تعطیل شود. حتی خود آقای استاندار می‌گفت باید تعطیل شود ولی احتمالا یک ملاحظاتی وجود داشته که این اتفاق رخ نداده است.

طبرسی

به گزارش افق آنلاین ، بعد از بارها هشدار و درخواست کارشناسان و حتی برخی مسئولان نسبت به تعطیلی حداقل دو هفته‌ای تهران، صبح امروز محسنی بندپی استاندار تهران آب پاکی روی دست همه این درخواست‌ها ریخت و اعلام کرد که تعطیلی تهران منتفی است.

استاندار تهران امروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «تعطیلی کامل دو هفته‌ای تهران فعلا منتفی است.» و این که این نوع طرح‌ها  «خیلی اثربخشی ندارد و این گونه بحث‌ها بررسی شده و نکات مثبت آن‌ها کمتر از نکات منفی در کنترل شیوع ویروس کرونا است.»

این در حالی است که آمار کرونا در کشور رو به افزایش است، امروز ۴۵۹ نفر بخاطر ابتلا به این ویروس درگذشتند و بسیاری از متخصصان تنها راهکار کنونی را تعطیلی می‌دانند.

دکتر پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری تهران در این رابطه گفت: تا دیروز همه می‌گفتند که لازم است این اتفاق رخ بدهد، حتی خود آقای استاندار می‌گفتند باید تعطیل بشود ولی احتمالا یک ملاحظاتی وجود داشته که این اتفاق رخ نداده است.

او در واکنش به این صحبت که گفته شده بود این نوع طرح‌ها اثربخشی ندارند؛ عنوان کرد: تعطیلی که جاده‌ها و همه‌جا باز باشند فایده‌ای ندارد، اما یک تعطیلی کامل که همه در خانه بنشینند و بیرون نیایند، صددرصد به کاهش انتقال کمک می‌کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره پیامد این تصمیم گفت: وضع الان خیلی بد است، در بدترین شرایط هستیم. معمولا در ۸ هفته اوج‌گیری کرونا تمام می‌شد اما این بار این اتفاق رخ نداد و ویروس از موج خودش هم بیشتر رفته است. هرچه هوا هم سردتر شود بدتر می‌شود، انشالله که متوقف شود، اما به نظر نمی‌رسد این اتفاق رخ بدهد و فعلا باید شاهد بالا رفتن آمار باشیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

طبرسی ادامه داد: دو هفته تعطیلی مسکن است. باید دو هفته تعطیل می‌کردند، بعد بازگشایی‌ها را با دقت انجام می‌دادند. دیروز دیدم وزیر کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی دستور دادند که موارد و مرگ‌ومیر کم شود. این اصلا دست دانشگاه علوم پزشکی نیست. دانشگاه علوم پزشکی که وظیفه‌اش محدود کردن مردم نیست.

او گفت: هم اکنون تنها راهکار همین مسکن تعطیلی است. باید این کار انجام می‌شد و بعد می‌دیدیم چه راهکاری وجود دارد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

طبرسی درباره وضعیت بیمارستان‌ها هم توضیح داد: نظر وزیر بهداشت این است که جا در بیمارستان‌ها وجود دارد، اما چیزی که می‌بینیم این است که جا نیست. به همین دلیل مجبوریم، برخی بیمارستان‌ها را بستری نکنیم و برخی را به خانه بفرستیم. در بیمارستان دولتی دیگر هیچ بیماری دیگری وجود ندارد و فقط کووید-۱۹ بستری می‌شود، چاره‌ای هم ندارند و مجبور هستند تخت خالی کنند و مبتلا به کرونا بستری کنند، این هم کیفیت کار را پایین می‌آورد و هم این که مریض‌های دیگر بلاتکلیف می‌مانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=336086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر